استراتژی ترند تریدینگ(Trend Trading) چیست؟

  • 20:02 1403-02-23
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

سلام دوستان! امروز می خواهیم یکم با شما درباره ترند تریدینگ(Trend Trading) بحث کنیم. این روزها ترند تریدینگ به یکی از موضوعات مهم در جامعه تبدیل شده. اولین سوالی که به ذهنمون میرسه اینه که تریدینگ یعنی چیست؟ آیا شما هم بعضی وقت ها در خواب تریدینگ می کنین؟ ما که تا الان در خوابمون تریدینگ انجام ندادیم، ولی شاید این بخاطر اینه که بورس خوابمون خیلی ضعیفه!!

همه ما می دونیم که تریدینگ یعنی خرید و فروش سهام و ارز و کریپتو و.... ولی ایا واقعا همه افرادی که در تریدینگ فعالیت می کنند، پولدار هستن؟ معامله گری در بازار ارزهای دیجیتال از راه بررسی قیمت بیت کوین، فروش و خرید بیت کوین و اتریوم و سایر آلت کوین ها یکی از راه های کسب درآمد از بازار رمزارزهاست. تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال ابزارهایی واسه ارزیابی دقیق تر قیمت ها در بازار هستن. ترند تریدینگ یکی از استراتژی های معاملاتی محبوب در بازار رمزارزهاست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله استراتژی ترند تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی درباره ترند تریدینگ یا Trend Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ترند تریدینگ بپردازیم و یکی از انواع استراتژی معاملاتی تحلیل روند رو مورد بررسی قرار بدیم.

ترند تریدینگ چیست؟

ترند تریدینگ چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که ترند تریدینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که ترند تریدینگ یا Trend Trading به میزان روند و جهت حرکت قیمت یه دارایی مالی در بازار مربوطه اشاره داره. در واقع ترند تریدینگ نشون میده که قیمت یه ارز دیجیتال به طور کلی در یه جهت مشخص(صعودی، نزولی یا رنج) حرکت می کنه. ترند تریدینگ به عنوان یکی از مهم ترین اصول تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیره.

جالب اینجاست که بدونین تریدرها و سرمایه گذاران معمولا از تحلیل ترندها برای شناسایی فرصت های خرید و فروش در بازار رمزارزها استفاده می کنند. مثلا در ترند صعودی، خرید در نقاط مشخصی که قیمت در حالت صعود هست و در ترند نزولی فروش در نقاطی که قیمت در حال نزول هست می تونه به عنوان استراتژی معاملاتی مورد استفاده تریدرها و معامله گران بازار قرار بگیره. استراتژی معاملاتی روند برای بیشتر تریدرها و معامله گران اهمیت داره و بهشون کمک می کنه تا در مورد زمان ورود به یه معامله و خروج از اون تصمیم بگیرن.

ویدیوی پیشنهادی: استراتژی DCA یا خرید پله ای چیست؟

ترند تریدینگ چه مزایایی به همراه دارد؟

ترند تریدینگ چه مزایایی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، ترند تریدینگ یکی از بهترین روش های برای افرادی هست که صبر زیادی در بازار دارن، همچنین برای افرادی که زمان کافی برای حضور همیشگی در بازار رو ندارن و یا نمی خوان مدام قیمت ها رو چک کنند، این روش پیشنهاد مناسبی هست. ترند تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای ترند تریدینگ بپردازیم.

•    تشخیص روند بازار

یکی از مزایای ترند تریدینگ که باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره این هست که ترند تریدینگ یا Trend Trading به شما کمک می کنه تا روند عمومی بازار رمزارزها یا سایر بازارهای مالی رو تشخیص داده و درک کنین که بازار در حال صعود، نزول یا جانشینی هست. این اطلاعات به شما در تصمیم گیری های سرمایه گذاری کمک می کنه و ممکنه شانس موفقیت شما رو افزایش بده.

•    شناسایی فرصت های خرید و فروش

یکی دیگه از مزایای ترند تریدینگ این هست که با استفاده از Trend Trading می تونین نقاط ورود و خروج بهتری رو در بازار ارزهای دیجیتال تشخیص بدین. در ترند صعودی ممکنه در نقاطی که قیمت ها در حال صعود هستن و در ترند نزولی در نقاطی که قیمت ها در حال نزول هستن، فرصت های خرید یا فروش شناسایی کنین و با انجام معاملات در این نقاط سودهای زیادی به دست بیارین.

•    تایید سیگنال های معاملاتی

یکی دیگه از مزایای ترند تریدینگ، تایید سیگنال های معاملاتی هست. بهتره بدونین ترند تریدینگ می تونه به عنوان یه ابزار تاییدی برای سیگنال های دیگه در تحلیل بازار مورد استفاده قرار بگیره. به عنوان مثال، اگه یه سیگنال ارز دیجیتال برای خرید از یه شاخص دیگه در یه ترند صعودی رخ بده. این موضوع می تونه قدرت و اعتبار بیشتری به سیگنال خرید و فروش ارزهای دیجیتال بده.

•    مدیریت ریسک بهتر

مدیریت ریسک بهتر هم یکی دیگه از مزایای ترند تریدینگ هست. با شناخت ترند یا روند قیمتی بازار می تونین ریسک های معاملاتی خودتون رو کاهش بدین. جالب اینجاست که بدونین در ترند صعودی، به جای ورود به معاملات فروش در مقابل روند قیمت صعودی می تونین در نقاط مناسبی برای خرید و ورود به بازار مشخص کنین. به این ترتیب، می تونین معاملات پرسودی داشته باشین.

ویدیوی پیشنهادی: بهترین استراتژی نوسان گیری برای تایم فریم های پایین

استراتژی معاملاتی تحلیل روند

استراتژی معاملاتی تحلیل روند

در استراتژی معاملاتی ترند تریدینگ، از ابزارهای مختلف تحلیلی برای شناسایی روند حاکم بر بازار استفاده میشه. این استراتژی معاملاتی محدود به تایم فریم خاصی نمیشه. از این روش میشه در معاملات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت استفاده کرد. همچنین در نمودارهای ساعتی هم این استراتژی قابل استفاده هست. از این جهت هیچ محدودیت زمانی برای این روش معاملاتی وجود نداره. 

نکته دیگه ای که در این استراتژی وجود داره این هست که نیازی نیست هر ساعت و هر روز قیمت رمزارزها رو چک کنین. ایده کلی این روش خرید در محدوده حمایت و فروش در محدوده مقاومت هست. اینکه قیمت چجوری این مسیر رو طی می کنه اهمیتی نداره. به عبارت دیگه ترند تریدینگ روند حاکم بر بازار رو شناسایی می کنه و در همون جهت معاملات خودش رو انجام بده. اگه روند صعودی بود، خرید و در صورتی که روند نزولی هست اقدام به فروش دارایی کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استراتژی ترند تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی درباره ترند تریدینگ یا Trend Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ترند تریدینگ بپردازیم و استراتژی معاملاتی تحلیل روند رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، ترند تریدینگ یا Trend Trading به میزان روند و جهت حرکت قیمت یه دارایی مالی در بازار مربوطه اشاره داره. در واقع ترند تریدینگ نشون میده که قیمت یه ارز دیجیتال به طور کلی در یه جهت مشخص حرکت می کنه. شما می تونین با استفاده از این روش، معاملات پرسودی انجام بدین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استراتژی ترند تریدینگ(Trend Trading) چیست؟

در مورد استراتژی ترند تریدینگ(Trend Trading) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+42 = ?