آشنایی با روش های استفاده از داده های آنچین

  • 15:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

استفاده از داده های آنچین؛ به نظر شما با چه روش هایی می توان از داده های آنچین استفاده کرد؟ داده های آنچین شامل اطلاعات تمام تراکنش ها و مبادلات انجام شده در یک بلاک چین خاص یا تمام اطلاعات نوشته شده روی بلوک های یک بلاک چین است.
سرمایه گذاران باتجربه ارزهای دیجیتال می دانند که ردیابی و نظارت مداوم در بازارهای مالی یکی از تکنیک های عالی برای کسب سود است. برخلاف سایر بازارهای مالی، داده های تراکنش ارزهای دیجیتال به صورت عمومی در دسترس هستند و به راحتی می توان پروژه های خوبی که ارزش سرمایه گذاری دارند را شناسایی کرد. تحلیل تکنیکال نیز یکی دیگر از روش های تحلیل ارزهای دیجیتال است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد داده های آنچین برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های استفاده از داده های آنچین بپردازیم تا با این روش ها آشنا شوید.

چرا به داده های آنچین نیاز داریم؟

آشنایی با روش های استفاده از داده های آنچین

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چرا به داده های آنچین نیاز داریم؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که داده های آنچین به اطلاعاتی گفته می شود که تمام تراکنش ها و مبادلات ارزهای دیجیتال را در بر می گیرند. جزئیات تراکنش ها مانند آدرس های ارسال و دریافت، وجوه ارسال شده، آدرس ولت ها، کارمزد تراکنش ها و گردش وجوه برای یک آدرس خاص همگی داده های آنچین هستند. شما می توانید با تحلیل داده های آنچین، از وضعیت فعلی رمز ارزها مطلع شوید. به نظر شما تاثیر مهارت تحلیل تکنیکال در معامله گری چیست؟
جالب است بدانید، در بازار رمز ارزها برخی از افراد با دستکاری قیمت، انتشار اطلاعات غلط و ایجاد جو سعی می کنند تا قیمت ارزهای دیجیتال را افزایش و کاهش دهند. با استفاده از داده های آنچین می توانید درستی این اخبار را ارزیابی کنید. از تحلیل های آنچین در الگوی وایکوف نیز استفاده می شود و با استفاده از آن بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال شناسایی می شوند. به کمک این اطلاعات و داده ها می توانید رفتار سایر تریدرها و معامله گران بازار کریپتو را بررسی کنید. به خصوص رفتار نهنگ هایی که سرمایه های زیادی در اختیار دارند.

انواع روش های استفاده از داده های آنچین

آشنایی با روش های استفاده از داده های آنچین

توجه داشته باشید که تحلیل آنچین یکی از روش های بررسی و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال است که شما می توانید با کمک این روش تراکنش ها و مبادلات ارزهای دیجیتال را بررسی کرده و بهترین موقعیت های خرید و فروش رمز ارزها را در انواع نمودارهای قیمت در تحلیل تکنیکال تشخیص دهید. شما می توانید با روش های مختلفی از داده های آنچین استفاده کنید. در ادامه به بررسی انواع روش های استفاده از داده های آنچین می پردازیم:
•    ارزش کل قفل شده(TVL): ارزش کل قفل شده شاخصی برای ارزیابی ارزهای دیجیتال در یک پلتفرم دیفای یا برنامه های غیرمتمرکز است. هرچقدر این معیار عدد بالاتری را نشان دهد، پلتفرم یا برنامه مورد نظر نیز قابل اعتمادتر خواهد بود.
•    حجم معاملات: یکی دیگر از شاخص های دخیل در داده های آنچین، به حجم معاملات اختصاص دارد. این شاخص نشان دهنده مجموع واحدهایی از یک ارز دیجیتال است که در یک بازه زمانی مشخص خرید و فروش شده اند.
•    اطلاعات ماینرها: پرتفوی ارزهای دیجیتال معمولا در دسترس عموم مردم قرار دارند. ردیابی این آدرس ها به شما کمک می کند تا به این پاسخ برسید که آیا این تیم در حال جمع آوری کردن و بارگذاری توکن هستند یا خیر.
•    آدرس های فعال: یکی دیگر از معیارهای کاربردی در تحلیل آنچین، آدرس ها یا کیف پول های فعال است. بازار ارزهای دیجیتال شامل تعداد آدرس فعال زیادی است. بنابراین، شما باید آدرس های فعال را باید زیر نظر داشته باشید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد داده های آنچین برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های استفاده از داده های آنچین بپردازیم تا با این روش ها آشنا شوید. همانطور که گفته شد، تحلیل آنچین یکی از بهترین روش های تحلیل ارزهای دیجیتال است که شما می توانید با استفاده از این روش بهترین نقاط خرید و فروش رمز ارزها را تشخیص دهید. شما می توانید با کمک روش های مختلفی از داده های آنچین استفاده کنید.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آشنایی با روش های استفاده از داده های آنچین

در مورد آشنایی با روش های استفاده از داده های آنچین نظر دهید
سوال امنیتی :3+60 = ?