چطور وارد بازار فارکس شویم؟ آموزش قدم به قدم ورود به فارکس

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

  • 01:06 1403-06-25
  • زمان مطالعه:5 دقیقه

به گزارش وبسایت دلتاکالج امروزه تغییرات دنیای اقتصاد و عصر دیجیتال در زندگی انسان، به واقعیت‌های جدیدی اشاره دارد. تحولات اقتصادی جدیدی از قبیل تجارت الکترونیک، پرداخت‌های آنلاین، فناوری بلاک‌چین و بسیاری از موارد دیگر که نحوه‌ی انجام کارها در تجارت و ارتباطات را نیز تحت تاثیر قرار داده است. با توجه به پیشرفت‌های فناوری اطلاعات، راه ارتباطات بین‌المللی نیز هموار شده است، تا فرصت‌های جدیدی برای توسعه اقتصاد جهانی فراهم کند. از این رو، انسان امروز باید با تحولات دنیای اقتصاد و عصر دیجیتال آشنا باشد و از این فرصت‌ها برای کسب درآمد و بهره‌وری  مالی بهتر استفاده نماید. از تغییرات ده‌های اخیر، بازار فارکس است، که امروزه افراد زیادی طرفدار معاملات در این بازار هستند. شاید اولین سوالی که برای هر شخصی در بطن شناخت فارکس بوجود بیاید، این است که؛ چطور وارد بازار فارکس شویم؟ اگر به‌دنبال پاسخ این سوال هستید، با ما در ادامه‌ی مطلب همراه شوید 

سیگنال ارز دیجیتال

فارکس چیست؟

برای ورود به بازار فارکس شناخت و آشنایی با این بازار ضروری است. به زبان ساده فارکس FOREX جایی برای داد و ستد آنلاین ارزهای رایج دنیا و همچنین کالاهای مهم ملت‌ها از قبیل طلا و نفت است که به صورت CFD معامله می‌شوند به این معنا که شما مالک و تصاحب‌کننده چیزی که می‌خرید نیستید بلکه می‌توانید با تحلیل و پیشبینی خود از قیمت در جهت صعود یا نزول از نوسانات قیمت سود کسب کنید. این بازار به صورت 24 ساعت در پنج روز کاری هفته فعال است.

آموزش فارکس

چطور وارد بازار فارکس شویم؟ اولین مرحله‌ی ورود به فارکس آموزش است. برای این منظور می‌توانید از منابع مختلف آموزشی استفاده کنید. از جمله‌ این منابع: کتاب‌ها، وب‌سایت‌ها، ویدئوها، وبینارها، دوره‌ها را می‌توان نام برد. گاهی ممکن است از یک یا چند منبع استفاده کنید. اما استفاده از یک منبع مفید و جامع می‌تواند، مانند یک لیدر راه بلد، شما را از نقطه‌ی آغاز تا نوک صعود برساند. سایت دلتا کالج نمونه‌ای از یک منبع معتبر است که شبیه یک دایره المعارف، الفبای کامل آموزش فارکس را در خود جای داده است.

هر فرد جدید و علاقه‌مند به این حوزه باید مراحل زیر را برای ورود به فارکس طی کند:

  • آشنایی با مبانی بازار فارکس و نحوه‌ عملکرد آن
  • روانشناسی فردی برای ورود به بازار
  • مدیریت ریسک و سرمایه
  • استراتژی معاملاتی
  •  تحلیل تکنیکال و فاندامنتال
  • انجام معاملات در حساب دمو
  • انتخاب بروکر معتبر و جامع

آشنایی با مبانی بازار فارکس و نحوه عملکرد آن

همانطور که گفتیم بازار فارکس یک بازار مالی جهانی است که در آن نمادهای مختلفی از جمله ارزهای کشورهای دنیا به صورت جفت ارز در آن مبادله می‌شوند. عملکرد این بازار بر اساس عوامل مختلفی از جمله رویدادهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فنی تعیین می‌شود. در این بازار، معامله‌گران با هدف کسب سود از تغییرات قیمت جفت ارزها و سایر نماد‌های معاملاتی، معاملات خود را در قالب خرید و فروش (Buy and Sell) انجام می‌دهند. شناخت عملکرد بازار، باعث تحلیل‌های بهتر در استراتژی معاملاتی شما می‌شود. همین باعث سودآوری و کسب درآمد در فارکس می‌شود.

روانشناسی فردی برای ورود به بازار

روانشناسی فردی شاید باید مهمترین عامل موفقیت یک فرد در بازار فارکس عنوان کرد. روانشناسی فردی شامل مواردی چون صبر، مدیریت استرس، قدرت تصمیم‌گیری، انضباط، اعتماد به نفس و توانایی کنترل احساسات می‌شود. افرادی که به شناخت درستی از احساسات و هیجانات موثر بر تصمیم‌گیری خود رسیده باشند، با برخورد درست و به موقع در پوزیشن‌های معاملاتی می‌توانند، نتایج خوبی از بازار بگیرند و از همه مهم‌تر می‌‌توانند این روند را حفظ کنند، بنابراین ضروری است به درون خود سفر کنید و روحیات خود را بهتر بشناسید و با اطلاع از خطاهای شناختی و عوامل روانشناختی موثر در بازار، بهترین تصمیمات را در فارکس بگیرید.

اهمیت مدیریت ریسک و سرمایه

وقتی صحبت از مدیریت ریسک در بازار فارکس می‌شود، منظور کم کردن ضررها و بیش‌تر کردن سودها است. در مدیریت ریسک شما با انواع ریسک مانند ریسک بازار، ریسک اهرم و ریسک کال مارجین و غیره آشنا می‌شوید. سپس با ابزارهایی مانند حد ضرر(STOP LOSS) و حد سود (TAKE PROFIT) میزان سود و زیان خود را کنترل می‌کنید.

مدیریت سرمایه به معنای آن است که بتوانید تشخیص دهید چه درصدی از سرمایه‌ی خود را وارد معاملات کنید و چطور یک سبد متنوع معاملاتی بچینید تا ریسک خود را بالانس کنید. در نتیجه‌ی تکرار و تمرین به تجربه کافی برای مدیریت ریسک و سرمایه در انجام معاملات می‌رسید.

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

نمودارها در تحلیل بازار فارکس نقش بسیار مهمی دارند. این نمودارها بر اساس تاریخچه‌ی قیمت‌ها هستند و با بررسی حجم معاملات و شاخص‌های فنی مختلف و سبک‌های مختلف تحلیل تکنیکال بررسی می‌شوند. تحلیل تکنیکال با تشخیص الگوها، روندهای گذشته بازار به پیش‌بینی حرکت‌های آینده می‌پردازد. به این روش از تحلیل یک دارایی تحلیل تکنیکال می‌گویند. روش تحلیلی دیگری نیز وجود دارد که به آن تحلیل فاندامنتال می‌گویند. در تحلیل بنیادی یا فاندامنتال نیز با بررسی اخبار و داده‌های اقتصادی می‌توان روند حرکتی یک معامله را بررسی کرد. ترکیب درست تحلیل تکنیکال و فاندامنتال می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های درست در معاملات فارکس کمک کند و باعث کسب سود شود.

استراتژی معاملاتی

استراتژی معاملاتی به این معنی است که یک معامله‌گربتواند بهترین زمان ورود به یک معامله، نحوه‌ی مدیریت و بهترین زمان خروج از معامله را پیدا کند. استراتژی معاملاتی در تریدینگ ترکیبی از مهارت‌های تکنیکال، فاندامنتال، مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه است و در بازار فارکس روش‌های متنوعی دارد. استراتژی معامله، بسته به سبک معامله‌گری شما می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال : استراتژی روزانه که شخص معامله‌گر، معاملات خود را یک روزه بر اساس تغییرات قیمت در طول روز می‌بندد. هر یک از استراتژی‌های ساده یا پیچیده‌ای که شما به عنوان یک تریدر انتخاب می‌کنید، نیازمند دانش کافی، تجربه و تحلیل دقیق بازار است. 

سیگنال ارز دیجیتال

انجام معاملات در حساب دمو

در بازار معاملات فارکس برای اینکه در ابتدای کارتان دچار ضررهای سنگین نشوید، تنها آموزش و کسب دانش در فارکس کارساز نیست و چیزی که در کنار این موضوع نیاز دارید و خیلی به شما کمک می‌کند، تجربه‌ی معاملاتی است. تجربه فقط در بازار معاملات و ترید در شرایط مختلف به‌دست می‌آید. اما معقول و منطقی نیست، که شما به عنوان یک تریدر نوپا وارد بازار معاملات واقعی شوید در صورتی که هیچ‌گونه تجربه‌ای ندارید و ممکن است سرمایه‌ی خود را از دست بدهید. در فارکس دو نوع حساب وجود دارد. یک حساب واقعی که شما در آن مبلغی را به حساب خود در بروکر واریز می‌کنید و با آن معامله می‌کنید. یک حساب دمو هم وجود دارد که نیاز به سپرده ندارد و شما با سرمایه‌ی مجازی که توسط بروکر ایجاد شده است، معاملات خود را انجام می‌دهید. با آزمون و خطا در حساب دمو شما به تجربه‌ی لازم برای انجام مراحل معاملات واقعی در فارکس دست پیدا می‌کنید.

انتخاب بروکر معتبر و جامع

انتخاب یک بروکر معتبر و حرفه‌ای بخش حائز اهمیتی در ابتدای ورود شما به فارکس است زیرا که کارگزاری به نوعی شریک شما در این حرفه است.

یک بروکر معتبر جدا از یک پلتفرم معاملاتی باید دارای ویژگی‌هایی همچون سابقه فعالیت بالا، اسپرد پایین، اهرم متنوع، اجرای سریع معاملات، تنوع در حساب‌های معاملاتی همچنین روش‌های واریز و برداشت مختلفی را نیز داشته باشد. اگر به عنوان شخصی تازه کار قدم به دنیای ترید گزاشته‌اید و این سوال که چطور وارد بازار فارکس شویم؟ ذهنتان را درگیر کرده است، نگران نباشید. امروزه بروکرهای معتبر و جامعی در سطح استاندارهای جهانی مشغول خدمات‌رسانی به افراد معامله‌گر و تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای هستند. به طور مثال شما با ثبت‌نام در بروکر دلتا اف ایکس می‌توانید از تمام خدمات آموزش اصولی بهره ببرید و با داشتن تمام پارامترهای یک بروکر استاندارد با امید به آینده‌‌ی امن مالی، قدم در این دنیای شگفت‌انگیز بگذارید.

کلام آخر

ما در این مطلب قدم به قدم مراحل ورود به بازار فارکس را طی کردیم، نقش تعهد و استمرار در این مسیر بسیار کلیدی است از شما می‌خواهیم اگر واقعا علاقه‌مند هستید و قصد فعالیت در فارکس را دارید با یک برنامه‌ریزی مناسب، هر روز زمان بذارید و روی خود کار کنید. به امید موفقیت شما در این بازار جهانی.

# رپرتاژ آگهی - این یک محتوای تبلیغاتی است و آکادمی ارزسنج هیچ مسئولیتی در قبال محتوا، مضمون و اهداف سفارش دهنده ندارد.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!
جادوی رمزارزها

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کاملدر یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

تبلیغات در ارزسنج