انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال کدامند؟

  • 06:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 5 دقیقه

 ما سعی می کنیم در مقاله انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد الگوهای قیمتی به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این الگوها آشنا بشین و بتونین با شناسایی اون ها قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کرده و با انجام معاملات سود زیادی به دست بیارین. بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم می کنه. به این ترتیب، شما هم می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو شناسایی کنین. برای این کار هم باید تحلیل تکنیکال بلد باشین.
برای تحلیل تکنیکال روش های مختلفی وجود داره، ولی بعضی از تریدرها از شاخص ها و نوسانات استفاده می کنند، در حالی که بعضی دیگه هم فقط حرکت قیمت رو تجزیه و تحلیل می کنند. نمودارهای شمعی نمای کلی از نوسانات قیمت در طول زمان رو نشون میدن. بنابراین، شما می تونین با شناخت الگوهای قیمتی روند بازار رو پیش بینی کنین و معاملات خودتون رو انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد الگوهای قیمتی به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این الگوهای قیمتی آشنا بشین.

در دوره آموزش پرایس اکشن ما صفر تا صد تحلیل بازار ارزهای دیجیتال را به شما یاد می دهیم تا بدون کمترین دغدغه ای به معاملات ارزهای دیجیتال بپردازید.

الگوی قیمتی چیست؟

الگوی قیمتی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم الگوهای قیمتی رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که الگوی قیمتی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که الگوی قیمتی بخش مهمی از تحلیل تکنیکال هست که معامله گران و تریدرها با استفاده از اون ها وضعیت کلی بازار رو آنالیز می کنند، روند بازار رو شناسایی می کنند و بر اساس اون ها به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می پردازن. بنابراین، شناخت الگوهای قیمتی به عنوان سیگنالی برای ورود، ابزار تایید، محاسبه ریسک به منفعت معاملات و یا به منظور پیش بینی روند قیمتی بازار از اهمیت زیادی برخوردار هست. شما با استفاده از الگوهای قیمتی می تونین در موقعیت درست وارد معاملات بشین.

مقاله پیشنهادی: تقاطع مرگ و تقاطع طلایی در تحلیل تکنیکال چیست؟

جالب اینجاست که بدونین در تجزیه و تحلیل تکنیکال جابجایی بین روندهای صعودی و نزولی در اکثر مواقع با استفاده از الگوهای قیمتی صورت می گیره. الگوهای قیمتی نوعی پیکربندی کلی از حرکات قیمتی ارزهای دیجیتال رو نشون میدن که چارچوب اون از طریق برخی خطوط روند و منحنی ها مشخص میشه. وقتی الگوی قیمتی در روند قیمتی دچار تغییراتی میشه، یه الگوی معکوس اتفاق می افته. ادامه الکو هم زمانی رخ میده که روند بعد از یه توقف کوتاه دوباره به مسیر خودش ادامه بده. مدت هاست که تحلیل تکنیکال از الگوهای قیمت برای بررسی حرکت های فعلی و پیش بینی حرکت های آینده در بازار مورد استفاده قرار می گیرن.

نحوه شناسایی الگوهای قیمت چگونه است؟

نوبت این رسیده تا در این بخش از مقاله، نحوه شناسایی الگوهای قیمت رو به شما یاد بدیم تا بتونین این الگوها رو در چارت قیمتی ارزهای دیجیتال تشخیص بدین. از اونجایی که الگوهای قیمتی با استفاده از مجموعه ای از خطوط روند و منحنی های ویژه ای تعیین میشن، درک ماهیت خطوط روند و نحوه رسم اون ها خیلی مهم هست. خطوط روند به تحلیلگران این قابلیت رو میده تا نقاط حمایت و مقاومت رو در چارت قیمتی مشاهده کنند. یه خط روند زاویه دار یا صعودی وقتی به وجود میان که قیمت ها با بیشینه افزایشی و یا کمینه افزایشی روبرو میشن.

انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال

انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال

شناخت الگوهای قیمتی یکی از اولین مفاهیمی هست که معامله گران و تریدرها از همون ابتدا شروع به کار در بازار ارزهای دیجیتال می کنند. الگوهای نمودار بخش مهمی از تحلیل تکنیکال کلاسیک هستن و معامله گرانی که با استفاده از نمودار به خرید و فروش ارز دیجیتال می پردازن، باید با این الگوها آشنایی داشته باشن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به معرفی انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا این الگوهای قیمتی رو بشناسین و بتونین تحلیل های خودتون رو انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: نحوه تعیین محدوده قیمت در پرایس اکشن RTM

•    الگوی سر و شانه

یکی از انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال، الگوی سر و شانه هست که به عنوان معتبرترین الگوی نموداری بازگشتی در تحلیل تکنیکال محسوب میشه که کارایی اون به مرور زمان و در شرایط مختلف ثابت شده. تشکیل این الگو می تونه باعث بشه تا یه اصلاح قیمتی کوتاه مدت و معمولی به وجود بیاد. بر اساس نمودار، الگوی سر و شانه یه سیگنال نزولی و سر و شانه معکوس نشونه ای از احتمال وقوع روند صعودی هست. همچنین الگوی سر و شانه از شکل گیری سه قله به صورت متوالی تشکیل میشه که دومین قله نسبت به اون یکی قله ها بلندتر هست.

•    الگوی سقف و کف دوقلو

یکی دیگه از انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال، الگوی سقف و کف دوقلو هست که باید در مواقع خاص یه به همراه سایر ابزارهای تحلیل مورد استفاده قرار بگیره تا خطاهای احتمالی اون تا حد زیادی کم بشه. بهترین عملکرد این الگو بعد از حرکات شدید و طولانی مدت قیمت هست. از لحاظ نموداری این الگو نشون دهنده دو بار تلاش نافرجام قیمت برای ادامه حرکت اصلی هست که در آخر با تشکیل اون انتظار میره روند غالب تغییر پیدا کنه و بازار در روند دیگه ای به مسیر خودش ادامه بده. بنابراین، شما می تونین با شناسایی الگوی سقف و کف دوقلو می تونین تحلیل های خودتون رو انجام بدین و روند بازار رو پیش بینی کنین.

•    الگوی پرچم

یکی دیگه از انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال، الگوی پرچم هست که از نوع الگوهای ادامه دهنده محسوب میشه. الگوی پرچم بیشتر در مواقع اصلاحی بعد از شکل گیری یه روند قوی در بازار ارزهای دیجیتال به وجود میاد. تشکیل الگوی پرچم بعد از یه روند پرقدرت اصطلاحا باعث استراحت و تجدید قوای بازار برای ادامه روند اصلی میشه. همچنین الگوی پرچم یه حرکت شارپ صعودی یا نزولی هست که توسط برخی حرکات اصلاحی کوچیک به صورت کانال های افقی، مورب یا کنج متوقف شده و بعد از مدت کوتاهی بازار دوباره به روند اصلی خودش ادامه میده.

•    الگوی مستطیل

الگوی مستطیل هم یکی دیگه از انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال هست که از نوع ادامه دهنده روند بوده و حرکتی خنثی ما بین تحرکات اصلی یه روند پرقدرت محسوب میشه. وقتی روند مشخصی در بازار در جریان باشه، در صورت مشاهده الگوی مستطیل در نمودار میشه بر مبنای اون تصمیم گیری کرد. ولی مثل الگوی پرچم در سایر مواقع که روند بازار مشخص نیست، کاربردی نداره. همچنین مستطیل به الگوهای سقف و کف چندقلو شباهت زیادی داره. چون در همه این اشکال نموداری قیمت بعد از حرکت در جهتی مشخص برای مدتی در محدوده کوچیکی بین حمایت و مقاومت های افقی نوسان و حرکت می کنه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد الگوهای قیمتی به شما ارائه کنیم و به معرفی انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا با این الگوها آشنا بشین و بتونین با شناسایی اون ها قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کرده و با انجام معاملات سود زیادی به دست بیارین. همونطور که گفتیم، الگوی قیمتی بخش مهمی از تحلیل تکنیکال هست که معامله گران و تریدرها با استفاده از اون ها وضعیت کلی بازار رو آنالیز می کنند، روند بازار رو شناسایی می کنند و بر اساس اون ها به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می پردازن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال کدامند؟

در مورد انواع الگوهای قیمتی در تحلیل تکنیکال کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+91 = ?