شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟ (معرفی و بررسی انواع شبکه انتقال ارز دیجیتال)

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟ (معرفی و بررسی انواع شبکه انتقال ارز دیجیتال)"


  • 06:01 1403-01-10
  • زمان مطالعه: 14 دقیقه

احتمالا برای شما هم پیش اومده که موقع انتقال ارزهای دیجیتال به کیف پولتون، بین انتخاب شبکه های انتقال مردد بشین. به همین خاطر امروز قصد داریم که بهتون توضیح بدیم شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟، انواع آن کدام است؟ و کدام شبکه برای انتقال رمز ارزهای ما بهتر است؟ پس اگه این سوالات ذهن شما رو هم درگیر کرده، بهتره این مقاله رو به هیچ عنوان از دست ندین.
این آموزش شبکه های انتقال ارز دیجیتال به شما کمک میکنه که بهترین بلاک چین ممکن رو برای انتقال رمز ارزهاتون مورد استفاده قرار بدین؛ چرا که تو این مطلب علاوه بر معرفی شبکه های مختلف، مزیت و معایب هر کدوم از اون ها رو مورد بررسی قرار دادیم. همچنین در این مقاله از آموزش ارز دیجیتال ارزسنج ارزانترین شبکه انتقال ارز دیجیتال رو هم بهتون معرفی کردیم. به این ترتیب دیگه نیازی به پرداخت هزینه های هنگفت برای انتقال کریپتوکارنسی ها نیست.

شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست ؟ 

شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست

همونطور که می دونید، فناوری ارزهای دیجیتال بلاکچین بوده و تکنولوژی بلاکچین پشتیبان، پایه و اساس کریپتوکارنسی و رمز ارز ها هستش. آیا تا بحال فکر کردین که موقع انتقال ارز دیجیتال از یک کیف پول به یک کیف پول دیگه ارز دیجیتال چه اتفاقی میفته ؟ فرآیند تشخیص کیف پول هدف و پروسه مسیر یابی و انتقال چطوری انجام میشه ؟ برای پاسخ به این سوال باید بدونیم که شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟ برای روشن شدن مفهوم یک مثال میزنم. اگر بلاکچین رو یک راه آهن در نظر بگیریم، می دونید که برای رسیدن به مقصد باید سوار قطاری بشیم که قراره ما رو به مقصد دلخواه مون برسونه. در بلاکچین و ارز های دیجیتال هم دقیقا همین مسئله صادق هستش و تراکنش باید در مسیری قرار بگیره که به آدرس درست ارسال بشه. اگر شبکه درست انتخاب نشه، ممکنه دارایی شما در بلاکچین گم بشه و از بین بره. برای این کار موقع انتقال رمز ارز باید توجه داشته باشید که انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال وجود دارن و باید کیف پول مقصد از شبکه ارز مورد نظر شما پشتیبانی کنه.
نکته بعدی که باید بهش توجه داشته باشین، این هستش که همونطور که وقتی با یک قطار از یک مبدا به یک مقصد دیگه ای سفر می کنید یا یک وسیله ای را از یک مبدا به مقصدی می فرستید، باید بخاطر این کار برای کسانی که این خدمات را برای شما انجام میدن هزینه ای پرداخت کنین. در هنگام انتقال ارزهای دیجیتال از طریق یک شبکه هم کارمزدی از شما گرفته خواهد شد. که شبکه های مختلف کارمزد های مختلفی دارن و در ادامه هر شبکه رو به همراه میزان کارمزدی که در هنگام انتقال یک رمز ارز دریافت میکنن رو به شما معرفی خواهیم کرد. 
 اما خب چطور این مسئله رو تشخیص بدیم و دچار اشتباه و خطا نشیم؟ در جواب این سوال باید بگم که در حال حاضر 5 بلاکچین و شبکه انتقال ارز دیجیتال معروف و کاربردی داریم که قراره در این مقاله حسابی در موردشون صحبت کنیم و اطلاعات لازم رو کسب کنید. از این رو با خوندن این مقاله دیگه نباید نگرانی در مورد شبکه های انتقال ارز دیجیتال مختلف داشته باشیم.

اصطلاحات پیش نیاز

قبل از اینکه بخواهیم انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال رو بهتون معرفی کنیم، ضروریه که یک سری اصطلاحات و عبارت ها رو براتون تعریف کنیم. این مفاهیم و اصطلاحات موارد زیر هستن:
1.    کوین (Coin): به رمز ارزهایی که یک شبکه ی بلاک چینی اختصاصی و مخصوص دارن، کوین گفته میشه. عملکرد این نوع رمز ارزها کاملا مستقل هستش. از مهمترین کوین ها میتونیم: بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین، اتریوم، کاردانو و. . . رو بهتون معرفی کنیم.
2.    توکن (Token): در دنیای ارزهای دیجیتال به اون دسته از رمز ارزهایی که شبکه اختصاصی ندارن، توکن میگیم. این نوع ارزها از شبکه های بلاک چینی سایر کریپتوکارنسی ها استفاده میکنن. از مهمترین ارزهای این دسته میتونیم: تتر، دای، بَت، یرن فایننس، چین لینک و. . . اشاره کنیم.
3.    کارمزد: برای اینکه یک تراکنش در شبکه های بلاک چینی انجام بشه، ماینر ها . اعتبارسنج های شبکه باید تراکنش رو تایید کنن. برای انجام این کار به این نود ها پاداش داده میشه که همون کارمزد دریافت شده از کاربرها است. توجه داشته باشین که این مبلغ در شبکه های مختلف، متفاوته.
4.    کیف پول ارز دیجیتال: امن ترین محل برای نگهداری ارزهای دیجیتال، کیف پول میباشد. این پلتفرم ها به شکل اختصاصی برای نگهداری ارزهای دیجیتال طراحی شدن. در هنگام انتخاب کیف پول باید به نوع شبکه هایی که در آن ولت پشتیبانی میشه توجه کنین.

ضرورت آشنایی با تفاوت شبکه های انتقال ارز دیجیتال مختلف

انواع شبکه انتقال

اگه شما هم یکی از فعالین حوزه کریپتوکارنسی و ارز های دیجیتال باشید، می دونید که عدم آگاهی از نحوه فعالیت در این عرصه و یک سری مفاهیم مقدماتی می تونه بعضی وقت ها منجر به ضرر ما در این بازار بشه. یکی از این چالش ها، انتخاب نوع شبکه انتقال ارز دیجیتال هستش. در صورت نداشتن اطلاعات کافی در مورد شبکه های مختلف انتقال ارز دیجیتال، امکان اشتباهاتی هست که موجودیت دارایی های شما رو تهدید می کنه. ما در این مقاله در راستای افزایش سطح دانش و آگاهی کاربران مون شبکه های رایج و پرکاربرد انتقال در بلاکچین رو به طور کامل توضیح خواهیم داد و اطلاعات لازم رو در اختیار شما قرار می دیم.

انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال

انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال که قراره در موردشون صحبت کنیم، شبکه های انتقال زیر هستن :
•    ERC 20
•    TRC 20
•    BEP 2
•    BEP 20
•    OMNI

شبکه های فوق شباهت هایی هم به هم دارن و به همین خاطر ممکنه گاهی اوقات کاربران در انتخاب شون دچار اشتباه بشن. در ادامه هر یک از شبکه های انتقال ارز دیجیتال رو توضیح می دیم و تفاوت شبکه های انتقال ارز دیجیتال با همدیگه رو هم توضیح خواهیم داد.

1.    شبکه ERC 20

erc 20

از عمومی ترین شبکه های انتقال رمز ارزها در بلاکچین، شبکه ERC 20 هستش که متعلق به بلاکچین اتریوم بوده و رمز ارز هایی که در این بستر انتقال داده میشن، معمولا در کیف پول ها در زیر اسم شون نوشته ERC 20 یا ETH رو مشاهده خواهید کرد. بنابراین وقتی در کنار اسم یک ارز دیجیتال عبارت ERC 20 رو مشاهده می کنین، یعنی ارز دیجیتال مورد نظر بر بستر شبکه اتریوم یا ERC 20 هستش. در اصل استاندارد (Ethereum Request for Comment)  یا خلاصه شده اون ERC 20، که در سال 2015 توسط یکی از مهندسین پروژه اتریوم ارائه شد، به توکن هایی که از این استاندارد تبعیت کنن اجازه میده از شبکه و بلاکچین اتریوم برای فعالیت استفاده کنن. در حال حاضر شبکه اتریوم یکی از محبوب ترین و شلوغ ترین شبکه های انتقال ارز دیجیتال هستش و بسیاری از توکن ها از این بستر برای فعالیت استفاده می کنن. وقتی میخواین یک ارز دیجیتالی رو از یک صرافی یا کیف پول در بلاکچین اتریوم انتقال بدید، باید شبکه ERC 20 رو انتخاب کنید .
برای اینکه بدونین که یک ادرس کیف پول بر بستر اتریوم میتونه باشه یا نه؟ یکی از راه هاش این هستش که توجه کنین که ادرس کیف پول مورد نظرتون به چه اعداد و کلماتی شروع میشه. بطور مثال آدرس کیف پول های ERC 20 با 0X شروع میشن مانند : 0X0e806cga8e5bpba6df97354ef7f28b . البته به این نکته هم توجه داشته باشین که هر ادرس کیف پولی با 0X شروع بشه، دلیل نمیشه که حتما متعلق به شبکه اتریوم هستش.

مزایای شبکه ERC 20 : 

شبکه اتریوم مزیت های خیلی عالی داره که باعث شده روزانه حجم زیادی از نقل و انتقالات رمز ارزها از طرق بستر اون انجام بشه. در ادامه مزیت های کلی شبکه ERC 20 رو مشاهده می کنین.
•    توسعه و بسط توکن ها در این بستر راحت هستش.
•    پشتیبانی توسط اکثر کیف پول ها، استاندارد ERC 20 و توکن های اون توسط اغلب کیف پول های معتبر پشتیبانی میشن.
•    برقراری ارتباط موثر با قرار داد های هوشمند

معایب شبکه ERC 20 : 

•    شلوغی شبکه، با توجه به حجم بالای توکن ها روی این شبکه، بلاکچین اتریوم معولا ترافیک سنگینی داره
•    کارمزد های نسبتا بالا : شبکه اتریوم نسبت به بقیه شبکه های انتقال ارز دیجیتال، کارمزد بالا تری داره. مقاله گس اتریوم چیست؟ در این زمینه می تونه براتون مفید باشه.

2.    شبکه TRC 20

trc 20

یکی دیگه از شبکه های انتقال ارز دیجیتال، که شاید اسمش رو هم شنیده باشین؛ شبکه TRC 20 هستش. این شبکه محبوبیت و شلوغی شبکه اتریوم رو نداره. ولی یکی از ارزان ترین شبکه انتقال ارز دیجیتال به شمار میاد و خب مزیت هایی داره که باعث میشه کاربران در سطح دنیا ازش برای انتقال توکن هایی مثل تتر استفاده کنن. در اصل انتقال تتر بر بستر TRC 20 خیلی ارزون تر از ERC 20 هستش. استاندارد (Tron Request for Comment) یا  خلاصه شده اون  TRC 20، به توکن هایی گفته میشه که از قرارداد هوشمند ارز دیجیتال ترون برای فعالیت استفاده می کنن. شبکه انتقال ترون از بلاکچین ها و شبکه های انتقال محبوب هستش و یکی از دلایل محبوبیت اون سرعت بالای این شبکه در تایید و پردازش تراکنش ها هستش. وقتی گفته میشه فلان توکن یک توکن TRC 20 هست، به این معنیه که این توکن برای جابجایی نیاز به شبکه ترون داره. با توجه به اینکه ERC 20 و TRC 20 شباهت ظاهری زیادی دارن، گاها بعضی کاربران در انتخاب اینا دچار اشتباه میشن. پس توجه کافی رو داشته باشید تا دچار خطای دید نشید. ویدیوی شبکه ترون چیست؟ می تونه در این زمینه کامل شما رو راهنمایی کنه.
 شبکه ترون همونطور که در بالا هم توضیح دادیم از محبوب ترین شبکه ها برای انتقال تتر USDT هستش. بنابراین اگه قصد دارین توکن تتر رو از یک صرافی خریداری نمایید و به یک کیف پول یا صرافی دیگه ای انتقال بدین، پیشنهاد می دیم در هنگام انتخاب شبکه انتقال از شبکه ترون به جای اتریوم استفاده کنین تا کارمزد انتقال خیلی کمی بپردازین. برای اینکه تشخیص بدین که یک ادرس کیف پول برای شبکه TRC 20 هستش یا نه باید به این نکته توجه داشته باشین که آدرس کیف پول های TRC 20 با T یا حتی TX شروع میشن. مانند :
 TWsNAb9EWApKdujTD7XoEdkvs7AoyvkcN7

مزایای شبکه TRC 20

در ادامه مزیت های کلی این شبکه انتقال ارز دیجیتال رو مشاهده می کنین.
•    کارمزد نسبتا کم نسبت به بقیه شبکه های انتقال ارز دیجیتال: بطور مثال در هنگام انتقال تتر از شبکه ترون کارمزد انتقال نهایت یک تتر خواهد شد؛ در حالی که برای همین انتقال اگه از شبکه اتریوم استفاده کنین، باید 13 تا 20 تتر بپردازین.
•    سرعت بالای تراکنش ها: سرعت بالا و کارمزد پایین شبکه ترون باعث شد که حتی خواننده مشهور امریکایی، لیندزی لوهان Lindsey Lohan در یکی از توییت های خودش از شبکه ترون بخاطر سریع و ارزون بودنش تمجید کنه.

معایب شبکه TRC 20 :

•    دامنه پشتیبانی اون توسط کیف پول ها به اندازه ERC 20 نیست
هر چند که خود شبکه ترون کیف پول های اختصاصی مثل ترون لینک داره که از شبکه TRC 20 و ارزهای متعلق به اون شبکه پشتیبانی می کنه. ولی در کل کیف پول های کمتری به نسبت بلاکچین اتریوم از این شبکه پشتیبانی میکنن.
•    امنیت TRC 20 نسبت به ERC 20 کمتره 

3.    شبکه BEP 2

bep 2

این روزها کسی نیست که تو بازار ارزهای دیجیتال فعال باشه و اسم صرافی بایننس Binance رو نشنیده باشه. این صرافی یکی از بهترین صرافی های فعال در بازار ارزهای دیجیتال در سطح جهانی می باشد. از مزیت های خیلی عالی این صرافی می شه به پشتیبانی از تعداد خیلی زیادی ارز دیجیتال برای خرید و فروش، 2 کیف پول اختصاصی برای نگهداری رمز ارز ها، بلاکچین و توکن بومی و شبکه های سریع و ارزان بومی برای انتقال ارزهای دیجیتال اشاره کرد. این صرافی دارای دو بلاکچین برای انتقال ارزهای دیجیتال بنام های BEP 2 و BEP 20 بوده که در ادامه اون ها رو برای شما توضیح میدیم.
استاندارد ( Binance Chain) یا به اختصار  BEP 2، یک استاندارد فنی برای پیاده سازی توکن ها در بلاکچین و شبکه بایننس هستش. این استاندارد مجموعه ای از قوانین و پروتکل ها رو تعریف می کنه که توکن ها باید برای فعالیت در اکو سیستم Binance Chain رعایت کنن. این پروتکل ها تضمین می کنن که توکن ها در اکو سیستم بایننس چین می تونن به طور یکپارچه با همدیگه تعامل داشته باشن. به عبارتی تمامی توکن هایی که اجازه اجرا شدن در بایننس چین رو دارن از استاندارد BEP 2 تبعیت می کنن. آدرس کیف پول های BEP 2 با bnb آغاز میشه مانند :
bnb136ns6efw4zs5hg4m85vdthard7hq5m9gtkgf23
در هنگامی که می خواین یک ارز دیجیتالی رو از طریق شبکه BEP 2 انتقال بدین، اغلب در کنار ادرس کیف پول یک گزینه ای با عنوان ممو MEMO هم از شما میخواد که اون رو هم باید وارد کنید. 

مزایای شبکه BEP 2 :

•    از ارز بومی بایننس کوین (BNB) که برای پرداخت هزینه ها استفاده میشه.
•    سرعت و امنیت مناسب
•    کارمزد پایین: یکی از اصلی ترین مزیت های شبکه BEP 2 این هستش که کارمزد شبکه اش پایین هستش و جزو ارزان ترین شبکه انتقال ارز دیجیتال به شمار میاد. بنابراین گزینه مناسبی برای انتقال ارزهای دیجیتال به شمار میاد. یکی از کیف پول هایی که بطور کامل از این شبکه پشتیبانی می کنه؛ تراست والت Trust Wallet هستش. برای استفاده از این شبکه در داخل تراست ولت، ابتدا در قسمت جستجوی ارزها، اسم ارز مورد نظرتون رو جستجو کنید و تراست ولت شبکه های پشتیبانی کننده اون ارز رو در زیر نام ارز برای شما نمایش خواهد داد. شما در این شرایط ارز رو در شبکه bep 2 انتخاب کنین.

معایب شبکه BEP 2 :

•    نسبت به ERC 20 توسط صرافی ها و کیف پول های کمتری پشتیبانی میشه.

4.    شبکه BEP 20

bep 20

شبکه بعدی که بعدا توسط صرافی بایننس ارائه شد و باعث سردرگمی خیلی از افراد در اویل شد، شبکه BEP 20 هستش. که بهش شبکه بایننس اسمارت چین هم میگن. بنابراین این نکته یادتون باشه شبکه بایننس اسمارت چین و BEP 20 در اصل یکی هستن. در اصل بایننس اسمارت چین یک بلاکچین موازی بایننس چین هستش که برای ایجاد قرار داد های هوشمند طراحی شده و دارای یک محیط سازگار با ماشین مجازی اتریوم (Ethereum Virtual Machine) بوده. استاندارد (Binance Smart Chain) یا  BEP 20، توکن هایی هستند که مبتنی بر Binance Smart Chain  می باشن. این بلاکچین برای سازگاری با بلاکچین اتریوم ساخته شده و در اصل به ساده سازی تراکنش های بلاکچین اتریوم کمک می کنه. درواقع توکن‌های BEP 20 هم با توکن‌ های ERC 20 و هم با ارزهای BEP 2  سازگاری دارن. این شبکه هم توسط شرکت بایننس ساخته شده. شما می تونین همون توکن هایی که با شبکه اتریوم انتقال می دادین رو با شبکه BEP 20 در مدت زمان کمتر و با کارمزد پایین تری انتقال بدین. آدرس کیف پول های مبتنی بر بایننس اسمارت چین هم با OX شروع میشن. 

مزایای شبکه BEP 20 :

•    سرعت و امنیت بالا
•    کارمزد نسبتا کم: این شبکه را هم می توان در ردیف ارزان ترین شبکه انتقال ارز دیجیتال در نظر گرفت.

معایب شبکه BEP 20 :

•    پشتیبانی کمتر کیف پول ها و صرافی ها نسبت به ERC 20

تفاوت شبکه های انتقال ارز دیجیتال ERC 20 و BEP 2 و BEP 20

90%

اگه بخوایم مطالبی که در بالا برای شما در مورد شبکه های انتقال عمومی ارز دیجیتال رو خلاصه کنیم، مطابق شکل خواهد بود.
•    ERC 20 بلاکچین اتریوم بوده و ادرس کیف پول های ان با 0X شروع میشه.
•    BEP 2 بلاکچین بایننس چین بوده و آدرس کیف پول های اون با bnb شروع میشه و اغلب نیاز داره در هنگام انتقال گزینه memo رو هم پر کنین.
•    BEP 20 بلاکچین بایننس اسمارت چین بوده که آدرس کیف پول هاش مثل اتریوم با 0X شروع می شن. ولی خب شبکه اش با اتریوم فرق داره.
اگه قصد دارین رمز ارزها تون رو با کارمزد کمتری انتقال بدین، استاندارد های BEP 2  و BEP 20 گزینه مناسبی هستن. فقط نکته ای که باید دقت کنین این هستش که باید ادرس مقصد شما هم باید بر بستر همون شبکه ای باشه که ارز دیجیتال مورد نظر شما در اون شبکه قرار داره. بطور مثال شما نمی تونین یک ارز دیجیتال رو از شبکه BEP 2 به شبکه ERC 20 انتقال بدین. یا هر شبکه دیگه ای. نکته بعدی هم این هستش که کارمزد شبکه های BEP 2 و BEP 20 از جنس بایننس کوین BNB بوده و در شبکه ERC 20 از جنس اتریوم ETH هستش. می تونین برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مقایسه شبکه بایننس اسمارت چین و سولانا رو هم مطالعه کنین.

5.    شبکه OMNI

omni

شبکه OMNI ، بستری برای ایجاد و انتقال ارز های دیجیتال سفارشی هستش. OMNI در واقع یک لایه نرم افزاری هست که بر روی محبوب ترین و بزرگ ترین بلاکچین جهان یعنی بیت کوین ساخته شده، با استفاده از شبکه OMNI ، توسعه دهندگان می تونن توکن های خودشون رو در شبکه بیت کوین توسعه بدن. به همین دلیلم هست که آدرس کیف پول های این شبکه و تراکنش ها دقیقا همانند شبکه بیت کوین هستش. تمامی آدرس کیف پول های OMNI با پیش وند BC شروع میشن مانند :
BC3qar0srgr7xfkvy5l643nldnw9re79gtzzwf5udq

مزایای شبکه OMNI :

•    امنیت نسبتا خوبی داره

معایب شبکه OMNI :

•    کارمزد بالا
•    سرعت پایین در تایید تراکنش ها

انتقال تتر در بلاکچین های مختلف

usdt

تتر به عنوان یک استیبل کوین مبنای خرید و معاملات خیلی از رمز ارز ها هستش. کاربرانی که در صرافی ها و بروکر ها ارز دیجیتال ترید می کنن؛ معمولا از یک استیبل کوین مانند تتر (هر یک واحد تتر برابر با یک دلار امریکا هستش) برای انجام معاملات استفاده می کنن. بعد از خرید تتر، برای انتقال اون به صرافی شبکه های انتقال متنوعی وجود دارن که کاربران بسته به شرایط یکشون رو انتخاب می کنن. در این قسمت انتقال تتر روی شبکه های انتقال ارز دیجیتال مختلف رو بررسی می کنیم.

انتقال تتر روی شبکه OMNI
تتر با نماد USDT برای اولین بار روی شبکه بلاکچینی OMNI عرضه شد. این شبکه همان مشکلاتی که برای بیت کوین داشت رو برای تتر هم داشت. اصلی ترین مشکل این شبکه سرعت پایین پردازش و تایید تراکنش های اون هستش. این روز ها دیگه استفاده از تتر بر بستر شبکه OMNI تقریبا منسوخ شده و کمتر کسی از این شبکه استفاده می کنه.
انتقال تتر روی شبکه ERC 20
بعد از ضعف ها و سرعت پایین شبکه OMNI توسعه دهندگان تتر مجاب شدن که روی شبکه دیگه ای هم تتر رو عرضه کنن. دومین انتخابشون شبکه اتریوم بود که اتفاقا با استقبال بالایی هم روبرو شد. شبکه اتریوم نسبت به OMNI تراکنش ها رو با سرعت بیشتر و کارمزد کمتر تایید می کرد. ادرس کیف پول های تتر در شبکه اتریوم با 0x شروع میشن.
انتقال تتر روی شبکه TRC 20
به دلیل سهولت در ایجاد توکن در بستر اتریوم، شاهد حجم بالای توکن ها در این بستر و شلوغی شبکه هستیم. همین امر سبب رشد کارمزد های این شبکه هم شده و این افزایش کارمزد انتقال شامل حال تتر هم میشه. از همین رو تیم تتر بستر ترون رو هم برای پشتیبانی از تتر محیا کردن. شبکه TRC 20 ترون سرعت بالاتری نسبت به شبکه اتریوم داره و کارمزدش هم به نسبت اتریوم پایین تره. در حال حاضر شبکه TRC 20 یکی از شبکه های محبوب و مورد علاقه کاربران برای انتقال تتر هستش زیرا که این شبکه انتقال تتر رو در کوتاه ترین زمان و با کارمزد ناچیز انجام میده. 
هشدار از دست رفتن سرمایه
باید به این نکته توجه کنید که انتقال تتر فقط روی شبکه های یکسان امکان پذیره. برای مثال اگر آدرس تتر شما روی شبکه OMNI هستش نمی تونید مستقیما اون رو به آدرس کیف پول یک شبکه دیگه مثل ERC 20 انتقال بدید. این اشتباه می تونه به قیمت از دست رفتن سرمایه تون تموم بشه. پس همواره هنگام انتقال تتر در نظر داشته باشید که آدرس مبدا و مقصد متعلق به یک شبکه باشد.

سخن پایانی

شبکه های انتقال در بلاکچین و کریپتوکارنسی نقش جاده های یک کشور رو ایفا می کنن که بستر جابجایی افراد و کالا های مختلف رو فراهم کردن. وقتی شما می خواید ارزی رو انتقال بدید یا دریافت کنید، نیاز به انتخاب شبکه انتقال اون ارز خواهید داشت. شبکه های انتقال ارز دیجیتال متنوع و متعدد هستن و هر کدوم شرایط خاص خودشونو دارن. معیار هایی مثل امنیت، سرعت بالا در تایید تراکنش ها و همچنین نرخ کارمزد پایین تر برای کاربران در انتخاب شبکه انتقال ارز دیجیتال مهم و تاثیر گذار هستش. برای استیبل کوین تتر هم که حجم بالایی از انتقال ها در بلاکچین رو به خودش اختصاص میده در حال حاضر شبکه های متعدی وجود داره که سریع ترین و به صرفه ترینشون شبکه TRC 20 ترون هستش. امیدوارم مقاله شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟ براتون مفید بوده باشه. آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج با انواع دوره ارز دیجیتال و ویدیوهای آموزشی و مقالات تخصصی و جدیدا با دوره های حضوری ارز دیجیتال در خدمت کاربران ایرانی هست.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟ (معرفی و بررسی انواع شبکه انتقال ارز دیجیتال)

در مورد شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟ (معرفی و بررسی انواع شبکه انتقال ارز دیجیتال) نظر دهید
سوال امنیتی :8+65 = ?