آیا فعالیت کم ماینرها باعث کاهش قیمت بیت کوین می شود؟

  • 02:06 1403-06-24
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

فعالیت کم ماینرها باعث کاهش قیمت بیت کوین(BTC) می شود! سیگنال ارز دیجیتال یکی از بهترین ابزارهای معاملاتی است که می توان با استفاده از آن بهترین موقعیت های خرید و فروش رمز ارزها را تشخیص داد. اکنون قیمت بیت کوین در حال کاهش می باشد.
ارزهای دیجیتال دارایی های نوظهوری هستند که قیمت آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد. رمز ارزهای مختلفی وجود دارند که از جمله آنها می توان به بیت کوین و اتریوم اشاره کرد. قیمت بیت کوین مدام بالا و پایین می شود. از آنجایی که پاداش استخراج بیت کوین پایین است، ماینرها نیز کم فعالیت می کنند. در این مطلب، توضیحاتی در مورد فعالیت پایین ماینرهای بیت کوین ارائه شده و بررسی کاهش قیمت بیت کوین با فعالیت کم ماینرها پرداخته شده است.

تاثیر هاوینگ بر فعالیت ماینرها

در سال های اولیه ایجاد بیت کوین، استخراج بیت کوین(BTC) خیلی راحت بود. در آن زمان هر کسی می توانست با یک کامپیوتر معمولی تابع هش را حل کرده و در ازای این کار پاداش دریافت کند. با گذشت زمان به تعداد ماینرها اضافی شد و رقابت بر سر پیدا کردن بلوک جدید نیز بیشتر شد. به این ترتیب، اکنون استخراج بیت کوین خیلی سخت و دشوار می باشد و تقریبا ماینینگ انفرادی برای کاربران هیچ دستاوردی نخواهد داشت.
هربار که هاوینگ رخ می دهد، یکباره پاداش استخراج بیت کوین نصف می شود. این در حالی است که قیمت بیت کوین بلافاصله رشد نمی کند تا ماینرها بتوانند روی افزایش قیمت حساب کرده و به فعالیت خود ادامه دهند. بنابراین، بعضی از ماینرها دست از استخراج می کشند و صنعت رمز ارزها دچار اختلال می شود. افرادی که توان مالی لازم را داشته باشند، در ماه های بعد از هایونگ سعی می کنند تا دستگاه های قوی تری را تهیه کنند. در نتیجه فعالیت کم ماینرها  باعث می شود تا بیت کوین کمتری تولید شود و قیمت این ارز پایین بیاید. مدیریت ریسک در نوسانگیری ارز دیجیتال خیلی مهم است.

کاهش قیمت بیت کوین با فعالیت کم ماینرها

نکته قابل توجه این است که بیت کوین در زمان نوشتن این مطلب در حال کاهش است و از اوج های ماه می که نزدیک به 72 هزار دلار است، کاهش می یابد. با کاهش تقریبا 10 درصدی نسبت به بالاترین سطح تاریخ، ممکن است ضررهای بیشتری در راه باشد. اکنون ویلی وو، تحلیلگر زنجیره ای بیت کوین در وهله اول به دلیل تسلیم شدن ماینرهاست. وو خاطر نشان می کند که این شبکه اکنون به طور فعال در حال حذف ماینرهای ضعیف است و آنها را مجبور می کند تا عملیات خود را تعطیل کنند.
به دلیل پویایی بازار ارز دیجیتال هرچقدر عرضه بیشتر باشد، قیمت ها پایین تر است. بیت کوین در حال کاهش است و ماینرهای بیشتری را از بین می برد. باید دید تا چه مدت این روند ادامه خواهد داشت، ولی تاثیر هاوینگ اکنون به طور فزاینده ای مشهود است. در ارزیابی وو، تسلیم ماینر ضروری است. علاوه بر این، انحلال اجباری بیت کوین توسط ماینرهای ضعیف تنها شبکه را انعطاف پذیرتر می کند. این به این دلیل است که کشت بازیکنان کمتر کارآمد را از شبکه حذف می کند و در نهایت باعث ایجاد یک سیستم قوی تر می شود. در نهایت 20 آوریل ماینر شبکه بیت کوین نصف شد و از 6.25 به 3.125 بیت کوین رسید. چیزی کخ اخیرا در بازار ارز دیجیتال در مورد بیت کوین مطرح است این است که چرا کارمزد تراکنش های بیت کوین افزایش می یابد؟ یکی از سوالات در مورد بیت کوین این است که شبکه RSK در بیت کوین چیست؟

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد فعالیت پایین ماینرهای بیت کوین ارائه شده و بررسی کاهش قیمت بیت کوین با فعالیت کم ماینرها پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، هاوینگ یکی از رویدادهایی است که باعث کاهش پاداش استخراج بیت کوین می شود. به دنبال این رویداد، فعالیت ماینرها کمتر می شود. فعالیت کم ماینرها باعث کاهش قیمت بیت کوین(BTC) می شود.

لینک مقاله: coindesk

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آیا فعالیت کم ماینرها باعث کاهش قیمت بیت کوین می شود؟

در مورد آیا فعالیت کم ماینرها باعث کاهش قیمت بیت کوین می شود؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1 + 75 = ?