چرا قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ 11 درصد کاهش یافت؟

  • 05:06 1403-06-27
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ 11 درصد کاهش یافت! هاوینگ یکی از رویدادهای مهمی است که در آن پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش می یابد. اخیرا چهارمین هاوینگ بیت کوین رخ داده است و قیمت بیت کوین بعد از آن ریزش کرده است.
اگر قصد سرمایه گذاری یا خرید بیت کوین را دارید، اول باید ارز دیجیتال بیت کوین را از نظر تکنیکالی و فاندامنتالی تجزیه و تحلیل کرده و بهترین موقعیت های خرید و فروش این ارز را تشخیص دهید. چهارمین هاوینگ بیت کوین رخ داده و برخلاف انتظارات، قیمت بیت کوین وارد یک اصلاح قیمتی شده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد چهارمین هاوینگ بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاهش 11 درصدی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ بپردازیم.

چهارمین هاوینگ بیت کوین

هاوینگ یکی از رویدادهای مهم در بازار ارز دیجیتال است که روی شبکه بیت کوین انجام می شود و پاداش استخراج بیت کوین نصف می شود. چهارمین رویداد هاوینگ بیت کوین نیز اخیرا اتفاق افتاده و طی این رویداد تاریخی شاهد کاهش پاداش ماینرهای بیت کوین از BTC 6.25 به BTC 3.125 به ازای هر بلوک بودیم. قیمت بیت کوین بعد از این رویداد کاهش یافت و تحلیلگران پیش بینی کردند که بیت کوین وارد یک اصلاح قیمتی شده و بعد از این اصلاح می تواند رشد قابل توجهی را تجربه کند. بنابراین، شما باید منتظر پایان اصلاح بیت کوین باشید.
به طور کلی، ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) چهارمین هاوینگ خودش را بعد از استخراج 840 هزارمین بلوک با موفقیت پشت سر گذاشت، جایی که در آن پاداش استخراج بار دیگر به نصف کاهش پیدا کرد. این اتفاق باعث شد که جامعه کریپتو مشتاقانه منتظر آینده قیمت بیت کوین باشند و برخی پیش بینی ها به 250 هزار دلار نیز می رسد. بعد از چهارمین هاوینگ بیت کوین، ماینرهای بیت کوین 3.125 بیت کوین به ازای هر بلوک استخراج شده دریافت خواهند کرد که نصف 6.25 بیت کوین دوره قبلی است. این یک فرایند برنامه ریزی شده در پروتکل بیت کوین است که بعد از استخراج هر 210 هزار بلوک یا تقریبا هر چهار سال یکبار رخ می دهد.

کاهش 11 درصدی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ

با توجه به اقدام صعودی خارق العاده که منجر به هاوینگ چهارم شد، قیمت فعلی بیت کوین به سختی تعجب آور است. قیمت بیت کوین در چند روز گذشته به شدت ریزش کرده است که ممکن است برخی از نگرانی ها را از سمت کسانی که فکر می کردند بعد از هاوینگ چهارم افزایش می یابد، برانگیخته باشد. در تاریخ هاوینگ، بیت کوین تقریبا 64 هزار دلار معامله می شد. بلافاصله بعد از نصف شدن، بیت کوین شاهد یک رالی کوتاه بود که در 22 آوریل به بالای 67 هزار دلار رسید. ولی از آن زمان طبق داده های CoinGecko از آن زمان به تدریج فروخته شد و در 1 می به زیر 57 هزار دلار سقوط کرد.
در زمان نوشتن این مطلب، بیت کوین با قیمت 57 هزار دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته حدود 7 درصد و در 30 روز گذشته بیش از 17 درصد کاهش یافته است. کاهش شدید قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ ممکن است کسانی را که انتظار داشتند در پی این رویداد در راستای برخی از چرخه های قبلی مرتبط با هاوینگ شروع به افزایش کند، شگفت زده کرده باشد. همانطور که قبلا گفته شد، هاوینگ بیت کوین از نظر تاریخی با افزایش های بعد از رویداد مرتبط بوده است که معمولا حدود یک سال یا بعد از آن اتفاق می افتد. یکی از سوالاتی که در مورد ماینرهای استخراج بیت کوین مطرح است این است که آیا ماینرهای بیت کوین با مشکل کمبود تراشه روبرو هستند؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد چهارمین هاوینگ بیت کوین برای شما ارائه کنیم و به بررسی کاهش 11 درصدی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ بپردازیم. همانطور که گفته شد، هاوینگ یکی از مهم ترین رویدادهای بیت کوین است که در این رویداد پاداش استخراج بیت کوین به نصف کاهش می یابد. قیمت بیت کوین بعد از چهارمین رویداد هاوینگ کاهش یافته است.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ 11 درصد کاهش یافت؟

در مورد چرا قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ 11 درصد کاهش یافت؟ نظر دهید
سوال امنیتی :1 + 64 = ?