چرا هش ریت بیت کوین بعد از تایید ETF افزایش یافت؟

  • 19:02 1403-02-18
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

مقدار هش ریت بیت کوین درست بعد از تایید ETF بیت کوین افزایش یافت و به بالاترین حد خود رسید! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ به نظر شما چرا هش ریت بیت کوین افزایش یافته است؟ افزایش هش ریت بیت کوین نشانه چیست؟ چه زمانی هش ریت بیت کوین به بالاترین حد خود رسید؟ هش ریت بیت کوین در سال 2023 چند درصد رشد کرده است؟
بازار کریپتو یکی از بزرگ ترین بازارهای مالی در دنیا است که شامل ارزهای دیجیتال زیادی است که بیت کوین نیز به عنوان پادشاه رمز ارزها، یکی از ارزهای دیجیتال موجود در این بازار است که نوسانات زیادی دارد و شما می توانید با پیش بینی قیمت بیت کوین معامله پرسودی انجام دهید. اخیرا ETF بیت کوین تایید شده است که به دنبال آن هش ریت بیت کوین به بالاترین حد خود رسید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هش ریت بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش هش ریت بیت کوین بعد از تایید ETF بپردازیم.

هش ریت بیت کوین چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که هش ریت بیت کوین چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که هش ریت یا Hash Rate به میزان سرعتی گفته می شود که ماینرها در آن بازه زمانی موفق به حل معمای هش شده و پاداش به دست می آورند. در شبکه بیت کوین(Bitcoin)، هش ریت سرعت اتمام عملیات محاسباتی در کد بیت کوین را نشان می دهد. هرچقدر نرخ هش ریت شما بالاتر باشد، یعنی در شبکه بیت کوین با سرعت بیشتری می توانید به سراغ بلاک های بعدی بروید. بنابراین، شانس شما برای دریافت بیت کوین افزایش می یابد.
جالب است بدانید، هش ریت ارتباط مستقیمی با استخراج رمز ارزها دارد. هرچقدر سختی استخراج بیت کوین بیشتر شود، هش ریت نیز افزایش می یابد. هش ریت(HashRate) عملکرد ماینرها در استخراج ارزهای دیجیتال را نشان می دهد، اینکه یک ماینر با چه سرعتی می تواند یک مسئله ریاضی را حل کند، توسط هش ریت تعیین می شود. نرخ هش جزو اصطلاحات پرکاربردی است که در بازار کریپتو به کار می رود. اگر نرخ هش افزایش یا کاهش یابد، این اتفاق روی قیمت رمز ارزها تاثیر می گذارد.

افزایش هش ریت بیت کوین بعد از تایید ETF

توجه داشته باشید که هش ریت(HashRate) کل قدرت محاسباتی ترکیبی مورد استفاده برای استخراج بیت کوین(BTC) های جدید و پردازش تراکنش ها را اندازه گیری می کند. هش ریت استخراج بیت کوین از سال 2021 بدون توجه به احساسات بازار، خواه صعودی یا نزولی در حال افزایش مداوم بوده است و بیت کوین را به عنوان امن ترین شبکه ارزهای دیجیتلا تثبیت کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط Coinwarz، هش ریت در سال 2023 با 266 EH/s شروع شد و سال را با 598 EH/s به پایان رساند.
نکته قابل توجه این است که هش ریت بیت کوین در 11 ژانویه افزایش یافت و به بالاترین حد خود یعنی 630 EH/s رسید و زمان بندی آن اتفاقی نبود. بهتر است بدانید، افزایش نرخ هش درست بعد از آن اتفاق افتاد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اولین ETFهای بیت کوین اسپات ایالات متحده آمریکا را تایید کرد تا درها را برای سرمایه گذاران باز کند تا در رمز ارزهای برتر سرمایه گذاری کنند.
همانطور که انتظار می رفت، تایید این ETFها منجر به جنجالیاز فعالیت ها در بیت کوین شد و حجم زنجیره ای آن را به بالاترین حد خود از زمان فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX رساند. در نتیجه، هش ریت نیز افزایش یافته است که نشان می دهد ماینرها در انتظار افزایش بهره و حجم معاملات هستند که معمولا به دنبال راه اندازی ETFهای جدید است. با مطرح شدن این موضوع این سوال پیش می آید که آیا افزایش قیمت بیت کوین(BTC) در راه است؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد هش ریت بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی افزایش هش ریت بیت کوین بعد از تایید ETF بپردازیم. همانطور که گفته شد، بالا رفتن هش ریت بیت کوین می تواند روی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد. هش ریت بیت کوین بعد از تایید ETF بیت کوین افزایش یافت و به بالاترین حد خود رسید. انتظار می رود قیمت رمز ارزها نیز بالا رود.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا هش ریت بیت کوین بعد از تایید ETF افزایش یافت؟

در مورد چرا هش ریت بیت کوین بعد از تایید ETF افزایش یافت؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1+39 = ?