دکس تریدینگ(Dex Trading) چیست؟

  • 17:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

دکس تریدینگ(Dex Trading)؛ سبک معاملاتی جدید با بازدهی بالا! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این روش معاملاتی به دست بیارین؟ آیا می دونین منظور از دکس تریدینگ چیست؟ صرافی های غیرمتمرکز چه مزایایی به همراه دارن؟ دکس تریدرها به چه ابزارهایی دسترسی دارن؟ روش معاملاتی دکس تریدینگ چه معایبی دارن؟ آیا دکس تریدینگ به صرافی های غیرمتمرکز محدود میشه؟

بازار رمزارزها در سال های اخیر محبوبیت زیادی به دست آوردن و مورد استقبال تریدرها و معامله گران زیادی قرار گرفتن. شما هم اگه قصد دارین پس از گذراندن دوره آموزش ارز دیجیتال تا فعالیت های خودتون رو در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی دیگه به صورت حرفه ای شروع کنین، قبل از هر چیزی باید یه سبک معاملاتی یا استراتژی معاملاتی داشته باشین. دکس تریدینگ یکی از روش های معاملاتی هست که می تونین ازش استفاده کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله دکس تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی درباره دکس تریدینگ یا Dex Trading به شما ارائه کنیم، به بررسی مزایا و معایب دکس تریدینگ بپردازیم و ریسک های دکس تریدینگ رو مورد بررسی قرار بدیم.

دکس تریدینگ چیست؟

دکس تریدینگ چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که دکس تریدینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دکس تریدینگ یا Dex Trading نوعی روش معاملاتی جدید و با سوددهی بالا هست که توسط تریدرها و معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی دیگه مورد استفاده قرار می گیره. این روش معاملاتی به وسیله مجموعه بیتفا راه اندازی شده و این روزها سروصدای زیادی به پا کرده. در دنیای معامله گری، روش های معاملاتی زیادی وجود دارن که سال های زیادی هست که توسط تریدرها در بازارها مالی به کار گرفته میشن. ولی بازار رمزارزها با بقیه بازارها فرق داره. این بازار به دنبال گسترش تکنولوژی بلاک چین هست و توانایی های زیادی داره.

جالب اینجاست که بدونین دکس تریدینگ(Dex Trading) یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال هست که به کمک اون میشه بازار رمزارزها رو توسط تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال، تجزیه و تحلیل کرد. توجه داشته باشین که میشه با ترکیب روش های معاملاتی قدیمی و قابلیت های بروز بلاک چین، یه استراتژی معاملاتی جدید به اسم دکس تریدینگ به وجود اورد. این روش با توجه به بک تست ها و آزمایش های انجام شده، نشون داده که استفاده از اون در بازار رمزارزها از کارایی زیادی برخوردار هست.

مقاله پیشنهادی: صرافی برگر سواپ(Burger Swap) چیست؟

مزایای استفاده از دکس تریدینگ

مزایای استفاده از دکس تریدینگ

همونطور که گفتیم، دکس تریدینگ(Dex Trading) روش خاصی از معامله گری هست که در صرافی های غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه های بلاک چینی مورد استفاده قرار می گیره. این پلتفرم ها به صورت غیرمتمرکز فعالیت می کنند و به کاربران این امکان رو میدن تا بدون نیاز به شخص ثالث، معاملات خودشون رو انجام بدن. دکس تریدینگ مزایا و معایب زیادی به همراه داره که باید بهشون توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایای استفاده از دکس تریدینگ بپردازیم.

•    یکی از مزایای استفاده از دکس تریدینگ این هست که تریدرها و معامله گران به ابزارها و پلتفرم های تحلیلی پیشرفته دسترسی دارن. ابزارهای پیشرفته ای به همراه مزیت های صرافی های غیرمتمرکز به وجود اومدن تا به تریدرها در تحلیل های خودشون کمک زیادی کنند.
•    یکی دیگه از مزایای استفاده از دکس تریدینگ این هست که سودآوری بالایی به همراه داره. تریدرها و معامله گران می تونن با استفاده از دکس تریدینگ یا Dex Trading بهترین نقاط خرید و فروش رمزارزها رو شناسایی کرده و معاملات پرسودی انجام بدن.
•    دکس تریدرها می تونن با استفاده از سبک معاملاتی Dex Trading بدون نیاز به واسطه ها معاملات خودشون رو انجام بدن و از پرداخت کارمزدهای اضافی دور باشن.

مقاله پیشنهادی: استراتژی ترند تریدینگ(Trend Trading) چیست؟

آیا دکس تریدینگ به صرافی های غیرمتمرکز محدود می شود؟

به نظر شما Dex Trading به صرافی های غیرمتمرکز محدود میشه؟ قطعا نه! بهتره بدونین سبک معاملاتی دکس تریدینگ به پلتفرم های غیرمتمرکز محدود نمیشه، بلکه بیشتر تمرکز این روش بر روی فیلترینگ و مانیتورینگ رمزارزهایی که در صرافی های غیرمتمرکز لیست میشن، هست، ولی در صرافی های متمرکز هم می تونن مورد استفاده تریدرها و معامله گران قرار بگیرن. بعضی وقت ها صرافی های متمرکز مثل بایننس هم ارزهای دیجیتالی رو از همون اول راه توسعه در لیست خرید و فروش خود قرار میده و ما با همین روش معاملاتی می تونیم رشد اینرمزارزها رو بگیریم. استراتژی معاملاتی Dex Trading هم در صرافی های متمرکز و هم در صرافی های غیرمتمرکز می تونه کارکرد خوبی داشته باشه.

هم قدم شدن با نهنگ ها در بازار رمزارزها

آیا دکس تریدینگ به صرافی های غیرمتمرکز محدود می شود؟

بلاک چین با همراه حفظ حریم خصوصی کاربران، عملکردی کاملا شفاف و واضح داره. هر کاربر در شبکه های بلاک چینی یه آدرس عمومی داره و واسه بیشتر افراد قابل دسترس هست، ولی این در صورتی هست که کسی نمی دونه مالک این آدرس چه کسی هست. تحلیلگران و تریدرهای حرفه ای بدون اینکه بدونن آدرس عمومی متعلق به چه کسی هست، تحرکات و خرید و فروش های آدرس های مختلف رو تجزیه و تحلیل کرده و تریدرهای حرفه ای و کله گنده بازار ارزهای دیجیتال رو شناسایی می کنند و هم قدم به اون ها حرکت کنند.

یکی از دلایل اهمیت روش معاملاتی دکس تریدینگ این هست که شما می تونین معاملات یا خرید و فروش های نهنگ های بازار رمزارزها رو رصد کنین. در این روش با استفاده از قابلیت های تکنولوژی بلاک چین، می تونیم هر زمان با نهنگ ها و بازارسازهای بزرگ وارد خرید و فروش شده و به همراه اون ها مثل خودشون از بازار ارزهای دیجیتال و فرصت های به وجود اومده سود زیادی به دست بیاریم.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله دکس تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی درباره دکس تریدینگ یا Dex Trading به شما ارائه کنیم، به بررسی مزایا و معایب دکس تریدینگ بپردازیم و ریسک های دکس تریدینگ رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، دکس تریدینگ یا Dex Trading نوعی روش معاملاتی جدید و با سوددهی بالا هست که توسط تریدرها و معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی دیگه مورد استفاده قرار می گیره. استفاده از روش معاملاتی دکس تریدینگ مزایای زیادی به همراه داره.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد دکس تریدینگ(Dex Trading) چیست؟

در مورد دکس تریدینگ(Dex Trading) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+37 = ?