پراپ تریدینگ یا prop Trading چیست؟

  • 11:06 1403-06-26
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پراپ تریدینگ نوعی فعالیت در بازارهای مالی است که در آن شرکت ‌های سرمایه‌گذاری به افراد حرفه ‌ای پول می‌ دهند تا با پول آنها معامله و سرمایه‌گذاری کنند. معمولاً این پول در بازارهای مالی مانند بورس، فارکس یا ارزهای دیجیتال استفاده می شود. بسیاری از مردم می خواهند در این روش کار کنند، یا تبدیل به یک "تجار مناسب" شوند.  معامله گران  تحلیل تکنیکال پروپ از استراتژی های مختلفی مانند آربیتراژ ادغام، آربیتراژ شاخص، تجارت کلان جهانی و آربیتراژ نوسانات برای به حداکثر رساندن بازده استفاده می کنند. 

پراپ تریدینگ چیست؟

Prop Trading زمانی است که یک بانک یا شرکت سهام، اوراق قرضه، کالاها یا سایر ابزارهای مالی را با استفاده از پول خود به جای استفاده از پول مشتریان معامله می کند. این به شرکت اجازه می‌دهد به جای دریافت پورسانت از پردازش معاملات برای مشتریان، از یک معامله سود کامل کسب کند. بانک ها و سایر موسسات مالی این کار را برای کسب درآمد اضافی انجام می دهند. چنین شرکت هایی اغلب اطلاعات بازار بهتری نسبت به سرمایه گذاران متوسط دارند. انواع نمودار های قیمت در تحلیل تکنیکال نیز می تواند به شما در تحلیل کمک کند. مزیت دیگر داشتن نرم افزارهای پیچیده برای مدل سازی و تجارت است.

مزایای  prop Trading

 پراپ تریدینگ یا prop Trading

یک چیز خوب در مورد پراپ تریدینگ این است که می توانید درآمد بیشتری کسب کنید. بر خلاف زمانی که یک کارگزار کمیسیون دریافت می کند، شرکت 100٪ سود را از معاملات پروپوزال دریافت می کند. یک معامله گر اختصاصی بیشترین سود را از تجارت می برد. انواع روش های تحلیل ارز دیجیتال در بازار وجود د ارد که می توانید یکی از انها را انتخاب کنید. یک شرکت می تواند موجودی اوراق بهادار را برای استفاده در آینده نگه دارد. اگر شرکت برخی از اوراق بهادار را خریداری کند، می تواند آنها را به مشتریان خود که می خواهند آنها را بخرند، بفروشد. می‌توانید اوراق بهادار را به افرادی که می‌خواهند آن ‌ها را کوتاه بفروشند، قرض دهید.

تجارت اختصاصی یا پراپ تریدینگ چگونه کار می کند؟

معاملات اختصاصی زمانی است که یک میز معاملاتی در یک موسسه مالی، شرکت کارگزاری، بانک سرمایه گذاری، صندوق تامینی یا سایر منابع نقدینگی از پول و ترازنامه خود برای کسب درآمد برای خود استفاده می کند. این معاملات معمولاً ماهیت سفته بازی دارند و معمولاً از طریق انواع مشتقات یا سایر ابزارهای سرمایه گذاری پیچیده انجام می شوند.

معامله گر پروپ چیست؟

 پراپ تریدینگ یا prop Trading

معامله گر پروپ کسی است که به جای پول مشتری با پول خود شرکت معامله می کند. برای کسب درآمد برای شرکت، آنها معمولا در معاملات سفته بازی شرکت می کنند. شرکت های تجاری خصوصی معمولاً به معامله گران خود اجازه می دهند تا تصمیمات تجاری خود را بگیرند، اما حداکثر مقدار قابل برداشت را تعیین می کنند. 

کلام اخر:
پراپ تریدینگ زمانی است که یک موسسه مالی به نمایندگی از مشتریان خود معامله می کند. این به شرکت های مالی کمک می کند تا پول بیشتری کسب کنند زیرا می توانند تمام پولی را که از سرمایه گذاری های خود به دست می آورند حفظ کنند. کارگزاری ها، بانک های سرمایه گذاری و صندوق های تامینی اغلب میزهای معاملاتی خود را دارند، اما محدودیت ‌هایی برای بانک ‌های بزرگی وجود دارد که در این معامله شرکت می‌کنند. 

منابع: https://www.investopedia.com/terms/p/proprietarytrading.asp
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد  پراپ تریدینگ یا prop Trading چیست؟

در مورد  پراپ تریدینگ یا prop Trading چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1 + 45 = ?