آیا گاوها به بازار بیت کوین برمیگردند؟

  • 04:06 1403-06-13
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

پس از شروع سال 2024، بیت کوین و سیگنال ارز دیجیتال در تابستان سقوط خواهد کرد. با ارزش ترین ارز دیجیتال جهان در 14 مارس به بالاترین قیمت خود یعنی 73750 دلار رسید. گاوهای بیت کوین هنوز امیدوارند که ETF جدید در را به روی یک سرمایه گذاری بزرگ نهادی باز کند. خرس های بیت کوین نتوانستند یک کاتالیزور واضح برای بالا بردن قیمت بیت کوین پیدا کنند. تداوم تورم، گذار فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره را به تعویق انداخته است. نرخ بهره بالا در آینده نزدیک به شدت بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر خواهد گذاشت. ساختار منحصر به فرد بیت کوین و نوسانات شدید، پیش بینی قیمت را بسیار دشوار می کند. حتی کارشناسان صنعت و کارشناسان مالی برای ایجاد سطوح قیمتی صحیح تلاش می کنند. کتی وود، مدیرعامل Ark Invest یکی از امن‌ترین گاوهای بیت کوین وال استریت است. در مارس 2024، وود پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین تا سال 2030 به 3.8 میلیارد دلار خواهد رسید. او گفت که سرمایه‌گذاران نهادی بیش از 5 درصد از پرتفوی خود را به بیت‌کوین اختصاص خواهند داد. وود در تضاد است و کارنامه او سابقه متفاوتی دارد.  پرچمدار آرک نوآوری ETF (ARKK) طی پنج سال گذشته 9 درصد بازده داشته است. این اقدام به طور قابل توجهی بازگشت کلی SandP 500 را به تاخیر انداخت؛ بنابراین آشنایی با ویژگی های بهترین سرویس سیگنال ارز دیجیتال می تواند در پیش بینی قیمت ارزها کمک کند.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2025

اگر رالی بیت کوین از سر گرفته شود، در سال 2025 به بالاترین حد خود خواهد رسید. نصف شدن اخیر بیت کوین، نرخ تولید بیت کوین را کاهش داده است. اگر سرمایه گذاری شرکت ها در بیت کوین شروع به تشدید کند، قیمت بیت کوین طی 12 ماه آینده افزایش خواهد یافت. لو کرنر، موسس CryptoOracle Collective گفت که رویداد بیت کوین ادامه خواهد داشت." بر اساس فراز و نشیب چرخه سریع بیت کوین، ما انتظار داریم قیمت بیت کوین افزایش یابد. کرنر گفت: بیت کوین امسال از 80000 دلار و در سال 2025 از 200000 دلار عبور خواهد کرد. بیت کوین باید بیشتر افزایش یابد تا به 100000 دلار برسد. این به نظر یک سرمایه گذار متوسط سهام زیاد است. با این حال، بیت کوین سابقه طولانی در نوسانات شدید دارد. تنها سال 2023، قیمت بیت کوین تقریبا 156 درصد افزایش خواهد یافت. 

تاریخچه قیمت بیت کوین

بیت‌کوین موضوع بسیاری از پیش‌بینی‌های قیمتی بوده است که برخی از آن‌ها افراطی بوده است. به ویژه، کتی وود، مدیرعامل Ark Invest، پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین تا سال 2030 به 1.48 میلیارد دلار خواهد رسید. واضح است که قدیمی‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان در اولین بار وارد شده است. رکورد کمتر از 1 دلار پنی در مارس 2024، بیت کوین سطح 69000 دلار را می شکند و قبل از کاهش قیمت به 73000 دلار می رسد و یک بالاترین روزانه جدید ایجاد می کند. البته لازم به ذکر است که در حالی که افزایش قیمت ها ممکن است، کاهش قیمت‌ ها نیز اتفاق میفتد. بیت کوین تا 9 می، کمتر از دو ماه پس از رسیدن به اولین بالاترین سطح دو ساله ‌اش، BTC دوباره زیر 63000 دلار معامله شد. یکی از مسائل مهم و قابل توجه در مورد بیت کوین افزایش قابل توجه دارایی های صندوق بیت کوین است.

نرخ بهره و بیت کوین

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اشاره کرده است که بانک مرکزی به اوج چرخه افزایش نرخ بهره رسیده است، که سیبراس معتقد است احتمالا شاهد افزایش بیت کوین سال 2024 باشیم. بر اساس گزارش کمیته بازار آزاد، از تاریخ 9 می، 97 درصد احتمال دارد که فدرال رزرو در نشست بعدی 11 تا 12 ژوئن نرخ بهره را افزایش ندهد. سایبراس به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند تورم را در شاخص هزینه ‌های مصرف‌کننده شخصی، یا PCE اصلی، تماشا کنند. معیار ترجیحی فدرال رزرو برای نرخ تورم پاول امکان افزایش نرخ را در صورت شروع دوباره افزایش مجدد PCE باز گذاشت.

کلام آخر:
در این مطلب به افزایش احتمالی بیت کوین پرداختیم. اگر بیت‌کوین همچنان توسط دولت‌ها هدف قرار گیرد و از نظر سیاسی فعال‌تر شود، این می‌تواند به ثبات بلندمدت منجر شود. یکی از نگرانی ‌های بلندمدت برای بیت‌کوین امنیت است زیرا قیمت ‌ها از بلوک ‌ها پایین می‌آیند.

منبع مقاله: forbes

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد آیا گاوها به بازار بیت کوین برمیگردند؟

در مورد آیا گاوها به بازار بیت کوین برمیگردند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2 + 33 = ?