الگوی کوسه(Shark) در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 13:02 1403-02-23
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 الگوی کوسه(Shark)؛ الگوی قیمتی پرکاربرد در آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل بیت کوین! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این الگوی قیمتی به دست بیارین؟ الگوی هارمونیک کوسه چیست؟ نکات کلیدی الگوی قیمتی کوسه چیست؟ انواع الگوی کوسه در تحلیل تکنیکال کدامند؟ الگوی هارمونیک کوسه چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ چجوری الگوی کوسه رو در نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال رسم کنیم؟

الگوی کوسه یکی از الگوهای مهم و قدرتمند در بازارهای مالی به ویژه رمزارزهاست که توسط تحلیلگران و تریدرها به منظور پیش بینی جهت حرکت قیمت استفاده میشه. این الگو به صورت اساسی بر اصل تغییر جهت قیمت ارز دیجیتال تکیه داره. در نمودار قیمت، الگوی کوسه با دو شمع قرار گرفته که شمع اول دارای جسم کوچیک تر و سایه بلندتر به سمت بالا هست. شما می تونین با استفاده از این الگو روند بازار رو شناسایی کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله الگوی کوسه در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی درباره الگوی هارمونیک کوسه یا Shark به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب الگوی کوسه بپردازیم و رسم الگوی کوسه رو به شما یاد بدیم.

الگوی کوسه در تحلیل تکنیکال چیست؟

الگوی کوسه در تحلیل تکنیکال چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که الگوی کوسه در تحلیل تکنیکال چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی هارمونیک کوسه یا Shark نوعی الگوی قیمت در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی هست که بر اساس امواج قیمت و از 4 نوسان و 5 نقطه نوسان تشکیل میشه. بنابراین، این الگوی هارمونیک پنج تکانه داره و از بازگشت قریب الوقوع روند قیمت خبر میده. این الگوی قیمتی یه پدیده نسبتا جدید هست و واسه اولین بار در سال 2011 توسط شخصی به اسم اسکات ام کارنی معرفی شد.

جالب اینجاست که بدونین الگوی کوسه یا Shark رو میشه جزو الگوهای قیمتی دونست که به راحتی شروع یه روند قیمتی جدید رو به تریدرها و معامله گران نشون میده. قابلیت های مشابه با این الگوی قیمتی رو میشه در الگوی ایسایدبار دید. همین موضوع باعث شده تا در بین تحلیلگران اعتبار بالایی داشته باشه. الگوی کوسه به عنوان یه الگوی خیلی دقیق ثابت شده و می تونه توسط تریدرها و معامله گران برای شناسایی تغییر روند و پیدا کردن فرصت های معاملاتی موفق مورد استفاده سرمایه گذاران قرار بگیره.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم اثبات ظرفیت(POC) چیست؟

الگوی کوسه چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟

الگوی کوسه چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟

همونطور که گفتیم، الگوی کوسه(Shark) یکی از پرکاربردترین الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال هست که احتمال تغییر روند رو نشون میده. تا الان این الگو خیلی دقیق عمل کرده و تریدرها می تونن از اون برای شناسایی تغییر روند و پیدا کردن فرصت های معاملاتی موفق استفاده کنند. الگوی کوسه مزایا و معایب زیادی به همراه داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب الگوی کوسه بپردازیم.

مزایای الگوی کوسه

•    مشخص بودن نقاط ورود، حد ضرر و حد سود در الگو
•    دقت بسیار بالای الگوی کوسه در تحلیل تکنیکال
•    نسبت ریسک به ریوارد خوب الگوی کوسه

معایب الگوی کوسه

•    پیچیده بودن و دشواری استفاده برای افراد مبتدی
•    نیاز به یه افزونه خارجی که در همه پلتفرم های معاملاتی موجود نیست.

مقاله پیشنهادی: الگوی ماروبوزو(Marubozo) در تحلیل تکنیکال چیست؟

نحوه معامله با الگوی کوسه چگونه است؟

نحوه معامله با الگوی کوسه چگونه است؟

نحوه معامله با الگوی کوسه(Shark) رو میشه جزو فاکتورهای مهمی دونست که تریدرهای مبتدی ازش خبر ندارن. اولین قدم برای استفاده از این الگوی قیمتی، شناسایی دقیق اون هست. شما باید بتونین الگوی کوسه رو به شکل مناسب در نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال شناسایی کنین. اگه الگوی کوسه شما صعودی بود، منتظر بمونین تا اصطلاح آخر اون تموم بشه. بعد از این کار باید یه کندل دیگه در جهت صعود به وجود بیاد. به دنبال اون شما هم وارد سفارش خرید شده و حد سود رو در بالاترین قله از موج دوم قرار بدین.

علاوه بر این، شما می تونین حد ضرر رو هم در زیر آخرین کف قرار بدین. توجه داشته باشین که برای الگوی نزولی هم شرایط معکوس اون رو در نظر بگیرین. البته باید این مورد رو خاطرنشان کنیم که تعیین سود و ضرر تا حد زیادی به استراتژی معاملاتی شما بستگی داره. از طرف دیگه پیشنهاد می کنیم تا حتما از اندیکاتورها و الگوهای قیمتی دیگه واسه کاهش خطاهای معاملاتی خودتون استفاده کنین.

نکات کلیدی الگوی کوسه در تحلیل تکنیکال

الگوی کوسه به شما این امکان رو میده تا تغییر روند قیمتی ارزهای دیجیتال رو شناسایی کنین و بر اساس داده های به دست اومده معاملات خودتون رو انجام بدین. در زمان استفاده از الگوی کوسه در تحلیل تکنیکال، باید به نکات مهمی توجه داشته باشین. نکات کلیدی الگوی کوسه در تحلیل تکنیکال عبارت هستن از:

•    الگوی کوسه مثل الگوهای هارمونیک دیگه، نشون دهنده برگشت قیمت هست و در انتهای روند تشکیل میشه.
•    الگوی هارمونیک کوسه دارای دو نوع صعودی و نزولی هست.
•    الگوی هارمونیک بر اساس نسبت های فیبوناچی عمل می کنه.
•    برای اثربخشی بیشتر، میشه از اندیکاتورهای تکمیلی مثل RSI یا مکدی برای تایید برگشت روند استفاده کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله الگوی کوسه در تحلیل تکنیکال چیست؟ اطلاعاتی درباره الگوی هارمونیک کوسه یا Shark به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب الگوی کوسه بپردازیم و رسم الگوی کوسه رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، الگوی کوسه رو میشه جزو الگوهای قیمتی دونست که به راحتی شروع یه روند قیمتی جدید رو به تریدرها و معامله گران نشون میده. قابلیت های مشابه با این الگوی قیمتی رو میشه در الگوی ایسایدبار دید. همین موضوع باعث شده تا در بین تحلیلگران اعتبار بالایی داشته باشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الگوی کوسه(Shark) در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد الگوی کوسه(Shark) در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+57 = ?