چرا فعالیت نهنگ های بیت کوین کاهش یافته است؟

  • 17:06 1403-06-27
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق گزارش های منتشر شده، فعالیت نهنگ های بیت کوین(BTC) کاهش یافته است. نهنگ به سرمایه گذاری گفته می شود که مقدار زیادی ارز بیت کوین در اختیار دارد و می تواند با جابجایی بیت کوین های خود، قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد.
بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرنوسان ترین بازارهای مالی در دنیاست که شما می توانید در این بازار معاملات پرسودی انجام دهید. بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده بازار شناخته می شود که تاثیر قابل توجهی روی قیمت سایر رمز ارزها می گذارد. نهنگ های بیت کوین فعالیت های خودشان را کاهش دادند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر نهنگ ها بر قیمت بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلیل کاهش فعالیت نهنگ های بیت کوین بپردازیم.

تاثیر نهنگ ها بر قیمت بیت کوین

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که نهنگ ها چه تاثیری بر قیمت بیت کوین می گذارند؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که نهنگ به شخص یا سازمانی گفته می شود که مقدار زیادی بیت کوین در اختیار دارد و با جابجایی دارایی های خود می تواند قیمت ارز بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهد. تاثیر یک نهنگ بیت کوین با نحوه سفارش گذاری در یک صرافی ارز دیجیتال قابل مشاهده است. برای مثال اگر دفتر سفارش یک صرافی را ببینید، بیشتر سفارش ها زیر 1 بیت کوین هستند و در موارد کمی مقادیری مانند 5 و 10 بیت کوین دیده می شود.
نهنگ های ارز دیجیتال می توانند با قرار دادن سفارش هایی با حجم بالا، کنترل عرضه و تقاضا را در بازار کریپتو به دست بگیرند. این مسئله باعث می شود با گذاشتن یک سفارش فروش با حجم بالا قیمت ها کاهش و با گذاشتن سفارش خرید با حجم بالا قیمت ها افزایش یابند. به طور کلی، وجود نهنگ ها در بازار رمز ارزها باعث می شود تا نظم موجود در این بازار با مشکلاتی روبرو شود. بازار ارزهای دیجیتال زمانی به ثبات می رسد که نهنگ ها سفارش های فروش با حجم بالای خودشان را لغو می کنند و یا حجم معاملات افراد فعال در بازار بتواند پاسخگوی فشار فروش وارده از سمت آنها بر بازار باشد.

دلیل کاهش فعالیت نهنگ های بیت کوین

توجه داشته باشید که شبکه بیت کوین(Bitcoin) در چند هفته گذشته با کاهش مداوم معاملات با ارزش بالا روبرو بوده است. این فعالیت با قیمت رمز ارزها منعکس شده است که در طول ماه آوریل در تلاش برای خروج از یکپارچگی بوده است. در هفته قبل، قیمت بیت کوین با وجود چندین بار برخورد با مقاومت، سعی کرد تا بالای ناحیه 67 هزار دلار باقی بماند. طبق داده های کوین گکو، قیمت بیت کوین از آن زمان در حال ریزش بوده و در هفت روز گذشته بیش از 2 درصد پایین آمده است. تحلیلگران انتظار دارند که قیمت بیت کوین دوباره افزایش یابد.
داده های آنچین نشان می دهند که این عملکرد قیمت پایین ممکن است برای ارز دیجیتال بیت کوین(Bitcoin) باقی بماند، مگه اینکه چرخشی به ویژه از نظر فعالیت شبکه وجود داشته باشد. علی مارتینز که یکی از تحلیلگران مشهور بازار است، به پلتفرم X رفت تا بگوید که فعالیت نهنگ بیت کوین در شش هفته گذشته به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. این افشاگری بر اساس تعداد تراکنش های نهنگ در پلتفرم Santiment است که تعداد تراکنش های بیت کوین به ارزش بیش از 100 هزار دلار و 1 میلیون دلار را ردیابی و بررسی می کند. با کاهش میزان این تراکنش ها می توان متوجه شد که فعالیت نهنگ های بیت کوین رو به کاهش است. سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که آیا رشد قیمت بیت کوین با مانعی روبرو است؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تاثیر نهنگ ها بر قیمت بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلیل کاهش فعالیت نهنگ های بیت کوین بپردازیم. همانطور که گفته شد، نهنگ به سرمایه گذاری گفته می شود که مقدار زیادی ارز بیت کوین در اختیار دارد و می تواند قیمت بیت کوین و عرضه این رمز ارز را تحت تاثیر قرار دهد. طبق داده های منتشر شده، فعالیت نهنگ های بیت کوین در هفته های اخیر کاهش یافته است.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا فعالیت نهنگ های بیت کوین کاهش یافته است؟

در مورد چرا فعالیت نهنگ های بیت کوین کاهش یافته است؟ نظر دهید
سوال امنیتی :8 + 89 = ?