چرا حجم معاملات صرافی ها در سال 2023 افزایش یافته است؟

  • 19:02 1403-02-18
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

با بررسی داده های منتشر شده می تواند فهمید که حجم معاملات صرافی های ارز دیجیتال در سال 2023 افزایش یافته و به 10.3 تریلیون دلار رسیده است! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ چرا حجم معاملات صرافی ها در حال افزایش است؟ به نظر شما چرا تریدرها احساسات صعودی دارند؟ آیا قیمت ارزهای دیجیتال می تواند در سال 2024 وارد رالی جدیدی شود؟
شما می توانید با فعالیت در بازار کریپتو  و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال، معاملات پرسودی انجام دهید. البته به شرطی که آموزش ارز دیجیتال را فرا بگیرید و بتوانید وضعیت رمز ارزها را تجزیه و تحلیل کنید. در غیر این صورت، نه تنها سودی به دست نمی آورید، بلکه محتمل ضررهای سنگینی می شوید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص حجم معاملات ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش حجم معاملات صرافی ها در سال 2023 بپردازیم.

شاخص حجم معاملات ارز دیجیتال

حجم معاملات ارز دیجیتال یکی از شاخص های مهم در تحلیل تکنیکال است که شما می توانید با زیر نظر گرفتن آن، قیمت رمز ارزها را پیش بینی کرده و معاملات پرسودی انجام دهید. شاخص حجم معاملات هم می تواند در ارزهای دیجیتال و هم در صرافی های ارز دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرد. شاخص حجم معاملات صرافی ها نشان می دهد که چه میزان معامله در بازار رمز ارزها صورت گرفته است. هرچقدر حجم معاملات یک صرافی ارز دیجیتال بیشتر باشد، نشان دهنده اعتبار بالای آن صرافی ارز دیجیتال است.
زمانی که در مورد خواندن نمودارها صحبت می شود، حجم معاملات معمولا برحسب تعداد کوین، سهام یا قراردهای آتی نشان داده می شود. تجزیه و تحلیل این حجم می تواند تصویر روشن و واضحی از چرایی تغییر قیمت یک ارز دیجیتال یا نقدینگی در موقعیت های خاص را تعیین کند. برای مثال اگر بیت کوین(BTC) در محدوده نسبتا کوچکی خرید و فروش شود، ولی Trading Volume آن بالا است که نشان می دهد خریداران و فروشندگان هر دو موافق هستند که قیمت فعلی منصفانه است. برای اینکه از شاخص حجم معاملات در صرافی ارز دیجیتال برای انجام معاملات خود استفاده کنید، قبل از هر چیزی باید به حجم هر کندل توجه کنید. این حجم مشخص می کند که میزان خرید و فروش دارایی یا ارز دیجیتال در چه حدی است.

بررسی افزایش حجم معاملات صرافی ها در سال 2023

توجه داشته باشید که گزارش سالانه صنعت ارز دیجیتال 2023 توسط وبسایت CoinGecko منتشر شد. یکی از نکات برجسته این گزارش، بررسی جامع و کامل حجم معاملات ارز دیجیتال در سال 2023 از طریق عملکرد صرافی های ارز دیجیتال متمرکز و صرافی های غیرمتمرکز است. مبادلات ارز دیجیتال تحت سلطه قرار گرفته است. کریپتو در سال 2023 با افزایش 53.1 درصدی حجم معاملات از سه ماهه سوم به سه ماهه چهارم حجم معاملات 36.6 تریلیون دلاری را تجربه کرد.
افزایش سه ماهه چهارم اولین رشد فصل به سه ماهه سال 2023 بود و می توان آن را به احساس صعودی فزاینده در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل پیش بینی تایید ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نسبت داد. علیرغم چالش های بازار مانند پیامدهای سقوط صرافی FTX، بحران بانکی در سراسر دنیا یا مشکلات نظارتی بایننس در سال 2023، داده های ارائه شده در گزارش بهبود کلی بازار را نشان می دهد. در دسامبر 2023، حجم معاملات ارز دیجیتال به شدت افزایش یافت و به 4.3 تریلیون دلار رسید، حجمی که از مارس 2023 مشاهده نشده است. در کل سال 2023 صرافی های متمرکز علیرغم چالش ها، به ویژه در مقایسه با صرافی های غیرمتمرکز بر سال غالب بودند. یکی از مسائلی که باید در معاملات ارز دیجیتال به آن پرداخته شود این است که نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی کدامند؟ 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص حجم معاملات ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش حجم معاملات صرافی ها در سال 2023 بپردازیم. همانطور که گفته شد، حجم معاملات صرافی های ارز دیجیتال در سال 2023 رشد قابل توجهی را تجربه کرد و به 10.3 تریلیون دلار رسید. این افزایش حجم معاملات نشان دهنده افزایش احساسات صعودی معامله گران نسبت به آینده ارزهای دیجیتال است.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا حجم معاملات صرافی ها در سال 2023 افزایش یافته است؟

در مورد چرا حجم معاملات صرافی ها در سال 2023 افزایش یافته است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+72 = ?