EIP در شبکه اتریوم به چه معناست؟

  • 15:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

آشنایی با پروپوزال بهبود اتریوم(EIP)؛ آیا می خواهید با این مفهوم آشنا شوید؟ آیا می دانید EIP در شبکه اتریوم چیست؟ انواع مختلف EIP در شبکه اتریوم کدامند؟ به نظر شما پروپوزال های EIP چرا مهم هستند؟ پروپوزال بهبود بیت کوین و اتریوم چه شباهتی با یکدیگر دارند؟
پیدایش شبکه بلاک چینی اتریوم با بازخوردهای زیادی از سمت توسعه دهندگان فناوری ارز دیجیتال و کاربران فعال بازار کریپتو روبرو شد. همچنین این شبکه به دلیل ویژگی ها و سطح امنیت بالا بعد از گذشت مدتی موفق شد تا محبوبیت زیادی به دست آورد. محبوبیت این شبکه آنقدر افزایش یافت که بسیاری از ارزهای دیجیتالی که به شبکه اختصاص نداشتند، از بستر اتریوم استفاده می کردند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پروپوزال بهبود شبکه اتریوم برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع EIP در شبکه اتریوم بپردازیم.

پروپوزال بهبود شبکه اتریوم چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که پروپوزال بهبود شبکه اتریوم در شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که پروپوزال بهبود شبکه اتریوم(EIP) بهترین روش برای همفکری و اجرای ایده های جدید در دنیای متن باز است که توسعه دهندگان می توانند از آن بهره ببرند. در واقع، پروپوزال بهبود شبکه اتریوم طرحی از ویژگی ها، خصوصیات و تغییراتی است که قرار است به بلاک چین اتریوم اضافی شوند. توجه داشته باشید که EIP شبکه اتریوم علاوه بر اینکه  جزئیات فنی تغییرات آتی را به ما نشان می دهد، سندی بر روند پیشرفت و توسعه پروژه است.
جالب است بدانید، پروپوزال بهبود اتریوم(EIP) در حقیقت با ساخت بستری مناسب برای برطرف کردن مشکل خاصی به برنامه نویسان و توسعه دهندگان پروژه های کریپتویی است. همچنین EIP شبکه اتریوم به توسعه دهندگان کمک می کند تا راهکارهای خودشان را با دلیل و مشخصات فنی و دقیق ارائه دهند و به بهبود وضعیت شبکه کمک کند. نکته قابل توجه این است که طرح های EIP به شکل غیرمتمرکز شبکه اتریوم را بهبود و ارتقا می دهند.

معرفی انواع EIP در شبکه اتریوم

همانطور که گفته شد، پروپوزال بهبود اتریوم(EIP) یکی از بهترین راهکارها برای بهبود شبکه بلاک چین اتریوم است که چند نوع از آن وجود دارد. EIP استانداردهایی هستند که ویژگی ها و فرایندهای جدید را برای توسعه شبکه اتریوم تعیین می کنند. در ادامه به معرفی انواع مختلف EIP در شبکه اتریوم بپردازیم:
•    Standard Track EIP
یکی از انواع EIP در شبکه اتریوم، پروپوزال Standard Track EIP است که مرتبط با هسته اصلی شبکه اتریوم، پروتکل ها، رابط های برنامه نویسی و شبکه ERC است. در این پروتکل می توان تغییراتی مانند هاردفورک شبکه، تغییر پروتکل اجماع و حتی ساخت استانداردهای جدید توکن ها را انجام داد.
•    Informational EIP
یکی دیگر از انواع پروپوزال بهبود اتریوم، Informational EIP است که نشان دهنده مشکلات و ایرادات شبکه بلاک چینی اتریوم است که شامل یک دستورالعمل برای برطرف کردن این مشکلات است. بهتر است بدانید، این نوع پروپوزال تغییرات زیادی به وجود نمی آورد.
•    Meta EIP
Meta EIP نیز یکی دیگر از انواع پروپوزال بهبود شبکه اتریوم است که در تغییر عناصر خارج از شبکه مانند رویه ها، فرایندهای تصمیم گیری و.... کاربردهای بسیار زیادی دارد. این پروپوزال می تواند مشکلات شبکه بلاک چینی اتریوم را برطرف کند. یکی از مسائل مهم در حوزه ارزهای دیجیتال بررسی عوامل موثر در پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال میباشد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پروپوزال بهبود شبکه اتریوم برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع EIP در شبکه اتریوم بپردازیم. همانطور که گفته شد، پروپوزال بهبود شبکه اتریوم(EIP) بهترین روش برای همفکری و اجرای ایده های جدید در دنیای متن باز است که توسعه دهندگان می توانند از آن بهره ببرند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد EIP در شبکه اتریوم به چه معناست؟

در مورد EIP در شبکه اتریوم به چه معناست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+36 = ?