چرا کانادا گزارش دهی مالیات ارزهای دیجیتال را شروع می کند؟

  • 17:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

کشور کانادا اجرای استاندارد گزارش دهی مالیات ارزهای دیجیتال را آغاز می کند! کانادا یکی از کشورهای پیشرو در صنعت کریپتو است که ساکنان این کشور می توانند به صورت قانونی نسبت به خرید و فروش رمز ارزها اقدام کرده و سود زیادی از این کار به دست بیاورند. طبق خبرهای منتشر شده، معامله گران و تریدرها باید مالیات درآمد به دست آمده از ارزهای دیجیتال را به دولت کانادا پرداخت کنند.
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، احتمالا می دانید که صنعت ارزهای دیجیتال نیز مانند هر حوزه دیگری شامل مالیات می شود. ارزهای دیجیتال توسط کشورهای مختلفی پذیرفته شده اند. کشور کانادا نیز یکی از این کشورهاست که قوانین مشخصی برای فعالیت در بازار رمز ارزها تعیین شده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در کانادا برای شما ارائه کنیم و به بررسی شروع گزارش دهی مالیات ارزهای دیجیتال در کشور کانادا بپردازیم.

وضعیت ارزهای دیجیتال در کانادا

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که وضعیت ارزهای دیجیتال در کانادا چگونه است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که کانادا یکی از کشورهای پیشرو در حوزه کریپتو است که بیت کوین اولین رمز ارزی بود که در کشور کانادا معرفی شد. در سال های بعد، ارز بیت کوین(BTC) به عنوان یک ارز رمزنگاری شده محبوب در کانادا شناخته شد. تعداد زیادی از فروشگاه ها در کانادا شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان روشی برای پرداخت کردند. همچنین در کانادا برخی از صرافی های ارز دیجیتال ایجاد شدند.
جالب است بدانید، قوانین مربوط به ارز دیجیتال در کانادا به صورت واضح تعیین می شود تا شهروندان با خیال راحت بتوانند از این چارچوب برای فعالیت در این حوزه استفاده کنند. اتباع کشور کانادا در صرافی بایننس، انداکس، بیت بای و... به عنوان صرافی های مشهور حساب دارند و با مسب آموزش های لازم اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می کنند. کشور کانادا سعی کرده تا به جای منع استفاده از رمز ارزها برای شهروندان خود، قوانین و مقرراتی را به این منظور تصویب کند. توصیه می کنیم تا قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید.

شروع گزارش دهی مالیات ارزهای دیجیتال در کانادا

توجه داشته باشید که کانادا اجرای گزارش هی مالیات ارزهای دیجیتال را شروع می کند. کانادا در نظر دارد طبق توافق با 46 کشور دیگر، استاندارد OECD برای گزارش مالیات دارایی های دیجیتال را تا سال 2027 اجرا کند. طبق مکمل بودجه سالانه 2024 کانادا انتظار دارد تا سال 2026 چارچوب بین المللی گزارش دهی ارزهای دیجیتال را برای مالیات اعمال کند. این کشور در حال شروع اولیه استاندارد جدید است که انتظار می رود 47 کشور آن را رعایت کنند.
CARF الزامات گزارش دهی جدیدی را برای ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال مانند صرافی های کریپتویی، کارگزاران و فروشندگان دارایی های رمزنگاری و اپراتورهای ماشین های باجه خودکار دارایی های رمزنگاری شده، خواه افراد حقیقی یا تجاری هستند، اعمال می کند. در گزارش تکمیلی، استیبل کوین ها مشتقات صادر شده در قالب یک ارز دیجیتال و برخی توکن های غیرقابل تعویض به عنوان نمونه هایی از ارزهای دیجیتال گفته شده است. CASP ها باید به آژانس درآمد کانادا تراکنش های بین ارز دیجیتال و دارایی های فیات و کریپتو برای سایر دارایی های کریپتو گزارش دهند. انتقال دارایی های رمزنگاری شده توسط CASPها از جمله پردازش پرداخت، زمانی که ارزش از 50 هزار دلار آمریکا فراتر می رود نیز باید گزارش شود. یکی از مسائل مهم در مورد ارزهای دیجیتال بررسی تاثیر ارزهای دیجیتال در اقتصاد کشورهای مختلف میباشد.

نتیجه گیری:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در کانادا برای شما ارائه کنیم و به بررسی شروع گزارش دهی مالیات ارزهای دیجیتال در کشور کانادا بپردازیم. همانطور که گفته شد، کانادا یکی از کشورهای پیشرو در صنعت ارزهای دیجیتال است که قوانین و مقرراتی برای فعالیت در این بازار تعیین شده است که شما باید این قوانین و مقررات را رعایت کنید. همچنین این کشور قانون گزارش دهی مالیات ارزهای دیجیتال را شروع کرده است.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا کانادا گزارش دهی مالیات ارزهای دیجیتال را شروع می کند؟

در مورد چرا کانادا گزارش دهی مالیات ارزهای دیجیتال را شروع می کند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+82 = ?