6 دلیل برای سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "6 دلیل برای سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال"


  • 20:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله قصد داریم 6 دلیل برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال رو براتون توضیح بدیم. این روزا حتما اسم ارز دیجیتال (CryptoCurrency) و فناوری بلاکچین (Blockchain) به گوشتون خورده و اگر دوست دارین در موردشون بیشتر اطلاعات کسب کنین به آموزش رایگان ارز دیجیتال ارز سنج که این مباحث ها رو بصورت ویدئو توضیح دادیم مراجعه کنین. دلیلش هم اینه که دنیای رمز ارز ها بیش از پیش توسعه پیدا کرده و فراگیر تر شده. دیگه مثل پنج یا شش سال قبل اسم بلاکچین و ارز دیجیتال برای کسی گمنام نیست. یکی از دلایلی که ارز های دیجیتال و فناوری پشتیبانش یعنی بلاکچین به سرعت و در این حد در سراسر جهان محبوب شدن، بازدهی خارق العاده بازار رمز ارز ها در چند سال اخیر بود. بیت کوین به عنوان اولین و معروف ترین ارز دیجیتال به همراه یک سری دیگه از رمز ارز ها از زمان تولدشون تا حالا ارزش چند برابری پیدا کردن. بازدهی بازار کریپتوکارنسی در مقایسه با سایر بازار های مالی و رقیب مثل سهام، طلا و ارز فیات واقعا خیره کننده بوده. به همین جهت توجه سرمایه گذاران خرد و کلان به این بازار پرسود و جذاب به اوج خودش رسیده.

در این مقاله قصد داریم به آموزش مدیریت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم و این بازار رو از دید یک فرصت خوب برای کسب درآمد و سرمایه گذاری مطمئن بررسی کنیم.

 چرا بازار ارز های دیجیتال

چرا بازار ارز های دیجیتال بهترین انتخاب برای سرمایه گذاریه؟

هر یک از معامله گران و سرمایه گذارن به دلایل متنوعی وارد سرمایه گذاری در بازار های مالی از جمله بازار رمز ارز ها میشن. از نقطه نظر معامله گری و سرمایه گذاری چند فاکتور وجود داره که باعث میشه تا سرمایه گذاری مطمئن در بازار ارزهای دیجیتال به همراه داشته باشیم. فاکتور هایی مثل آینده سرمایه گذاری، نقد شوندگی بالا، بازدهی خوب، تنوع سرمایه گذاری، استقلال و انعطاف پذیری و امنیت. در ادامه موارد ذکر شده رو در ارتباط با بازار ارز های دیجیتال بیشتر بررسی می کنیم.

آینده ارز های دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال، یکی از نوظهور ترین بازارهای مالی و سرمایه می‌باشد که تغییر و تحولات عظیمی در دنیای پول و اقتصاد ایجاد کرده‌. با استفاده از ارزهای دیجیتال، به راحتی میشه معاملات بین المللی رو با سرعت بالا، هزینه کم و همچنین بدون محدودیت انجام داد. یکی از تحولاتی که بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده، آزادی عملی هستش که در اختیار سرمایه گذار قرار داره. سرمایه گذاران در بازار کریپتوکارنسی، سرمایه ‌های خودشون رو بدون نهاد های واسطی مثل بانک، کنترل و مدیریت می‌کنن. پیشرفت سریع فناوری بلاکچین و ارز های دیجیتال، نشان دهنده اینه که به زودی به یکی از پایه ‌های اصلی اقتصاد جهانی، تبدیل خواهد شد، بنابراین با توجه به آینده ارز های دیجیتال، این صنعت یکی از بهترین گزینه ‌های سرمایه گذاری مطمئن به حساب میاد.

نقد شوندگی بالا

برای همه سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیته که سرمایه گذاریشون نقد شوندگی بالایی داشته باشه. به این معنی که در صورت نیاز بتونن در کمترین زمان دارایی خودشون رو بفروشن و به پول رایج تبدیل کنن. خوشبختانه نقد شوندگی بالا از ویژگی های بارز ارز های دیجیتال هستش و مالک مقدار مشخصی ارز دیجیتال در کمترین زمان ممکن می تونه دارایی هاش رو به یک صرافی ارز دیجیتال انتقال بده و با قیمت روز به فروش برسونه.

بازدهی بازار ارز های دیجیتال 

در مقدمه مقاله اشاره کردیم که اصلی ترین دلیل محبوبیت ارز های دیجیتال در چند سال اخیر، بازدهی فوق العاده اون بود. در چهار، پنج سال گذشته سرمایه عده زیادی از سرمایه گذاران چند برابر شده و به سود های سرشار و بی نظیر رسیدن. اگر یک دهه اخیر رو بررسی کنیم، بازار ارز های دیجیتال با اختلاف در رتبه نخست بازدهی قرار داره. در حال حاضر لازمه موفقیت و کسب سود از این بازار هم مثل سایر بازار های مالی، آموزش و کسب دانش کافی جهت اتخاذ استراتژی های مناسب سرمایه گذاری هستش.

تنوع سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال

از دیگر دلایل سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال می تونیم به امکان تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری‌هامون اشاره کنیم. یک جمله مهم در سرمایه گذاری وجود داره که احتمالا هم شنیده باشین و اونم اینه که همه تخم مرغ‌ هاتو رو درون یک سبد، قرار نده. این امر، ریسک سرمایه گذاری را تا حد زیادی، کاهش میده. بنابراین خوبه که در کنار سرمایه گذاری در بازار های مالی دیگر شامل بازار سهام، فارکس، طلا و ...  با آموزش ارزهای دیجیتال، به این بازار هم وارد بشیم. به علاوه اینکه اگر بازار ارز های دیجیتال رو به تنهایی در نظر بگیریم اونقدری متنوع هست که میشه در این بازار از بین هزاران رمز ارز مختلف که هر کدوم برای هدفی خاص ارائه شدن، خرید کنید.

انعطاف پذیری و استقلال بازار ارز های دیجیتال

همانطور که قبل تر اشاره کردیم. بازار ارز های دیجیتال، بدون هیچ گونه واسطه‌ای اداره میشه، به عبارتی هیچ نهاد یا شخص خاصی ناظر و قانون گذار این حوزه نیست. شبکه به شکل خودمختار و با همکاری اعضای خودش توسعه پیدا می کنه و تراکنش های صورت گرفته رو کسی نمی تونه کنترل و مدیریت کنه. نقطه قوت اصلی بلاکچین دقیقا در همین مکانیزم مدیریت شبکه هستش. فناوری بلاکچین اطلاعات رو در سراسر شبکه بین کاربرانش توزیع می کنه و همین کاربران هستن که اعتبار سنجی تراکنش ها و فرآیند ها رو انجام میدن و به پیشبرد کار کمک می کنن. پس بلاکچین و ارز های دیجیتال تحت مالکیت و کنترل شخص یا نهاد خاصی نیستن و کاملا غیر متمرکز و خودمختار عمل می کنن.
به علاوه بازار ارز های دیجیتال انعطاف پذیری بالایی هم داره و مارکت در تمامی ساعات شبانه روز و در طول تمامی روزهای هفته، باز هست و معامله گران و سرمایه گذاران در هر ساعتی که بخوان می تونن برای انجام معاملاتشون که شامل خرید و یا فروش ارزهای دیجیتال مختلف میشه اقدام کنن. به عبارتی شما در هر زمان و مکانی که اراده کنید قادر به خرید ارز دیجیتال یا فروش اون خواهید بود.

امنیت سرمایه گذاری

برای هر سرمایه گذاری مهمه که در حوزه ای سرمایه شو وارد کنه که امنیت لازم رو داشته باشه و خیالش از جهت دارایی هاش راحت باشه. خوشبختانه فناوری بلاکچین به امنیت بالاش معروفه و از اونجایی که برای هر کاربر شبکه، نسخه ای از اطلاعات فرستاده میشه، تقلب و دستکاری در اون غیر ممکنه. البته باید این رو هم در نظر داشت که برای امنیت دارایی ها نکات فردی رو هم باید رعایت کرد. همونطور که بانک امنیت سپرده شما رو تضمین می کنه ولی شما هم باید در حفظ رمز عبور کارت بانکی خودتون تلاش کنید. در بلاکچین هم، این فناوری امنیت کل شبکه رو تامین می کنه و شما فقط باید نکات فردی مثل حفظ کلید های عمومی و خصوصی کیف پول و خرید از پلتفرم های مطمئن رو رعایت کنید.

مقایسه بازار ارز های دیجیتال با سایر بازار های مالی 

مقایسه بازار ارز های دیجیتال با سایر بازار های مالی

از سایر بازار های مالی می تونیم به بازار بورس و سهام، طلا و فارکس اشاره کنیم. هر کدوم از این بازار ها رو بخوایم با بازار کریپتوکارنسی مقایسه کنیم از جهاتی شبیه به هم خواهند بود و از جنبه هایی با هم تفاوت خواهند داشت. نکته ای که هست اینه که سایر بازار های مالی همه نقاط قوت بازار ارز های دیجیتال رو توام با هم یکجا ندارن. برای مثال بازار فارکس و سهام از استقلال و انعطاف کافی برخوردار نیستن، بازدهی طلا با نوسان همراهه و امنیت سرمایه گذاریش چالش های خاص خودشو داره. به علاوه اینکه سایر بازار ها در نقد شوندگی هم گاها با محدودیت هایی مواجه هستن. قابل توجه هم اینکه در طول چند سال گذشته هیچ یک از این بازار های بازدهی بازار کریپتوکارنسی رو نداشتن. مقاله بورس یا ارز دیجیتال هم در این می تونه کمک تون کنه.

سخن پایانی

امروزه معامله گری و سرمایه گذاری در بازار های مالی یک روش کسب درآمد به حساب میاد. روشی که برای خیلیا تونسته درآمد خوبی عاید کنه و شرایط مالی شون رو بهبود ببخشه. در بین بازار های مالی، تمرکز ما در این مقاله بر بازار رمز ارز ها بود و نقاط قوت و برتری اون رو شرح دادیم و از دلایل اقبال سرمایه گذار ها به این بازار گفتیم. فرصت های سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال رو جدی بگیرید و با کسب دانش و مهارت لازم و  آموزش ارز دیجیتال به همراه مشورت با افراد با تجربه وارد بازار بشید. مجموعه آموزشی آکادمی ارز سنج با بهره گیری از تیم متخصصان خودش راهنمای شما در امر آموزش و ورود موفق به بازار رمز ارز ها خواهد بود. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 6 دلیل برای سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال

در مورد 6 دلیل برای سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :2+71 = ?