چرا طمع دوباره به بازار ارزهای دیجیتال بازگشته است؟

  • 12:06 1403-06-25
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

هولدرهای بیت کوین باید مراقب باشند، چون طمع به بازار ارزهای دیجیتال بازگشته است! شاخص ترس و طمع یکی از شاخص های مهم و کاربردی در بازار رمز ارزهاست که تریدرها می توانند با کمک آن بهترین نقاط ورود و خروج معاملات را تشخیص داده و معاملات پرسودی انجام دهند. سیگنال ارز دیجیتال نیز به عنوان یکی از ابزارهای معاملاتی به تریدرها کمک می کند.
رفتار بسیاری از تریدرها و سرمایه گذاران در بازار کریپتو بر مبنای احساسات است. بر همین اساس شاخص ترس و طمع می تواند احساسات متفاوت تریدرها را در قالب اعداد و به صورت کمی نشان دهد. سرمایه گذاران بیت کوین باید همواره این شاخص را زیر نظر بگیرند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص ترس و طمع برای شما ارائه کنیم و به بررسی بازگشت طمع به بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم.

آشنایی با شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع شاخصی است که احساسات معامله گران و تریدرهای بازار ارز دیجیتال را بین اعداد 0 تا 100 نشان می دهد. این شاخص بر مبنای روانشناسی ترید است که خودش از هفت شاخص مهم که رفتار معامله گران بازار را رصد می کند ایجاد شده است. این شاخص وضعیت احساسات حاکم بر بازار کریپتو را نشان می دهد. با توجه به این شاخص، هرچقدر ترس بر بازار حاکم باشد، علاقه سرمایه گذاران به فروش بشتر است و هرچقدر طمع حاکم بر بازار بیشتر باشد، سرمایه گذاران تمایل بیشتری به خرید دارند.
به طور کلی، شاخص ترس و طمع اطلاعات مفید و کاملی را در اختیار تریدرها و معامله گران قرار می دهد. این شاخص با توجه به اطلاعات با ارزشی که ارائه می دهد، می تواند به عنوان یکی از ابزارهای برتر تحلیل بازار ارز دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرد. این شاخص مانند نمودارهای دیگر که در هر صرافی قابل مشاهده است، نیست. این شاخص تغییرات قیمت یا میزان خرید و فروش رمز ارزها را نشان نمی دهد. شما با کمک مهم ترین اندیکاتورها برای نوسانگیری ارز دیجیتال می توانید معاملات پرسودی انجام دهید.

آیا طمع به بازار رمز ارزها بازگشته است؟

طبق داده های منتشر شده، احساسات معامله گران بازار ارز دیجیتال اخیرا به طمع شدید افزایش پیدا کرده است. این نشانه ممکن است برای بیت کوین ایده آل نباشد. شاخص ترس و طمع بیت کوین در حال حاضر در قلمرو طمع افراطی است. شاخص ترس و طمع میانگین احساسات موجود در میان تریدرها ارز دیجیتال و بیت کوین را پیگیری می کند. این شاخص احساسات معامله گران را به صورت عددی بین صفر تا 100 نشان می دهد.
زمانی که شاخص ترس و طمع دارای ارزشی بیشار از 54 باشد، سرمایه گاران حریص هستند. از طرف دیگر، مقادیر زیر 46 نشان می دهد که بازار در حال حاضر ترسناک است. منطقه بین این دو بریدگی حاکی از قلمرو یک ذهینت بی طرف است.  شاخص ترس و طمع بی کوین در حال حاضر دارای ارزش 77 است که نشان می دهد سرمایه گذران در کل احساس طمع شدید دارند. با این حال، ارزش فعلی به این معنی است که بازار فقط در داخل این قلمرو است. قبل از این، این اندیکاتور ارزش کمتری داشت، ولی آخرین افزایش قیمت فراتر از سطح 71 هزار دلار است که سرمایه گذاران آشکارا به سمت گاو نرفته اند. نمودار ترس و طمع نشان می دهد که آخریت مقادیر شاخص ترس و طمع بالاترین رقمی است که ارز دیجیتال از نیمه اول آوریل شاهد بوده است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص ترس و طمع برای شما ارائه کنیم و به بررسی بازگشت طمع به بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم. همانطور که گفته شد، شاخص ترس و طمع یکی از شاخص های مهمی است که احساسات معامله گران بازار رمز ارزها را نشان می دهد. اگر این شاخص عدد بالایی را نشان دهد، یعنی بازار در طمع شدید قرار دارد. در حال حاضر شاخص ترس و طمع بیت کوین عدد خیلی بالایی را نشان می دهد و سرمایه گذاران بیت کوین باید مراقب باشند.

لینک مقاله: https://www.peakframeworks.com/post/fear-greed-index
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا طمع دوباره به بازار ارزهای دیجیتال بازگشته است؟

در مورد چرا طمع دوباره به بازار ارزهای دیجیتال بازگشته است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4 + 72 = ?