نهنگ ها چگونه باعث کاهش قیمت بیت کوین شدند؟

  • 06:06 1403-06-25
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

کاهش 42 درصدی تراکنش های بیت کوین باعث کاهش قیمت بیت کوین(BTC) شد! نهنگ ها سرمایه گذاران بزرگی هستند که بیت کوین های زیادی در اختیار دارند و می توانند با انتقال بخشی از دارایی های خود، نوساناتی در قیمت بیت کوین ایجاد کنند. با شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال می توان معاملات متعددی در بازار انجام داد.
نهنگ به شخصی گفته می شود که مقدار زیادی از یک ارز دیجیتال را در اختیار دارد و می تواند با انجام تنها یک تراکنش، به صورت مستقیم روی قیمت آن تاثیر بگذارد. معمولا نهنگ ارز دیجیتال به فردی گفته می شود که مالک 10 درصد از کل موجودی یک ارز دیجیتال باشد. در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر نهنگ ها بر قیمت رمز ارزها ارائه شده و به بررسی کاهش قیمت بیت کوین همزمان با کاهش 42 درصدی تراکنش های نهنگ ها پرداخته شده است.

تاثیر نهنگ ها بر قیمت رمز ارزها

در بازار کریپتو، نهنگ به شخصی گفته می شود که مقدار زیادی ارز دیجیتال در اختیار دارد. نهنگ ها با انتقال مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال در یک تراکنش، باعث افزایش نوسانات قیمت می شوند. برای مثال، نبود نقدینگی و بزرگ بودن تراکنش ها می تواند باعث فشار نزولی بر قیمت بیت کوین شود، چون بسیاری از تریدرهای دیگر در بازار به فروش رمز ارزها توسط نهنگ ها توجه کرده و از آن پیروی می کنند.
به طور کلی، نهنگ های ارز دیجیتال معمولا معاملات خود در بازارهای بزرگ و پرتراکم انجام می دهند و می توانند با تغییرات قیمتی ناگهانی بر بازار تاثیر بگذارند. آنها ممکن است به شکل تکراری و در فاصله زمانی کوتاه معامله کنند و یا به استراتژی های خاصی برای ورود و خروج در بازار پایبند باشند. همچنین نهنگ ها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله به دست آوردن سود، کاهش ریسک و بهره برداری از تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال، تراکنشی با حجم بزرگ انجام دهند. شناخت ابزارهای تحلیل بازار ارز دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است.

نهنگ ها باعث کاهش قیمت بیت کوین شدند!

نکته قابل توجه این است که تراکنش های بیت کوین به ارزش 100 هزار دلار یا بیشتر در روز گذشته به میزان چشمگیری کاهش یافت. با این حال، بیت کوین به زیر 63 هزار دلار رسید. نهنگ های بیت کوین در دو روز گذشته، درست قبل از اینکه قیمت بیت کوین(BTC) به زیر 63 هزار دلار سقوط کند، فعالیت تراکنش های خود را کاهش داده اند. بر اساس داده های Santiment در 23 ژوئن تعداد کل تراکنش های نهنگ بیت کوین طی دو روز گذشته 9923 مورد بود که 42 درصد کاهش نسبت به 17091 تراکنش ثبت شده در دو روز قبل را نشان می دهد.
شاخص ترس و طمع کریپتو که احساسات بازار رمز ارزها را اندازه گیری می کند، به امتیاز خنثی 51 سقوط کرد که کمترین میزان در 51 روز گذشته از زمانی که بیت کوین به زیر سطح بحرانی 60 هزار دلار رسیده است به 59122 دلار سقوط کرده است. بر اساس داده های Farside صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین نیز در شش روز معاملاتی گذشته تعدادی از جریان های خروجی را ثبت کرده اند. بیشترین روز خروج در شش روز 226 میلیون دلار در 13 ژوئن بود. از طرف دیگر، سایر تحلیلگران به شاخص های مختلف به عنوان نشانه هایی از خوش بینی برای قیمت بیت کوین نگاه می کنند. یکی از سوالاتی که اخیرا در بازار ارز دیجیتال مطرح است این است که آیا قیمت ریپل 1400 درصد افزایش می یابد؟

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر نهنگ ها بر قیمت رمز ارزها ارائه شده و به بررسی کاهش قیمت بیت کوین همزمان با کاهش 42 درصدی تراکنش های نهنگ ها پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، نهنگ به شخصی گفته می شود که مقدار زیادی ارز دیجیتال را در اختیار دارد و می تواند با یک تراکنش، قیمت آن را تحت تاثیر قرار دهد. با کاهش 42 درصدی تراکنش های نهنگ ها، قیمت بیت کوین نیز کاهش یافت.

لینک مقاله: https://www.investopedia.com/terms/b/bitcoin-whale.asp
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد نهنگ ها چگونه باعث کاهش قیمت بیت کوین شدند؟

در مورد نهنگ ها چگونه باعث کاهش قیمت بیت کوین شدند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4 + 53 = ?