در 10 سال گذشته چند درصد از آلت کوین های بازار حذف شدند؟

  • 08:02 1403-02-23
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق بررسی های انجام شده، در 10 سال گذشته تعداد زیادی از آلت کوین های بازار حذف شدند! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا می دانید کدام آلت کوین ها در بازار کریپتو حذف شدند؟ دلایل حذف شدن برخی از آلت کوین ها چیست؟ به نظر شما حذف شدن آلت کوین ها چه تاثیری روی بازار ارزهای دیجیتال می گذارد؟ چرا برخی از پروژه های کریپتویی شکست می خورند؟
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که بازار کریپتو شامل رمز ارزهای زیادی است که شما باید با آنها آشنا شوید و بهترین تصمیم را برای سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال بگیرید. آلت کوین های زیادی در بازار وجود دارند که برخی از آنها نتوانستد در بازار باقی بمانند و پروژه ها آنها به طور کامل شکست خورد. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت کلی ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی حذف شدن آلت کوین ها در 10 سال گذشته بپردازیم.

وضعیت کلی ارزهای دیجیتال چگونه است؟

بازار کریپتو به عنوان یکی از جذاب ترین بازارهای مالی در دنیا محسوب می شود که همیشه با نوسانات زیادی همراه بوده است. برای مثال در سال 2022 بسیاری از ارزهای دیجیتال سال سختی را پشت سر گذاشتند و برای اینکه بتوانند در بازار بمانند، سعی و تلاش زیادی کردند. ولی وضعیت ارزهای دیجیتال در سال 2023 بسیار بهتر بود و خیلی از پروژه ها موفق شدند که جایگاه خودشان را در بازار بهبود ببخشند. یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث می شود کاربران فعال در بازار کریپتو نسبت به آینده ارزهای دیجیتال امیدوار باشند، این است که استفاده از ارزهای دیجیتال توسط مشاغل اصلی و موسسه ها مالی در حال گسترش است.
جالب است بدانید، بیت کوین معروف ترین ارز دیجیتال در بازار کریپتو است، ولی بهتر است بگوییم که تنها ارز رمزنگاری شده معتبر در بازار نیست. بعد از پیدایش بیت کوین، انواع مختلف رمز ارزها نیز به بازار معرفی شدند که مورد استقبال قرار گرفتند. به رمز ارزهایی که بعد از بیت کوین ایجاد شدند، آلت کوین گفته می شود. با توجه به اینکه بسیاری از افراد ترجیح می دهند که یک سبد سرمایه گذاری متنوع داشته باشند، علاوه بر بیت کوین، به سراغ رمز ارزهای دیگر نیز می روند.

حذف شدن برخی از آلت کوین ها در 10 سال گذشته

توجه داشته باشید که گزارش اخیر کوین گکو(CoinGecko) میزان شکست ارزهای دیجیتال در 10 سال گذشته را شرح می دهد. نمایش تعداد فزاینده آلت کوین های مرده در طول سال ها با غیرفعال کردن پروژه ها تغییر نام تجاری، از دست دادن فعالیت تجاری یا آشکار شدن کلاهبرداری ها. به طور کلی، در دوره بین سال های 2014 و 2016 شاهد مرگ 96 ارز دیجیتال بودیم که کمتر از 1 درصد از کل آلت کوین های بازار را تشکیل می دهد که دهه گذشته مرده اند.
با این حال، بسیاری از ارزهای دیجیتال مرده از روند صعودی 2020 و 2021 به دست آمده اند. سال 2021 زمانی است که رمز ارزها با 5724 سکه مرده بیشترین آسیب را محتمل شدند که در بدترین سال برای پروژه های راه اندازی شده رخ داد و بیش از 70 درصد از ارزهای رمزنگاری شده فهرست شده تا ژانویه 2024 مرده بودند. این گزارش تعداد بالای شکست ها در سال های 2020 و 2021 را به سهولت استقرار توکن ها و افزایش محبوبیت میم کوین ها نسبت می دهد. آنها خاطرنشان کردند که بسیاری از پروژه های میم کوین بدون محصول راه اندازی می شوند و اکثر آنها در مدت کوتاهی به حال خود رها می شوند. یکی از دغدغه های فعالان حوزه کریپتو این است که آینده ارز های دیجیتال چگونه خواهد بود؟ 

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد وضعیت کلی ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی حذف شدن آلت کوین ها در 10 سال گذشته بپردازیم. همانطور که گفته شد، بازار کریپتو وضعیت خوبی دارد و تحلیلگران و کارشناسان بازار انتظار دارند که بازار می تواند در سال های آینده به سطوح بالاتری برسد. در 10 سال گذشته پروژه های کریپتویی زیادی شکست خورده و آلت کوین های زیادی حذف شدند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد در 10 سال گذشته چند درصد از آلت کوین های بازار حذف شدند؟

در مورد در 10 سال گذشته چند درصد از آلت کوین های بازار حذف شدند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+48 = ?