نظر بیل گیتس درباره بیت کوین چیست؟

  • 05:06 1403-06-27
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

نظر بیل گیتس درباره بیت کوین؛ آیا بیل گیتس از بیت کوین می ترسه؟! بیل گیتس چه توصیه هایی رو واسه معامله گران بازار رمزارزها می کنه؟ آیا بیل گیتس بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده؟ چرا بیل گیتس معتقده که دنیا نیازی به بیت کوین نداره؟ چرا بررسی قیمت بیت کوین فقط واسه میلیاردرهایی مثل ایلان ماسک خوبه؟ چرا نظر بیل گیتس نسبت به ارز دیجیتال بیت کوین تغییر کرد؟

ارز دیجیتال بیت کوین(Bitcoin)، به عنوان اولین و شناخته شده ترین رمزارز همواره موضوعی پرجنب و جوش بوده و نظرات مختلفی رو درباره خودش جلب کرده. یکی از شخصیت های برجسته و موفق در دنیای فناوری که نظر خاصی درباره بیت کوین داره، بیل گیتس هست. بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد دنیا، با داشتن دیدگاه های خاص و تجربه زیاد در صنعت فناوری، نظر مهمی درباره بیت کوین ابراز کرده. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله نظر بیل گیتس درباره بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی درباره بیل گیتس(Bill Gates) به شما ارائه کنیم و به بررسی نظرات بیل گیتس در مورد بیت کوین بپردازیم.

بیل گیتس(Bill Gates) کیست؟

بیل گیتس(Bill Gates) کیست؟

احتمالا از خودتون بپرسین که بیل گیتس کیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که بیل گیتس یا Bill Gates از جمله افراد ثروتمند و برجسته ای هست که به انتقاد از حوزه ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین پرداخته و از تشبیه رمزارزها به مرگ موش که توسط باقت صورت گرفته بود هم حمایت کرده. با اینکه نزدیک به یه دهه از شروع فعالیت ارزهای دیجیتال می گذره، ولی این صنعت تقریبا از اواسط سال 2017 وقتی که به صورت یهویی قیمت بیت کوین از 5 هزار دلار به 20 هزار دلار رسید، به موضوعی داغ و مهم تبدیل شد.

بیل گیتس کارآفرین، سرمایه دار، نویسنده، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی هست که در سال 1957 میلادی به همراه پال آلن شرکت مایکروسافت رو راه اندازی کرد. بیل گیتس یکی از معروف ترین کارآفرینان انقلاب میکرو کامپیوتر در دهه های 1970 و 1980 شناخته میشه. این شخص تا سال 2017 با ارزش دارایی خالص 86 میلیارد دلار، به عنوان پولدارترین شخص دنیا شناخته میشد.

مقاله پیشنهادی: پشتوانه بیت کوین چیست؟

نظر بیل گیتس درباره بیت کوین چه بود؟

نظر بیل گیتس درباره بیت کوین چه بود؟

توجه داشته باشین که بیل گیتس(Bill Gates) در ابتدا یکی از علاقه مندان و طرفداران بیت کوین بود. اون در سال 2014 و در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ با هیجان انگیز شمردن بیت کوین به عنوان یه راه حل پرداخت کم هزینه گفته بود که استفاده از ارزهای سنتی در تراکنش های بزرگ می تونه مشکلات زیادی به همراه داشته باشه. بیت کوین از هر ارز سنتی دیگه بهتر عمل می کنه، چون با کمک اون دیگه نیازی به حمل و جابجایی مقدار زیادی پول به صورت فیزیکی نیست و میشه تراکنش ها رو به راحتی انجام داد.

در اون زمان بیل گیتس باور داشت که در آینده ای نه چندان دور، تراکنش های مالی بزرگ به صورت دیجیتال، در مقیاس جهانی و تقریبا رایگان و کم هزینه انجام میشن. در حالی که به نظر میومد بیل گیتس درباره ارزون بودن تراکنش های بیت کوین خوش بین هست، ولی ناشناس بودن اون رو تحسین نمی کرد. این میلیاردر به شکل غیرمستقیم و مبهم به بعضی از کاربردهای ناشناس بیت کوین هم اشاره کرده بود!

مقاله پینشنهادی: اگر این 4 نکته را نمیدانید، نه بیت کوین بخرید نه ارز دیجیتال!

چرا نظر بیل گیتس در مورد بیت کوین تغییر کرد؟

با توجه به مواردی که اشاره کردیم، بعد از گذشت مدتی نظر Bill Gates درباره ارز دیجیتال بیت کوین تغییر کرد و این کارآفرین اظهارات خوش بینانه خودش رو در مورد این رمزارز پس گرفت. در ماه می سال 2018، این شخص در مصاحبه دیگه با شبکه تلویزیونی CNBC گفت که بیت کوین و عرضه اولیه کوین ها از احمقانه ترین تئوری های موجود هستن. دلیل این اظهار نظر بیل گیتس درباره بیت کوین جالب هست. یکی از دلایل مخالفت بیل گیتس با رمزارزها این بود که اون ها رو فاقد ارزش ذاتی و واقعی می دونست.

دیدگاه های بیل گیتس درباره بیت کوین کدامند؟

دیدگاه های بیل گیتس درباره بیت کوین کدامند؟

همونطور که گفتیم، نظر بیل گیتس در مورد بیتکوین در طول زمان تغییر کرده. در ابتدا اون به بیت کوین به عنوان یه رمزارز مبتنی بر پول دیجیتال و معاملات الکترونیکی علاقه مند بود و تایید کرد که این فناوری می تونه تغییرات قابل توجهی رو در سیستم های مالی و پرداخت به وجود بیاره. ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به دیدگاه های مختلف بیل گیتس درباره بیت کوین بپردازیم.

•    نه موافق و نه مخالف!

بیل گیتس اخیرا در مصاحبه ای با شبکه CNBC گفته که دیدگاه خودش رو نسبت به ارز دیجیتال بیت کوین از منفی به خنثی تغییر داده. با این حال، این شخص گفت که همچنان هیچ بیت کوینی نداره و قصد سرمایه گذاری هم نداره. این فرد ثروتمند اظهار داشت که با مسئله دیجیتالی کردن پول و کاهش کارمزد تراکنش ها موافق هست، ولی دوست داره تا این تراکنش ها به صورت برگشت پذیر انجام بشن.

•    دنیا نیازی به بیت کوین ندارد!

یکی دیگه از دیدگاه های مختلف بیل گیتس درباره بیت کوین این هست که دنیا نیازی به بیت کوین نداره. در ماه فوریه سال 2021، در مصاحبه دیگه ای با وال استریت در جواب به این سوال که دنیا بدون کدوم یک از پیشرفت های فناورانه می تونه به فعالیت خودش ادامه بده گفت که امروزه عملکرد رمزارزها امکان انجام بعضی از فعالیت های مجرمانه رو فراهم می کنه، خوبه که از شر اون ها خلاص بشیم.

•    بیت کوین فقط برای میلیاردرها مناسب است!

بیل گیتس(Bill Gates) اظهار داشت که بیت کوین فقط واسه پولدارهایی مثل ایلان ماسک مناسبه و به افرادی که پول کمتری نسبت به ایلان ماسک دارت، درباره خرید بیت کوین هشدار داد. بیل گیتس در این مصاحبه گفت که ماسک به روش های پیشرفته مدیریت معاملات دسترسی داره که سرمایه گذاران معمولی از اون ها محروم هستن. ایلان پول زیادی داره و خیلی حرفه ای هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نظر بیل گیتس درباره بیت کوین چیست؟ اطلاعاتی درباره بیل گیتس(Bill Gates) به شما ارائه کنیم و به بررسی نظرات بیل گیتس در مورد بیت کوین بپردازیم. همونطور که گفتیم، بیل گیتس کارآفرین، سرمایه دار، نویسنده، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی هست که در سال 1957 میلادی به همراه پال آلن شرکت مایکروسافت رو راه اندازی کرد. بیل گیتس در ابتدا یکی از طرفدارهای بیت کوین بود، ولی با گذشت زمان نسبت به بیت کوین اظهار نظرهایی کرد که نشون میده با این رمزارز مخالف هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد نظر بیل گیتس درباره بیت کوین چیست؟

در مورد نظر بیل گیتس درباره بیت کوین چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1 + 82 = ?