بررسی ریسک های مرتبط با ترید ارز دیجیتال

  • 02:02 1403-02-09
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

ریسک های ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال؛ آیا دوست دارین تا اطلاعاتی در این زمینه به دست بیارین؟ آیا قصد دارین تا اقدام به بررسی قیمت بیت کوین و خرید ارز دیجیتال و فروش رمزارزها کنین؟ خطرات احتمالی در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال کدامند؟ چجوری میشه ریسک های مرتبط با ترید ارزهای دیجیتال رو مدیریت کرد؟ واکنش معامله گران و تریدرهای حرفه ای نسبت به ریسک های مرتبط با ترید رمزارزها چیست؟

معامله رمزارزها به عنوان یه تکنیک سرمایه گذاری جدید، خیلی سریع در دهه گذشته رشد قابل توجهی داشته. با ورود به بازار رمزارزها مثل بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای رمزنگاری شده، معاملات و ترید در این بازار به صورت پیشرفته تری صورت می گیره. با این وجود، همونطور که رمزارزها به عنوان دارایی های نوپا و جدید شناخته میشن، با خودشون ریسک های مختلفی هم دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله ریسک های مرتبط با ترید ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی درباره ترید ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی خطرات احتمالی ترید رمزارزها بپردازیم و تاثیر ریسک های موجود بر ترید ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم.

منظور از ترید ارز دیجیتال چیست؟

منظور از ترید ارز دیجیتال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که منظور از ترید ارز دیجیتال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ترید ارز دیجیتال یا Trade به معنی خرید و فروش رمزارزها از صرافی ها یا پلتفرم های معاملاتی هست. قیمت ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی دارن. به این ترتیب، شما می تونین با معامله یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال از نوسانات قیمتی سودهای زیادی به دست بیارین. البته توجه داشته باشین که برای این کار باید آموزش تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین نمودار رمزارزها رو تجزیه و تحلیل کرده و قیمت رمزارزها رو پیش بینی کنین.

جالب اینجاست که بدونین منظور از ترید ارز دیجیتال این هست که شما در یه صرافی یا پلتفرم معاملاتی در قبال پرداخت یه رمزارز، ارز دیجیتال دیگه ای رو در ولت خودتون دریافت کنین. به عبارت دیگه، به فرایند خرید و فروش رمزارزها با هدف کسب سود از نوسانات قیمتی ترید یا Trade گفته میشه. در زمان ترید ارزهای دیجیتال باید نکات مهمی رو رعایت کنین تا با مشکل مواجه نشین و سرمایه خودتون رو از دست ندین. ترید ارز دیجیتال تفاوت زیادی با هولد کردن یا سرمایه گذاری داره. یکی از این تفاوت ها این هست که ترید ارز دیجیتال با اهداف کوتاه مدت، ولی سرمایه گذاری با اهداف بلند مدت انجام میشه.

مقاله پیشنهادی: بهترین ابزارهای معاملاتی روزانه برای تریدرها

خطرات احتمالی ترید رمزارزها

خطرات احتمالی ترید رمزارزها

افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین در سال های گذشته، باعث شد تا تریدرها و معامله گران زیادی وارد بازار رمزارزها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارن. البته برخی از اون ها به دلیل عدم برخورداری از دانش و آگاهی لازم، محتمل ضررهای بزرگی شدن. ترید ارزهای دیجیتال با وجود مزایای زیاد، ریسک هایی هم به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی خطرات احتمالی ترید رمزارزها بپردازیم تا بتونین با استفاده از روش هایی این ریسک ها رو مدیریت کنین.

•    نوسان و دستکاری قیمت

یکی از خطرات احتمالی ترید رمزارزها، نوسان و دستکاری قیمت ارز دیجیتال هست. همونطور که می دونین، از اونجایی که ارزهای دیجیتال دارایی های نوپا و نوظهوری هستن، نوسانات قیمتی زیادی دارن و همین موضوع باعث میشه تا تریدرها و معامله گران زیادی سعی کنند تا فرصت های کسب سود رو شناسایی کرده و با انجام معامله هایی سود به دست بیارن. نکته قابل توجه این هست که در برخی مواقع ممکنه سرمایه گذاران بزرگ یا صرافی ها، قیمت رمزارزها رو با استفاده از این روش هایی دستکاری کنند و تریدرهای معمولی فریب اون ها رو بخورن. از جمله از این دستکاری های قیمت می تونیم به پامپ و دامپ جعلی در بازار رمزارزها اشاره کنیم.

•    مشکلات امنیتی

یکی دیگه از ریسک های ترید ارزهای دیجیتال، مشکلات امنیت در بازار رمزارزهاست. با وجود پیشرفت هایی که در بازار ارزهای دیجیتال شاهدش بودیم، کلاهبرداران و هکرها هم بیکار ننشستن و سعی کردن تا روش ها و ترفندهای جدیدی رو به منظور سرقت سرمایه های کاربران بازار رمزارزها اختراع کنند. کیف پول های نرم افزاری و حساب کاربری افراد در صرافی ها به یکی از اهداف اصلی هکرها تبدیل شده. بنابراین، برای تامین امنیت خودتون، سعی کنین تا دارایی های خودتون رو در صرافی های ارز دیجیتال نگه ندارین.

•    از دست دادن سرمایه به دلیل عدم آگاهی

از دست دادن سرمایه به دلیل آگاهی هم یکی دیگه از ریسک های ترید ارزهای دیجیتال هست. برای شروع کسب سود از بازار رمزارزها، نیازمند شرکت در دوره های آموزشی مختلف و کسب اطلاعات مفید هستین. خیلی از تریدرها به دلیل عدم آگاهی لازم، سرمایه خودشون رو از دست میدن. ترید ارز دیجیتال بدون تحلیل نمودارهای قیمتی ممکن نیست، مگه اینکه سیگنال دریافت کنین. بنابراین، اگه می خواهین تا از ترید رمزارزها سود زیادی به دست بیارین، سعی کنین تا تحلیل تکنیکال رو بلد باشین و با تجزیه و تحلیل چارت ها، قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین.

•    عدم قانون گذاری

یکی دیگه از ریسک های ترید ارزهای دیجیتال، عدم قانون گذاری این حوزه هست. با اینکه مدت زمان زیادی از ظهور بازار ارزهای دیجیتال می گذره، ولی هیچ قانون یا مقرراتی در بازار رمزارزها وجود نداره و تریدرها هر جور که خوششون میاد فعالیت می کنند. البته شاید شنیدین که برخی از کشورها مقرراتی رو برای فعالیت در این بازار تعیین کردن، ولی با این حال کشورهای زیادی مثل ایران وجود دارن که هیچ قانونی در خصوص کار با این بازار تعیین نکردن. کشور ایران اعلام کرده بود که درگاه های ریالی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی رو مسدود می کنه، همین موضوع باعث ترس تریدرها و معامله گران ایرانی شده بود.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله ریسک های مرتبط با ترید ارزهای دیجیتال، اطلاعاتی درباره ترید ارز دیجیتال به شما ارائه کنیم و به بررسی خطرات احتمالی ترید رمزارزها بپردازیم و تاثیر ریسک های موجود بر ترید ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ترید ارز دیجیتال یا Trade به معنی خرید و فروش رمزارزها از صرافی ها یا پلتفرم های معاملاتی هست. قیمت ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی دارن. ترید رمزارزها با وجود مزیت های فوق العاده خودش، ریسک هایی هم به همراه داره. از جمله از این خطرات می تونیم به عدم قانون گذاری، از دست دادن سرمایه به دلیل عدم آگاهی، نوسان و دستکاری قیمت و.... اشاره کنیم.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بررسی ریسک های مرتبط با ترید ارز دیجیتال

در مورد بررسی ریسک های مرتبط با ترید ارز دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :7+43 = ?