چرا قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح 6 ماهه خود سقوط کرد؟

  • 00:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

ارز بیت کوین اخیرا با یک کاهش قیمت بزرگی روبرو شده است و قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح 6 ماهه خود سقوط کرد! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید؟ چرا قیمت بیت کوین به تازگی کاهش یافته است؟ آیا بیت کوین می تواند دوباره وارد روند صعودی شود؟ مهم ترین حمایت بیت کوین کدام ناحیه است؟ به نظر شما بیت کوین می تواند سطح حمایتی خودش را حفظ کند؟
بیت کوین یکی از رمز ارزهای محبوب و پرطرفدار در بازار کریپتو است که برای اولین بار در سال 2009 در بازار معرفی شد. بیت کوین نوسانات زیادی دارد که شما باید نوسانات قیمت بیت کوین را زیر نظر بگیرید و بتوانید بهترین موقعیت های خرید و فروش بیت کوین را تشخیص داده و معاملات پرسودی انجام دهید. بیت کوین اخیرا با یک سقوط بزرگی مواجه شده و قیمت آن به پایین ترین حد شش ماهه خود سقوط کرده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، وضعیت ارز بیت کوین(BTC) را تجزیه و تحلیل کرده و سقوط قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح 6 ماهه بپردازیم.

تجزیه و تحلیل ارز بیت کوین(BTC)

بیت کوین که یکی از برترین ارزهای رمزنگاری شده در بازار کریپتو است، اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 39600 دلار معامله می شود و نسبت به یک هفته گذشته بیش از 7.5 درصد کاهش یافته است. به نظر می رسد این کاهش قیمت تا نزدیک سطح حمایتی بیت کوین ادامه پیدا کند. بعد از اینکه بیت کوین به ناحیه حمایتی خود رسید، باید ببینیم که این رمز ارز می تواند حمایت خودش را حفظ کند یا خیر. اگر قیمت آن ریزش کند و حمایت خود را به سمت پایین بشکند، قیمت بیت کوین دوباره سقوط خواهد کرد.
اگر به چارت هفتگی بیت کوین(BTC) نگاه کنید، متوجه می شوید که بیت کوین نوسانات شدیدی را در این هفته تجربه کرده است. همچنین از آنجایی که قیمت بیت کوین به پایین ترین حد 6 ماهه خود سقوط کرده است، معامله گران و تریدرها درگیر احساسات ترس و نگرانی شدند. همچنین میزان تقاضا برای خرید بیت کوین کاهش یافته و قیمت بیت کوین در حال ریزش است. اگر بیت کوین بتواند سطح حمایت خودش را حفظ کند، قیمت آن به سمت بالا می رود و دوباره می تواند وارد یک روند صعودی قوی شود.

سقوط قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح 6 ماهه

توجه داشته باشید که قیمت بیت کوین(BTC) اخیرا به پایین ترین سطح 6 ماهه خود سقوط کرده است و اکنون با قیمت 39600 دلار خرید و فروش می شود. به عبارت دیگر، قیمت بیت کوین برای اولین بار از 3 دسامبر 2023 به زیر 40 هزار دلار رسید، چون فروش بیت کوین مرتبط با GBTC در کوین بیس همچنان بر احساسات سرمایه گذاران و تریدرهای بازار در سراسر بازار کریپتو تاثیر منفی می گذارد.
طبق داده های منتشر شده در CoinMarketCap از قیمت 41553 دلار در 22 ژانویه به سرعت کاهش یافت و در 24 ساعت گذشته بیش از 4.3 درصد و در 30 روز گذشته 9.3 درصد کاهش یافت و به پایین ترین حد خود در شش هفته گذشته یعنی 39450 دلار رسید. عملکرد قیمت بیت کوین در حالی رخ می دهد که تریدرها از نتیجه غیرمنتظره تصویب کمیسیون بورس و اوراق بهادار با 11 محصول بیت کوین ETF در ایالات متحده متحیر می شوند و فروش GBTC مقصد سقوط بازار است. با توجه به روند فعلی ارز بیت کوین این سوال پیش می آید که آیا رشد قیمت بیت کوین با مانعی روبرو است؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، وضعیت ارز بیت کوین(BTC) را تجزیه و تحلیل کرده و سقوط قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح 6 ماهه بپردازیم. همانطور که گفته شد، قیمت بیت کوین کاهش یافته و به پایین ترین سطح 6 ماهه خود رسیده است. بیت کوین اکنون در نزدیکی یک سطح حمایتی قرار دارد و اگر بتواند این سطح حمایتی خودش را حفظ کند، می تواند به سمت قیمت های بالاتری حرکت کند. ولی در صورت شکست سطح حمایتی، قیمت آن کاهش یافته و به قیمت های پایین تری می رسد.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح 6 ماهه خود سقوط کرد؟

در مورد چرا قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح 6 ماهه خود سقوط کرد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+41 = ?