تریلینگ استاپ Trailing Stop چیست؟حد ضرر متحرک در رمزارزها!

  • 20:02 1403-02-21
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

تریلینگ استاپ(Trailing Stop)؛ حد ضرر متحرک در ارزهای دیجیتال! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ تریلینگ استاپ چیست؟ تریلینگ استاپ چه کاربردی داره؟ در زمان استفاده از تریلینگ استاپ به چه نکاتی باید توجه داشته باشین؟ به نظر شما Trailing Stop چجوری کار می کنه؟ استفاده از تریلینگ استاپ چه مزایایی به همراه داره؟

تریلینگ استاپ یکی از تکنیک های موثر در مدیریت ریسک در بازارهای مالی، به ویژه در بازار رمزارزهاست که در دسته استراتژی های سرمایه گذاری قرار می گیره. این روش یه سیستم اتوماتیک هست که بر اساس تحرکات قیمتی دارای قابلیت تغییر، سطح تریلینگ استاپ رو به روز می کنه. هدف اصلی این روش، حفظ سودهای به دست اومده و کاهش ضررهای احتمالی در زمانی هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تریلینگ استاپ چیست؟ اطلاعاتی درباره تریلینگ استاپ یا Trailing Stop به شما ارائه کنیم وبه بررسی مزایای استفاده از تریلینگ استاپ بپردازیم و عملکرد تریلینگ استاپ رو در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال مورد بررسی قرار بدیم.

تریلینگ استاپ چیست؟

تریلینگ استاپ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که تریلینگ استاپ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تریلینگ استاپ یا Trailing Stop به معنی حد ضرر متحرک در معاملات ارزهای دیجیتال یا سایر دارایی های مالی هست. تریلینگ استاپ نوعی حد ضرر هست که از سود شما محافظت می کنه، به این ترتیب اگه شرایط معامله شما خوب پیش رفت، شخص بتونه از اون معامله با سود زیاد خارج بشه. در حالت به حد ضرر اجازه داده میشه تا بر اساس تنظیمات انجام شده و همسو با روند جابجا بشه. استفاده از استاپ تریلینگ واسه افرادی که اهل ریسک نیستن، مهمه و می تونه ابزاری سودآور واسه استراتژی های معاملاتی کم ریسک باشه.

جالب اینجاست که بدونین وقتی بازار ارزهای دیجیتال در جهت مورد نظر ما حرکت می کنه و میزان سود ما در حال زیاد شدن هست، باید حد ضرر که فاصله زیادی از قیمت فعلی گرفته رو نزدیک تر بیاریم. این نوع سفارش به شما کمک می کنه تا سودهای خودتون رو افزایش بدین و از شما در برابر ضررهای احتمالی محافظت می کنه. در اصل، شما بیشترین مقدار یا درصد ضرری که می تونین در هر معامله تحمل کنین رو به کمک اون تعیین می کنین.

مقاله پیشنهادی: معرفی 5 استراتژی مدیریت ریسک در ارزهای دیجیتال

مزایای استفاده از تریلینگ استاپ

مزایای استفاده از تریلینگ استاپ

همونطور که گفتیم، استاپ تریلینگ در ارزهای دیجیتال به عنوان یه روش مدیریت ریسک و سود در بازار رمزارزها مورد استفاده قرار می گیره. این روش ابزاری هست که به معامله گران و تریدرها کمک می کنه تا سطوح استاپ لاس در معاملات خودشون رو با توجه به تحرک قیمت رمزارزها بروزرسانی کنند. استفاده از تریلینگ استاپ در مدیرین ریسک و سود مزایای زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از تریلینگ سواپ بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: اصطلاح PnL در ترید ارزهای دیجیتال چیست؟

•    حفظ سود معاملات

یکی از مزایای استفاده از تریلینگ استاپ این هست که به معامله گران و تریدرها کمک می کنه تا سود معاملات خودشون رو حفظ کنند و سود زیادی از خرید و فروش هاشون به دست بیارن. با پیاده سازی استاپ تریلینگ در معاملات، سطوح استاپ لاش بر اساس تغییر قیمتی که در صلاح دید تریدر مشخص میشه، بروزرسانی میشه. بنابراین، اگه بازار به سمت خلاف حرکت کنه، سود تریدر بیشتر میشه.

•    کاهش خطر

کاهش خطر هم یکی دیگه از مزایای استفاده از تریلینگ استاپ هست. Trailing Stop تریدرها رو در مقابل خطرات ناخواسته محافظت می کنه. با تعیین کردن استاپ لاس به صورت مداوم بر اساس تغییرات و نوسانات قیمت، اگه قیمت ارز دیجیتال به سمت معکوس حرکت کنه، سفارش تریلینگ استاپ فعال میشه و معامله بسته میشه. این کار می تونه خطرات بزرگی که ممکنه سرمایه تریدر رو از بین ببره رو کاهش بده.

•    اجرای خودکار

بهتره بدونین تریلینگ استاپ یا Trailing Stop به صورت اتوماتیک فعالیت می کنه و نیازی به دخالت دستی تریدر نداره. این کار به تریدرها و معامله گران این امکان رو میده تا وقت بیشتری رو به تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و معاملات دیگه اختصاص بدن و در زمانشون صرفه جویی کنند.

•    محافظت در برابر تغییرات بازار

تریلینگ استاپ(Trailing Stop) به تریدرها کمک می کنه تا با تغییرات قیمتی یا نوسانات قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال سازگار بشن. وقتی قیمت به سمت معکوس حرکت می کنه، سطح استاپ لاس بروزرسانی میشه و معامله بسته میشه. این امر به تریدرها این امکان رو میده تا از تغییرات بازار استفاده کرده و سود خودشون رو افزایش بدن.

عملکرد تریلینگ استاپ چگونه است؟

عملکرد تریلینگ استاپ چگونه است؟

تریلینگ استاپ(Trailing Stop) دقیقا مثل حد ضرر معمولی عمل می کنه، با این تفاوت که در تریلینگ استاپ وقتی که قیمت ارز دیجیتال به سود شما حرکت می کنه، استاپ هم به دنبال اون حرکت می کنه. مثلا به ازای هر 5 سنتی که قیمت رمزارز افزایش پیدا می کنه، حد ضرر هم 5 سنت بالاتر میره. یا اگه 20 سنت بیشتر بشه، حد ضرر هم 20 سنت به سمت بالا حرکت میکنه، ولی در صورتی که قیمت ارز دیجیتال ریزش کنه، استاپ ضرر حرکت نمی کنه و در جای خودش ثابت می مونه تا جلوی ضرر بیشتر رو بگیره.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله تریلینگ استاپ چیست؟ اطلاعاتی درباره تریلینگ استاپ یا Trailing Stop به شما ارائه کنیم وبه بررسی مزایای استفاده از تریلینگ استاپ بپردازیم و عملکرد تریلینگ استاپ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، تریلینگ استاپ یا به معنی حد ضرر متحرک در خرید و فروش رمزارزهاست. تریلینگ استاپ نوعی حد ضرر هست که از سود شما محافظت می کنه، بنابراین اگه شرایط معامله شما خوب پیش رفت، تریدر می تونه پوزیشن معاملاتی خودش رو با بیشترین سود ببنده.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تریلینگ استاپ Trailing Stop چیست؟حد ضرر متحرک در رمزارزها!

در مورد تریلینگ استاپ Trailing Stop چیست؟حد ضرر متحرک در رمزارزها! نظر دهید
سوال امنیتی :4+92 = ?