چرا FBI برای دستگیری بنیانگذار OneCoin جایزه تعیین کرد؟

  • 07:06 1403-06-24
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

FBI برای دستگیری بنیانگذار OneCoin جایزه 5 میلیون دلاری تعیین کرد! OneCoin یک طرح ارز دیجیتال جعلی است که توسط شرکت های فراساحلی OneCOin Ltd مستقر در بلغارستان و ثبت شده در دبی و OneLife Network انجام شده است. می توان با شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال، نحوه تحلیل بازار کریپتو را یاد گرفت.
بازار ارزهای دیجیتال یکی از جذاب ترین بازارهای مالی در دنیاست که می توان در این بازار معاملات پرسودی انجام داد. عوامل مختلفی قیمت رمز ارزها را تحت تاثیر قرار می دهند. از جمله از این عوامل می توان به اخبار کریپتو اشاره کرد. اخبار ارز دیجیتال باید زیر نظر گرفته شوند. در این مطلب، توضیحاتی در مورد پروژه OneCoin ارائه شده و به بررسی دستگیری بنیانگذار OneCoin پرداخته شده است.

آشنایی با پروژه OneCoin

OneCoin یک طرح ارز دیجیتال بود که به طور گسترده به عنوان یک طرح پانزی تقلبی شناخته شده بود. این ارز دیجیتال که توسط Ruja Ignatova در سال 2014 تاسیس شد، به عنوان یک ارز دیجیتال به بازار عرضه شد، ولی در واقع فاقد ارزهای اساسی بود. شرکت هایی که پشت این طرح بودند، OneCoin Ltd و OneLife Network Ltd بودند. بنیانگذار این پروژه کریپتویی دستگیر نشده است، ولی اخیرا به لیست افراد تحت تعقیب اف بی آی اضافی شده است.
به طور کلی، OneCoin که به عنوان یک انقلاب در فضای رمز ارزها بازاریابی شد، ادعا کرد که یک فرصت سرمایه گذاری منحصر به فرد را ارائه می دهد. با این حال، بر روی یک سیستم بلاک چین یک فناوری هسته ای که ارزهای دیجیتال قانونی مانند بیت کوین و اتریوم روی آن ساخته شده اند، عمل نکرد. این فقدان بلاک چین به این معنی بود که OneCoin دفتر کل تراکنش ها را حفظ نمی کرد و مشمول غیرمتمرکزسازی و شفافیتی که نماد ارزهای دیجیتال واقعی است، نبود. مدل کسب و کار OneCoin نه به خاطر نوآوری های تکنولوژیکی، بلکه به دلیل شباهت آن به یک سطح بازاریابی چند سطحی مورد توجه قرار گرفت. یکی از مسائل مهمی دیگر که شاید ذکر آن در اینجا خالی از لطف نباشد نقش شبکه‌های اجتماعی در بازار ارز دیجیتال است.

جایزه 5 میلیون دلاری برای دستگیر بنیانگذار OneCoin

نکته قابل توجه این است که دولت ایالات متحده اخیرا برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری روجا ایگناتوا، بنیانگذار OneCoin شود، جایزه قابل توجهی تا سقف 5 میلیون دلار اعلام کرده است. این تحول به عنوان بخشی از تحقیقات مشترک مقامات بلغارستانی و آمریکایی در مورد یک سطح کلاهبرداری مالی و پولشویی در مقیاس بزرگ انجام شده است.
بوریسلاو سارافوف، دادستان موقت بلغارستان، بر تلاش های مشترک بین سازمان های مجری قانون رسیدگی به این پرونده تاکید کرد. سارافوف بر تحقیقات در حال انجام در هر دو کشور علیه ایگناتوا که با اتهامات مربوط به طرح هرمی مالی بدنام OneCoin مواجه است، تاکید کرد. علاوه بر این، سارافوف طرح هایی را برای شروع مراحل قانونی در بلغارستان، با هدف اتهام غیابی ایگناتوا و تسهیل توقیف دارایی های به دست آمده از راه های غیرقانونی فاش کرد. 
کنت مرتن، سفیر ایالات متحده نیز به سنگینی اتهامات بنیانگذار پروژه جعلی OneCoin اشاره کرد. به نظر می رسد این شخص به چند سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد. سازمان FBI نیز یک جایزه 5 میلیون دلاری را برای دستگیری این شخص تعیین کرده است. هر کسی که بتواند این شخص را دستگیر کند، 5 میلیون دلار جایزه دریافت می کند. از آنجایی که این رقم عدد بالایی است، می توان نتیجه گرفت که دستگیری بنیانگذار پروژه جعلی کریپتویی کار سختی است و دستگیر شدن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از سوالاتی که اخیر در بازار ارز دیجیتال در مورد بیت کوین مطرح است این است که پایین ترین سطح بیت کوین کجاست؟

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد پروژه کریپتویی OneCoin ارائه شده و به بررسی جایزه 5 میلیون دلاری دستگیری بنیانگذار این پروژه پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، OneCoin یکی از پروژه های ارز دیجیتال تقلبی است که سازمان FBI برای دستگیری این شخص جایزه 5 میلیون دلاری تعیین کرده است. سفیر ایالات متحده نیز به سنگینی اتهامات بنیانگذار FBI اشاره کرده است.

لینک مقاله: https://www.investopedia.com/terms/o/onecoin.asp
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا FBI برای دستگیری بنیانگذار OneCoin جایزه تعیین کرد؟

در مورد چرا FBI برای دستگیری بنیانگذار OneCoin جایزه تعیین کرد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7 + 46 = ?