نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی کدامند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی کدامند؟"


  • 01:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی کدامند؟ اطلاعاتی در مورد صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی بپردازیم و نحوه کار با صرافی های خارجی رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این صرافی ها اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین. امروزه سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری تبدیل شده و افراد زیادی در این بازار با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود به دست میارن. شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها بشین و اقدام به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بکنین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین تا مشکلی برای شما پیش نیاد.

جالب اینجاست که بدونین امروزه با افزایش محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال، روش های خرید و فروش زیادی به وجود اومده که از جمله از این روش ها می تونیم به خرید و فروش حضوری، خرید و فروش در شبکه های اجتماعی و استفاده از صرافی های ارز دیجیتال اشاره کنیم. دو روش اول معایب و خطرات زیادی به دنبال دارن و بهترین روش برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، استفاده از صرافی های آنلاین ارز دیجیتال هست. بنابراین، توصیه می کنیم تا در صورت امکان برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از صرافی ها استفاده کنین. صرافی ها نیز به دو بخش صرافی های خارجی و ایرانی تقسیم میشن که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن.

برای اینکه بتونین از صرافی های ارز دیجیتال خارجی استفاده کنین، باید برخی نکات لازم رو رعایت کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی کدامند؟ اطلاعاتی در مورد صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی بپردازیم و نحوه کار با صرافی های خارجی رو برای شما یاد بدیم.

انواع صرافی های ارز دیجیتال کدامند؟

انواع صرافی های ارز دیجیتال

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا با صرافی های ارز دیجیتال زیادی روبرو شدین و خواستین که با این صرافی ها کار کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی، انواع صرافی های ارز دیجیتال رو برای شما معرفی کنیم تا با این صرافی ها اشنا بشین و بتونین با استفاده از اون ها اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین.

•    صرافی های خارجی

یکی از انواع صرافی های ارز دیجیتال که مورد استقبال معامله گران و کاربران فعال بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفتن و شما نیز می تونین از این صرافی ها استفاده کنین، صرافی های خارجی هست. از جمله از این صرافی های خارجی نیز می تونیم به صرافی بایننس، کوینکس، کوکوین و... اشاره کنیم. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از صرافی های ارز دیجیتال خارجی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنین. البته توجه داشته باشین که برای اینکه بتونین با استفاده از صرافی های خارجی ارز بخرین، باید ابتدا از صرافی های ایرانی تتر بخرین و اون رو به صرافی خارجی انتقال بدین. چون نمی تونین در صرافی های ارز دیجیتال خارجی با پول ریال ارز بخرین. توصیه میکنیم مقاله لیست صرافی های ازر دیجیتال در کوین مارکت کپ رو هم مطالعه کنین.

•    صرافی های ایرانی

یکی دیگه از انواع صرافی های ارز دیجیتال، صرافی های ایرانی هست. بهتره بدونین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی زیادی وجود دارن که شما ابتدا باید معتبرترین صرافی رو انتخاب کنین. صرافی اینانس یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هست که از بیش از 700 ارز دیجیتال پشتیبانی می کنه و دارای پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته هست و شما می تونین با استفاده از این صرافی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنین.

چرا کار با صرافی های خارجی برای ایرانیان سخت است؟

کار با صرافی های خارجی

همونطور که در بخش قبل نیز گفتیم، کار با صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان و کاربران ایرانی سخته و تا حدودی غیر ممکن هست. بهتره کشور ایران در تحریم های بین المللی سر می بره و اکثر صرافی های ارز دیجیتال خارجی حساب کاربران ایرانی رو مسدود می کنند. برای مثال صرافی ارز دیجیتال بایننس احراز هویت رو برای کاربران اجباری کرده و اگه ایرانی بودن کاربر رو تشخیص بده، حساب اون رو مسدود می کنه. بنابراین، اگه با صرافی های خارجی کار کنین و ایرانی بودن شما مشخص بشه، حسابتون بسته میشه و سرمایتون رو از دست می دین. برای اینکه از این کار جلوگیری کنین، باید از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنین و یا نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی رو رعایت کنین.

جالب اینجاست که بدونین استفاده از صرافی های ارز دیجیتال خارجی مشکلات و معایب خاص خودش رو دارن و به همین دلیل خیلی از کاربران ایرانی دوست ندارن تا از صرافی های خارجی استفاده کنند. یکی از معایب صرافی های ارز دیجیتال خارجی این هست که شما نمی تونین به صورت مستقیم و با استفاده از واحد پول ریال ارز دیجیتال بخرین، بلکه باید ابتدا از طریق صرافی های ارز دیجیتال ایرانی تتر بخرین و تترهای خودتون رو به صرافی های ارز دیجیتال خارجی انتقال بدین و سپس تترهای خود رو با سایر رمز ارزها معاوضه کنین. برای تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد نیز باید رمز ارزهای خودتون رو به صرافی های ایرانی بفرستین و در اونجا اون ها رو به پول نقد تبدیل کنین. مقاله چرا صرافی های خارجی حساب های کاربران ایرانی را مسدود می کنند؟ رو هم توصیه میکنیم حتما مطالعه کنبن.

نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی کدامند؟    

اگه قصد دارین تا از خدمات و امکانات صرافی های ارز دیجیتال خارجی استفاده کنین، باید برخی نکات لازم رو رعایت کنین تا حسابتون مسدود نشه و سرمایتون رو از دست ندین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این نکات آشنایی داشته باشین و بدون مسدود شدن اکانت فعالیت خودتون رو در این صرافی ها انجام بدین.

•    استفاده از VPS

نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی

یکی از نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی که باید رعایتش کنین این هست که از VPS استفاده کنین. بهتره بدونین زمانی که کاربران ایرانی قصد دارن از صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنند، ابتدا یدونه VPN دانلود کرده و با تغییر IP وارد صرافی میشن و کار خودشون رو انجام میدن. در حالی که این کار درست نیست و اشتباهه. چون سرعت اینترنت در ایران ضعیفه و احتمال قطعی اینترنت وجود داره و VPN راه حل مناسبی برای صرافی های ارز دیجیتال خارجی نیست و احتمال داره اتصال به اینترنت شما قطع بشه و VPN نیز غیر فعال شده و IP شما به عنوان ایرانی مشخص بشه. به این ترتیب صرافی ارز دیجیتال خارجی ایرانی بودن شما رو تشخیص میده و به صورت سریع حساب شما رو مسدود می کنه و سرمایتون از دست میره. مقاله VPN و VPS چیست؟ هم اطلاعات خوبی در این زمینه به شما خواهد داد.

جالب اینجاست که بدونین بهترین روش برای کار با صرافی های خارجی این هست که از VPS استفاده کنین. VPS نیز مخفف عبارت Virtual Privata Server و به معنی سرور مجازی هست. سرور مجازی روش هست که با استفاده از مجازی سازی به چند سرور مجازی تقسیم میشه. نکته قابل توجه این هست که در زمان استفاده از VPS ها صرافی های خارجی هیچ وفت ایرانی بودن شما رو تشخیص نمیدن و به دلیل اینکه IP شما همیشه ثابت می مونه، شما با خیال راحت می تونین با این صرافی ها کار کنین. همچنین استفاده از سرور مجازی یا VPS رایگان نیست و شما باید ماهانه هزینه ای رو به عنوان اشتراک پرداخت کنین. مقاله 5 ریسک فعالیت در صرافی های خارجی ارز دیجیتال هم در این زمینه می تونه برای شما مفید باشه.

•    امنیت حسابتان رو افزایش بدید

یکی دیگه از نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی این هست که باید با استفاده از روش های مختلفی امنیت حسابتون رو افزایش بدین تا کسی به حساب کاربری شما دسترسی نداشته باشه. از جمله از این روش ها می تونیم به استفاده از رمز عبورهای طولانی با ترکیبی از حروف و اعداد، فعال کردن تایید دو مرحله ای، مخفی کردن اطلاعات حساب و مراقبت از سایت جعلی اشاره کنیم.

•    فعال سازی گوگل انتیکاتور

فعال سازی گوگل انتیکاتور

یکی دیگه از نکات مهم برای کار با صرافی های خارجی این هست که از گوگل انتیکاتور استفاده کنین. بهتره بدونین به طور معمول بعد از وارد کردن اسم کاربری و گذرواژه درست باید وارد حساب خودتون در صرافی ارز دیجیتال خارجی بشین. ولی در اینجا یه مشکلی وجود داره که اون هم این هست که هر کسی بتونه اسم کاربری و رمز عبور شما رو درست وارد کنه، می تونه به راحتی وارد حساب کاربری شما در صرافی ارز دیجیتال بشه و ارزهای دیجیتال شما رو سرقت کنه و سرمایتون از دست بره. به همین دلیل توصیه می کنیم تا برای کار با صرافی های ارز دیجیتال خارجی از برنامه Google Authenticator استفاده کنین و برای خودتون رمز دوم فعال کنین تا کسی نتونه به راحتی وارد حساب کاربری شما بشه و ارزهای دیجیتال شما رو سرقت کنه.

با استفاده از برنامه Google Authenticator هیچ کسی به غیر از شما نمی تونه وارد حساب کاربریتون بشه و به ارزهای دیجیتال شما دسترسی داشته باشه. همچنین عملکرد این برنامه اینجوری هست که وقتی شما این برنامه رو نصب کردین و Qr Code رو اسکن کردین، هر 30 ثانیه یه بار یه کدی به شمما میده و این کد در هر 30 ثانیه عوض میشه. در نتیجه با فعال کردن این گزینه از این به بعد با هر بار وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، اون کد رو هم ازتون می خواد که بتونین وارد حساب کاربری خود بشین.

•    از معاملات فیوچرز دوری کنید

یکی دیگه از نکات مهم برای کار با صرافی های خارجی این هست که از معاملات فیوچرز یا آتی در صرافی های خارجی دوری کنین. در معامله های فیوچرز شما معاملات اهرم دار انجام می دین و اگه پیش بینی قیمت شما درست از اب در نیاد، ضرر چند برابری می کنین و حتی ممکنه کل سرمایه و پول شما از دست بره که در این صورت گفته میشه که شما لیکوئید شدین و سرمایتون از دست رفت.

•    ارزهای دیجیتال خود را در صرافی نگه ندارید

ارزهای دیجیتال خود را در صرافی نگه ندارید

یکی دیگه از نکات مهم برای کار با صرافی های خارجی که باید رعایتش کنین این هست که ارزهای دیجیتال خودتون رو در صرافی نگه ندارین. درسته که صرافی های ارز دیجیتال چه ایرانی چه خارجی سطح امنیت بالایی دارن و هر کسی نمی تونه اون ها رو هک کنه، ولی اگه به گذشته نگاه کنیم، متوجه میشیم که انجام این کار غیر ممکن نیست و خیلی وقت ها شده که صرافی ها مورد حمله قرار بگیرن و سرمایه های کاربران سرقت بشه. به همین دلیل صرافی جای خوبی برای نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال نیست و زممانی که می خواهین یه ارزی رو بفروشین و یا بخرین، بعد از انجام این کار سعی کنین رمز ارزهای خودتون رو به کیف پول ارز دیجیتال خود انتقال بدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله نکات مهم برای کار با صرافی های خارجی، اطلاعاتی در مورد صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم برای کار با صرافی های خارجی رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین بدون هیچ مشکلی با این صرافی ها کار کنین. همونطور که گفتیم، کار با صرافی های خارجی برای کاربران ایرانی سخت و تا حدودی غیر ممکن هست و ممکن صرافی ایرانی بودن شما رو تشخیص بده و حساب شما رو مسدود کنه و سرمایتون از دست بره. بنابراین، سعی کنین تا از این صرافی ها استفاده نکنین و یا هم برخی نکات لازم رو رعایت کنین تا مشکلی برای شما پیش نیاد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی کدامند؟

  1. رقیه نجف نژاد (1401/05/31)

    سلام

  1. ناصر (1401/06/21)

    با سلام میشه یه صرافی خارجی معتبر معرفی کنین؟

در مورد نکات لازم برای کار با صرافی های خارجی کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :7+95 = ?