بررسی امنیت و مخاطرات حوزه دیفای

  • 15:06 1403-06-24
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

دیفای DeFi که مخفف عبارت Decentralized Finance است، به عنوان امور مالی غیرمتمرکز و یکی از پایه های اصلی دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می شود. این سیستم تخفیف ضمن ارائه مزایای بسیاری به کاربران و بازرگانان، چالش هایی نیز دارد که باید در نظر گرفته شود. برای بررسی امنیت DeFi، باید نقش سیستم مالی را درک کنیم. DeFi یک سیستم مالی ناشناس است که معاملات مالی سنتی را بدون واسطه، سازمان یا سازمان‌های دولتی تسهیل می‌کند. مشکلات DiFi که برخی از معامله گران و سرمایه گذاران آن را «مسائل و مشکلات» می نامند، موضوع اصلی این مقاله است. چالش های DeFi و مشکلات کلی کاربران در این زمینه توسط بسیاری از تحلیلگران رمزارز به وضوح دیده شده است و فروپاشی اکوسیستم Terra نشانه این است.

بررسی امنیت و مخاطرات حوزه دیفای

برای افزایش امنیت سایت DeFi و ارزهای دیجیتال خود می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

استفاده از کیف‌پول ‌های (wallet) امن

بررسی امنیت و مخاطرات حوزه دیفای

این فرآیند با ایجاد یک کیف پول دیجیتال امن برای ذخیره و انتقال ارز دیجیتال به دیگران انجام می شود. توصیه می کنیم از یک حساب کاربری امن، قابل اعتماد و غیرقابل نگهداری استفاده کنید. از حساب های کمتر شناخته شده خودداری و از حساب های محافظت نشده استفاده کنید. شبکه دیفای چین یک پلت فرم شفاف است که برای هر کسی و در هر مکان قابل دسترسی است و توسط یک شبکه توزیع شده از رایانه های اختصاص داده شده به تراکنش های پرسرعت پشتیبانی می شود.

استفاده از ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای

مانند سایر سایت های دیجیتال، هنگام ورود به کیف پول دیجیتال با استفاده از قابلیت احراز هویت دو مرحله ای، می توانید یک کد یکبار مصرف (OTP) را وارد کنید که برای افزودن رمز عبور به شماره تلفن شما ارسال می شود. همچنین می‌توانید از سیستم‌ های احراز هویت دو مرحله‌ای مانند Google Authenticator استفاده کنید.

آیا دیفای امن است؟

بررسی امنیت و مخاطرات حوزه دیفای

چرا به امور مالی غیر متمرکز نیاز داریم؟ کیف پول غیرمتمرکز خدماتی مانند وام و استقراض، تجارت و مبادله ارز دیجیتال را ارائه می دهد و به کاربران این امکان را می دهد که مستقیماً بدون واسطه به تراکنش های مالی دسترسی داشته باشند. DeFi همچنان به حفظ ناشناس بودن و حذف یک لایه اضافی از سیستم موسسات بانکی افتخار می کند. با وجود تمام این ویژگی های خاص، هیچ تضمینی برای ایمن بودن محیط برای کاربران وجود ندارد و هیچ یک از اعضایی که در آنجا کار می کنند به این موضوع اشاره نکرده اند.

کلام آخر:
در این مقاله به بررسی امنیت و مخاطرات حوزه دیفای پرداختیم. بسیاری از مردم فکر می کنند که امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi راه حل عالی است. Defay برای مبارزه با فساد در امور مالی سنتی و ایجاد یک سیستم مالی قابل اعتماد و یکپارچه برای همه در جهان ایجاد شد. DeFi یک راه حل عالی است که می تواند جهان را از شر سیستم های بانکداری سنتی خلاص کند و بانکداری کارآمد و در دسترس را برای افراد ارائه دهد، به گونه ای که سیستم های بانکداری سنتی نمی توانند.
منبع مقاله: https://hackenproof.com/blog/for-business/defi-security
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بررسی امنیت و مخاطرات حوزه دیفای

در مورد بررسی امنیت و مخاطرات حوزه دیفای نظر دهید
سوال امنیتی :2 + 94 = ?