چگونه سرمایه گذاری مطمئنی در بازار رمز ارزها داشته باشیم؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "چگونه سرمایه گذاری مطمئنی در بازار رمز ارزها داشته باشیم؟"


  • 11:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

امروزه سرمایه گذاری و معامله گری در بازار های مالی، به یکی از شیوه های کسب درآمد تبدیل شده. در دنیای امروز بسیاری از افراد علاوه بر شغل اصلی خودشون، در بازار های مالی همچون ارز دیجیتال، فارکس، بورس و .... فعالیت دارن و درآمد های خوبی هم کسب می کنن. البته این نکته رو هم باید در نظر داشت، همانگونه که افراد زیادی داریم که به سود های سرشار در این بازار میرسن، افرادی هم داریم که ضرر های کلان در این بازار ها داشتن و بخش زیادی از سرمایه اشون رو به دلایل مختلف از دست دادن. مسئله ای که حائز اهمیت هستش اینه که اصول سرمایه گذاری مطمئن رو رعایت کنیم و امنیت سرمایه و دارایی های خودمونو تضمین کنیم. اگر قصد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال رو دارید باید به موضوع آموزش ارز دیجیتال هم علاقمند باشید و بخواید آموزش ببینید. در این مقاله در مورد اصول یک سرمایه گذاری مطمئن صحبت خواهیم کرد و ملزومات این کار رو تشریح خواهیم کرد.

 

مفهوم سرمایه گذاری چیست

 


مفهوم سرمایه گذاری چیست؟

در علم اقتصاد، مخصوصا بخش آموزش مدیریت سرمایه گذاری؛ سرمایه گذاری به معنای تخصیص منابع مالی به یک یا چند دارایی مختلف، به امید به دست آوردن ارزش افزوده بیشتر در آینده هستش. شما می تونید منابع مالی خودتون رو در بستر هایی نظیر بورس و سهام شرکت ‌ها، اوراق درآمد ثابت، ارز دیجیتال، مسکن، زمین، طلا، خودرو، ارزهای خارجی و … سرمایه‌گذاری کنید. در این صورت اگر با گذشت زمان قیمت اون دارایی ها افزایش پیدا کنه به همون نسبت سرمایه شما هم رشد خواهد کرد. سرمایه گذاری ذاتا با هدف کسب سود بیشتر همراه هستش و از همین رو با سطح خاصی از ریسک ها هم همراه خواهد بود. به عبارتی دیگه، ممکنه در نتیجه یک سرمایه گذاری نادرست علاوه بر اینکه به سودی نرسید، بلکه بخش زیادی از اصل سرمایه تون رو هم از دست بدید. لذا بهتره که قبل از اقدام به سرمایه گذاری در هر حوزه ای مخصوصا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، از قواعد سرمایه گذاری مطمئن اطلاع داشته باشید.

 

مزایای سرمایه گذاری در چیست


 سرمایه گذاری چه مزایایی می تونه برامون داشته باشه ؟

1.    با سرمایه گذاری به اهداف مالی و اقتصادی خودمون میرسیم

همه ما آدما برای خودمون اهداف و آرزو هایی مشخص کردیم و در پی رسیدن به اونا هستیم. شاید خیلی از این اهداف نیاز به سرمایه ای بیشتر از اون چیزی باشه که هم اکنون در اختیارمون هست. سرمایه گذاری مطمئن به ما کمک می کنه تا با مدیریت صحیح و هدفمند بخش مازاد درآمد های خودمون، بتونیم به سرمایه مورد نیاز برای رسیدن به اهدافمون برسیم. بازار ارز های دیجیتال در چند سال اخیر، رشد خیره کننده ای داشتن و این دلایل سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال هستش.


2.    در امان ماندن از تورم با سرمایه گذاری مطمئن

یک سرمایه گذاری مطمئن نه تنها ارزش دارایی های شما رو در تورم ها حفظ می کنه، بلکه می تونه باعث افزایش ارزش اون هم بشه. مثلا فرض کنین با همون ده میلیون تومنی که سال 1375 میشد باهاش یک خونه 60 متری در مرکز تهران بخریم، در یک دارایی با حاشیه سود سالانه 30 درصد سرمایه‌گذاری می‌کردیم. به این شکل سرمایه ما در سال 1400 حدودا چیزی در حدود 7 میلیارد تومن میشد و می‌تونستیم باهاش یک خونه 200 متری در مرکز تهران بخریم. پس بهترین سرمایه گذاری، اونی هستش که علاوه بر حفظ ارزش دارایی باعث رشد ارزش هم بشه.

 

ویژگی های یک سرمایه گذاری مطمئن چیست

 


 یک سرمایه گذاری مطمئن باید چه ویژگی هایی داشته باشه ؟

در این قسمت قصد داریم فاکتور های یک سرمایه گذاری مطمئن رو با هم بررسی کنیم و ببینم بهترین سرمایه گذاری باید از چه قوانینی پیروی کنه. قبل از ورود به هر حوزه ای من جمله سرمایه گذاری باید اطلاعات کافی پیرامونش داشته باشیم و با رعایت اصولش ورود کنیم. با رعایت نکات زیر می تونید با خیال راحت سرمایه گذاری در ارز دیجیتال انجام بدید.


امنیت سرمایه

بسیار حائز اهمیته در حوزه ای ورود کنیم که مطمئن باشیم امن هستش و احتمال نداره که دارایی های ما یک شبه ناپدید بشه. برای مثال، در چند سال اخیر بروکر ها (کارگزاری های معاملاتی) زیادی بودن که ناگهانی جمع کردن و رفتن و دارایی های سرمایه گذاران رو هم با خودشون بردن. برای مثال در معاملات فارکسی همچین مواردی دیده شده. در معاملات املاک، طلا و ارز های رایج اصالت معامله خیلی مهمه (از جهت صحت قرارداد مسکن و اصل بودن کالای معامله شده مثل اصل یا تقلبی بودن طلا و ارز و نگهداری در جای امن و مطمئن و ....) و معمولا بزرگ ترین ریسک در این ردیف سرمایه گذاری ها، اطمینان از صحت وسلامت معامله هستش و در نتیجه رعایت اصول امنیت سرمایه گذاری، از شیوه های سرمایه گذاری مطمئن هستش. در این زمینه مقاله سرمایه گذاری مطمئن در بازار رمز ارزها رو توصیه میکنیم مطالعه کنین.


تحلیل، یک فاکتور ضروری و تعیین کننده در سود و زیان 

یکی دیگه از شیوه های سرمایه گذاری مطمئن تحلیل درست و دقیق هستش. تحلیل و بررسی قبل از ورود به هر کاری ضامن موفقیت هستش و مشکلات احتمالی رو به حداقل میرسونه. در یک سرمایه گذاری مطمئن شما باید تحلیل دقیق و جامعی از بازار هدف و شیوه های معاملاتی اون داشته باشید. فاکتور هایی وجود دارن که با بررسی اونا میشه آینده یک بازار و یا یک مورد خاص از اون بازار رو پیش بینی کرد. به علاوه معمولا قیمت ها و روند صعود و نزول بازار دارای الگو هایی هستش که با بررسی گذشته اونا میشه این الگو ها و روند ها رو استخراج کرد و در معاملات آتی به کار برد. در ادامه به انواع روش های تحلیل می پردازیم و هر کدوم رو توضیح میدیم.

•    تحلیل تکنیکال :

از طریق تحلیل تکنیکال سرمایه‌گذاران می‌تونن با دیدی منطقی تر‌ و مطمئن تر معاملات خودشون رو انجام بدن. این امر قطعا سودآوری و آسودگی خاطر بیشتری رو برای سرمایه گذاران و معامله گران به دنبال خواهد داشت. خب حالا تحلیل تکنیکال چیه دقیقا و به چه دردی می خوره؟ تحلیل تکنیکال یکی از مرسوم ترین روش‌های تحلیل در بازا رهای مالی هستش. این شیوه از تحلیل، تمرکز بر داده‌ ها و نمودار بازار ها داره و با استفاده از الگو ها، روند‌ ها رو تشخیص میده تا به یک پیش‌بینی و دیدگاه قابل اطمینان از آینده بازار دست پیدا کنه. به عبارت ساده تر، در تحلیل تکنیکال، ما روند صعود و نزول قیمت ها در گذشته رو بررسی می کنیم و با استخراج الگو های تکرار شونده، آینده رو پیش بینی می کنیم. برای ورود به بازار ارز های دیجیتال توصیه ما اینه که قبل از هر چیز آموزش تحلیل تکنیکال رو ببینید و بعد با دانش کافی و دید منطقی ورود کنید.


•    تحلیل بنیادی :

تحلیل بنیادی که بهش تحلیل فاندامنتال هم گفته میشه، به علاوه به روش های تحلیل بنیادی، تحلیل پایه ای، اساسی و ریشه ای هم میگن. همونطور که از اسم این شیوه تحلیل پیداست، در تحلیل بنیادی، عوامل اصلی اثر گذار بر قیمت مورد بررسی قرار می گیره و بر اساس اون تصمیم گیری میشه که یک مورد برای سرمایه گذاری خوبه یا بد. عامل های موثر در تحلیل فاندامنتال به دو دسته کلی کمی و کیفی تقسیم ‌بندی میشن. عامل های کمی رو می تونیم با کمک اعداد بیان کنیم اما عامل های کیفی برخلاف موارد کمی به ویژ‌گی‌ ها و کیفیت توجه دارن. برای نمونه فردی رو در نظر بگیرید که علاقه مند به سرمایه گذاری در یک شرکت هستش. از دید تحلیل بنیادی در وهله اول باید مواردی مثل درآمد شرکت، صورت های مالی وتراز نامه اون شرکت رو بررسی کنه و نسبت به صحت و سلامت اون اطمینان حاصل کنه. به عبارتی تحلیل فاندامنتال، رسالت بررسی ویژگی ها و ارزش های ذاتی هر چیز رو داره و اصالت مورد هدف سرمایه گذاری رو تایید می کنه. برای آموزش ارز دیجیتال و موفقیت در این بازار، تحلیل بنیادی ارز های دیجیتال و شرکت های ارائه دهنده اونا قبل از خرید بسیار مهم و حیاتی هستش.


•    روانشناسی بازار :

به شکل کلی مفهوم روانشناسی بازار به پیش بینی و بررسی رفتار فعالان اون مارکت علی الخصوص بازیگران بزرگ بازار اطلاق میشه. با درک مفاهیم روانشناسی بازار می تونیم در موقیت های بهتری ورود یا خروج از یک سرمایه گذاری داشته باشیم و بدین ترتیب حاشیه سودمون رو افزایش بدیم.


سخن پایانی

در این مقاله مفهوم سرمایه گذاری و مزایای اون رو بررسی کردیم و بعد رسیدیم به این مسئله که برای بیشینه کردن موفقیت در این بازار و جلوگیری از ریسک های احتمالی باید اصولی رو رعایت کنیم. اصولی مثل رعایت امنیت سرمایه و تحلیل های لازم قبل از ورود. در بازار رمز ارز ها، تحلیل ارز های دیجیتال قبل از خرید اونا، در سود و زیان آینده اون بسیار تاثیر گذاره و افرادی که تحلیلگر قوی هستن و آموزش تحلیل ارز دیجیتال رو دیدن معمولا موفق تر از بقیه عمل می کنن.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چگونه سرمایه گذاری مطمئنی در بازار رمز ارزها داشته باشیم؟

در مورد چگونه سرمایه گذاری مطمئنی در بازار رمز ارزها داشته باشیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+98 = ?