شاخص CDD چیست و چه کاربردی دارد؟

  • 21:06 1403-06-25
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

معرفی شاخص CDD؛ یکی از اندیکاتورهای مهم و کاربردی در تحلیل تکنیکال! تحلیل تکنیکال روشی عالی برای پیش بینی قیمت رمز ارزها و تصمیم گیری بر اساس آنهاست. در تحلیل تکنیکال می توانید از شاخص های مختلفی استفاده کنید که شاخص CDD یکی از آنهاست.
ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارند که شما می توانید با کمک تحلیل تکنیکال، روند ارزهای دیجیتال را تشخیص داده و معاملات پرسودی انجام دهید. تحلیل تکنیکال دانش تخصصی بررسی وضعیت ارزهای دیجیتال است که شاخص های مختلفی در آن کاربرد دارند. یکی از این شاخص ها، اندیکاتور CDD است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص CDD برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای اندیکاتور CDD بپردازیم.

شاخص CDD چیست؟

احتمالا این سوال را از خودتان پرسیده باشید که شاخص CDD چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که شاخص CDD یکی از اندیکاتورهای مهم در تحلیل آنچین ارزهای دیجیتال است که می توانید از این شاخص استفاده کنید. شاخص CDD در سال 2011 در میان کاربران اولیه شبکه بیت کوین به عنوان اندیکاتور مناسب برای بررسی حجم تراکنش های بیت کوین مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت. برای این شاخص مولفه Coin Days اهمیت دارد که به تعداد روزهایی اشاره دارد که یک کوین به صورت دست نخورده باقی می ماند. شما باید تاثیر مهارت تحلیل تکنیکال در معامله گری را بررسی کنید.
جالب است بدانید، شاخص CDD به کوین هایی که برای مدت طولانی خرج نشده اند، اهمیت بیشتری می دهد. همچنین این شاخص اندازه گیری می کند که یک سکه چند روز قبل از وارد شدن در یک تراکنش، انباشته شده است. هرچقدر این عدد بیشتر باشد، مدت زمانی که این سکه ها قبل از خرج شدن انباشته می شوند، بیشتر می شود. شاخص CDD معیاری است که به کمک آن می توانید از حجم کل معاملات بیت کوین در هر روز و همچنین بررسی رفتار نهنگ ها باخبر شوید.

اندیکاتور CDD چه کاربردهایی دارد؟

توجه داشته باشید که اندیکاتور CDD یکی از شاخص های مهم در تحلیل آنچین است که شما می توانید با استفاده از این اندیکاتور، از تراکنش های داخل بلاک چین مطلع شده و رفتار نهنگ های بازار را درک کنید. به نظر شما تفاوت تحلیل تکنیکال با تحلیل بنیادی چیست؟ اندیکاتور CDD موارد استفاده مختلفی دارد. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی کاربردهای اندیکاتور CDD بپردازیم:
•    یکی از کاربردهای اندیکاتور CDD این است که شاخص CDD هر تراکنشی که در لحظه انجام شده را بررسی می کند و سپس مقدار بیت کوین منتقل شده را در تعداد روزهایی که این بیت کوین در کیف پول باقی مانده بود ضرب می کند و آن را به عنوان عدد CDD ثبت می کند.
•    یکی دیگر از کاربردهای اندیکاتور CDD این است که CDD تمامی تراکنش های انجام شده در آن لحظه را با هم جمع کرده و شاخص CDD بیت کوین در آن لحظه را نشان می دهد.
•    بالا بودن عدد شاخص CDD شاید سرمایه گاران بلند مدت به هدف نقد کردن بخشی از سود خود یا کاهش میزان ارز دیجیتال در سبد سرمایه گذاری خود اقدام به جابجایی آن ارز کرده اند.
•    رشد تدریجی شاخص CDD و افزایش ادامه دار آن به این معنی است که هولدرهای قدیمی بیت کوین در حال خرج کردن موجودی خود و انتقال آنها هستند. در روندهای صعودی بازار، اندیکاتور CDD معمولا صعودی و افزایشی است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد شاخص CDD برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای اندیکاتور CDD بپردازیم. همانطور که گفته شد، شاخص CDD یکی از اندیکاتورهای پرکاربرد در تحلیل آنچین است که شما می توانید از این اندیکاتور استفاده کنید. امروزه تحلیلگران و تریدرهای زیادی از اندیکاتور CDD برای اطلاع از وضعیت ارز دیجیتال مورد نظر خود استفاده می کنند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد شاخص CDD چیست و چه کاربردی دارد؟

در مورد شاخص CDD چیست و چه کاربردی دارد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6 + 89 = ?