ساختار بازار در اسمارت مانی چیست؟

  • 11:02 1403-02-29
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ساختار بازار(Market Structure)؛ یکی از مهم ترین شاخص ها در اسمارت مانی! ساختار بازار شامل حرکات کوچکی است که می توانیم با استفاده از آن سیگنال های خرید و فروش ارز دیجیتال را تشخیص داده و بعد از بررسی های دیگر نسبت به معامله آنها اقدام کنیم.
بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرطرفدارترین بازارهای مالی در دنیاست که شما می توانید در این بازار با خرید و فروش های خودتان سود زیادی به دست آورید. این بازار شامل مفاهیم و اصطلاحات کاربردی است که شما باید با این اصطلاحات آشنایی داشته باشید. یکی از این اصطلاحات، ساختار بازار است. شما باید مدیریت سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال را یاد بگیرید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ساختار بازار یا Market Structure برای شما ارائه کنیم و نحوه تحلیل ساختار بازار را به شما یاد دهیم.

مارکت استراکچر چیست؟

ساختار بازار در اسمارت مانی چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که مارکت استراکچر چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که ساختار بازار یا همان Market Structure یکی از مفاهیم کاربردی در بازار ارز دیجیتال است که به عنوان راهنمای درک سه روند اصلی بازار ارز دیجیتال به تریدرها و معامله گران کمک می کند. تریدرها می توانند از این راهنما در انواع بازارهای مالی مانند فارکس یا ارزهای دیجیتال استفاده کنند. مارکت استراکچر در واقع جهت قیمت ارز دیجیتال را به تریدرها و معامله گران نشان می دهد. به نظر شما بهترین روش مدیریت سرمایه در ارزهای دیجیتال چیست؟
جالب است بدانید، مارکت استراکچر را می توان به سه بخش نزولی، صعودی و خنثی تقسیم کرد. بازار ارز دیجیتال در هر کدام از این ساختارها، رفتار و حرکت های متفاوتی دارد. تعیین نوع بازار بر اساس روندی صورت می گیرد که به طور متوالی در نوسان است و شامل نقاطی در اوج و پایین می شود که به آن نقطه نوسان نیز گفته می شود. شما باید ساختار بازار را تشخیص دهید تا سود زیادی از معاملات به دست آورید.

چگونه با مارکت استراکچر ترید کنیم؟

ساختار بازار در اسمارت مانی چیست؟

توجه داشته باشید که درک روندها می تواند به شما این امکان را بدهد تا تصمیم بگیرید که خودتان را در چه موقعیت هایی در بازار قرار می دهید. معمولا بهتر است در یک روند نزولی به دنبال موقعیت های کوتاه مدت باشید. در عین حال، داشتن یک موقعیت بلند مدت را می توان بهترین راهکار برای کسب سود در روندهای صعودی محسوب کرد. با این حال، تریدرها زمانی محتمل بیشتری ضرر و یا کسب سود می شوند که ساختار بازار یا مارکت استراکچر تغییر کند. آیا می دانید زمستان کریپتویی چیست؟
زمانی که یک ساختار بازار صعودی می شکند و نزولی می شود، روند جدیدی در بازار ارز دیجیتال به وجود می اید. این روندها برای مدتی باقی می مانند. بنابراین، تشخیص سریع این تغییرات می تواند سیگنالی خوب برای معامله به شما ارائه دهد. اگر می خواهید مارکت استراکچر را تشخیص دهید، باید به نمودار قیمتی ارز دیجیتال مورد نظر خودتان مراجعه کنید و وضعیت فعلی ارز را تحلیل کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد ساختار بازار یا Market Structure برای شما ارائه کنیم و نحوه تحلیل ساختار بازار را به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، مارکت استراکچر همان ساختار بازار است که به تریدرها و معامله گران کمک می کند تا معاملات پرسودی انجام دهند. شما می توانید با روش های متفاوتی ساختار بازار یا مارکت استراکچر را تشخیص دهید.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ساختار بازار در اسمارت مانی چیست؟

در مورد ساختار بازار در اسمارت مانی چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+81 = ?