چگونه می توان از ارزهای دیجیتال برای پرداخت ها استفاده کرد؟

  • 19:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

پرداخت با ارزهای دیجیتال؛ یکی از جدیدترین و بهترین راه های پرداخت در دنیای امروزی! منظور از  پرداخت ارز دیجیتال چیست؟ چرا باید با رمز ارزهای حوزه پرداخت آشنا بشیم؟ بهترین ارزهای حوزه پرداخت کدامند؟ مزایا و معایب پرداخت با ارزهای دیجیتال چیست؟ آیا حتما لازمه ارز دیجیتال رو به عنوان روشی واسه پرداخت قبول کنیم؟ دلیل آینده دار بودن ارز دیجیتال پرداخت چیست؟

نفوذ ارزهای دیجیتال در کسب و کارهای مختلف و انجام پرداخت با رمز ارزها روز به روز افزایش پیدا می کنه و تا جایی ادامه پیدا می کنه که در حال حاضر یکی از دلایل اصلی توسعه ارزهای دیجیتال، استفاده از اون ها به عنوان روشی واسه پرداخت محسوب شده. شما می تونین برخی از پرداخت ها و تراکنش های خودتون رو با استفاده از رمز ارزها انجام بدین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب در زمینه مباحث آموزش ارز دیجیتال، توضیحاتی در مورد پرداخت با ارزهای دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب پرداخت با رمز ارزها بپردازیم و آینده دار بودن ارز دیجیتال پرداخت رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با ارز دیجیتال حوزه پرداخت

آشنایی با ارز دیجیتال حوزه پرداخت

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث پیشرفت رمز ارزها در دنیای امروز شد، استفاده از ارزهای دیجیتال واسه از بین بردن واسطه ها مثل بانک مرکزی بود. در حقیقت این فناوری با داشتن ساختاری غیرمتمرکز و غیروابسته نسبت به سیستم های تراکنش مالی بانکی، باعث پیشرفت فرایند تراکنش در جوامع میشه. رمز ارزها در دسته بندی های مختلفی مثل آلت کوین ها و استیبل کوین ها قرار می گیرن. برخی از این دارایی ها هم در دسته بندی پرداخت قرار می گیرن. ارز دیجیتال پرداخت به رمز ارزی گفته میشه که هدف از ایجاد اون آسون کردن روند پرداخت هست.

جالب اینجاست که بدونین ارزهای دیجیتال با نقشه راه هایی که دارن، هر کدوم سعی می کنند تا قسمتی از مشکلات و چالش های موجود در سیستم های پرداخت امروزی رو برطرف کنند و نقش خوبی رو ایفا کنند. واسه اینکه بتونین از رمز ارزها برای پرداخت ها استفاده کنین، اول باید ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو بخرین و بعدا کیف پولی واسه خودتون تهیه کنین. به این ترتیب می تونین اقدام به ارسال و دریافت پرداخت ها کنین. واسه ارسال و دریافت پرداخت ها باید از کیف پول خودتون استفاده کنین.

مقاله پیشنهادی: کاربرد ارز دیجیتال در ایران

پرداخت با رمز ارزها برای چه چیزهایی امکان پذیر است؟

رمز ارزها هنوز در مراحل ابتدایی خودشون قرار دارن، ولی لیست جاهایی که می تونین از اون واسه پرداخت هزینه کالاها و خدمات استفاده کنین، در حال افزایش هست. بیشتر کسب و کارهایی که ارز دیجیتال رو به عنوان پرداخت قبول می کنند، این کار رو از طریق درگاه های پرداخت ارز دیجیتال انجام میدن که ارائه دهنده های خدمات پرداخت هستن که به طور کلی تبدیل ارز دیجیتال به فیات رو در زمان تراکنش و پرداخت تضمین می کنند تا هیچ ریزش قیمتی وجود نداشته باشه. برخی از کسب و کارها که ارزهای دیجیتال رو به طور کامل قبول می کنند، به شما این امکان رو میدن تا اون رو واسه پرداخت به یه برنامه اضافی کنین. این کسب و کارها عبارت هستن از:

•    مایکروسافت
•    پی پال
•    استارباکس
•    نیوگ
•    تئاترهای AMC

مزایا و معایب پرداخت با رمز ارزها

مزایا و معایب پرداخت با رمز ارزها

اصلی ترین دلیل واسه استفاده از رمز ارزها در حوزه پرداخت، امنیت بالای این دارایی هاست. پرداخت با استفاده از رمز ارزها سریع، راحت و خیلی محفوظ هست. همچنین پرداخت با ارزهای دیجیتال مزایا و معایب زیادی به همراه داره. در ادامه برخی از مزایا و معایب پرداخت با رمز ارزها رو بررسی می کنیم:

مزایای پرداخت با ارزهای دیجیتال

•    پرداخت با ارزهای دیجیتال کارمزد پایین تری نسبت به پرداخت پول فیات داره. معمولا در پرداخت های با رمز ارز 1 درصد به عنوان کارمزد شبکه از کاربران دریافت میشه که این از کمیسیون دریافتی در سرویس های پرداخت سنتی خیلی پایین تر هست.
•    در ارزهای دیجیتال هیچ محدودیتی واسه پرداخت ها وجود نداره و این ویژگی یکی از مزیت های پرداخت با ارزهای دیجیتال هست. با رمز ارزها می تونین از سراسر دنیا مشتری جذب کنین و باهاشون معامله انجام بدین.
•    یکی دیگه از مزایای پرداخت با رمز ارزها، تجربه کاربری بهتر هست. اگه بخواهین کالایی رو از آمریکا یا کانادا بخرین، اگه درگاه پرداخت ارز دیجیتال وجود داشته باشه، دیگه نیازی به تبدیل ریال به دلار یا سایر ارزهای فیات ندارین و خیلی ساده می تونین پرداخت خودتون رو انجام بدین.
•    امنیت در پرداخت ارزهای دیجیتال خیلی بالا هست. ولت های ارز دیجیتال و بلاک چین این امکان رو واسه همه کاربران خودشون فراهم کردن که با امنیت تراکنش های خودشون رو انجام بدن.

مقاله پیشنهادی: بررسی تاثیر ارزهای دیجیتال بر پول فیات رایج کشورها

معایب پرداخت با ارزهای دیجیتال

•    ریسک بالا یکی از معایب پرداخت با ارز دیجیتال هست. خیلی از رمز ارزها ناپایدار هستن و تحت تاثیر نوسانات اقتصادی قرار می گیرن و به همین دلیل ممکنه سرمایه گذاری و یا داشتن درگاه پرداخت ارز دیجیتال واسه کسب و کارهای کوچیک که تحلیل درستی از وضعیت رمز ارزها ندارن، مناسب نباشه.
•    در صورت تایید کشورها واسه استفاده از درگاه های پرداخت ارز دیجیتال، اگه شما رمز ارزهای خودتون رو از دست بدین و یا ارزش اون کم بشه، شامل مالیات میشین.
•    با اینکه خیلی از کسب و کارها ارزهای دیجیتال رو واسه پرداخت معاملات خودشون استفاده می کنند، ولی همچنان نمیشه از عمومیت پرداخت با رمز ارزها اسم برد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد پرداخت با ارزهای دیجیتال واستون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب پرداخت با رمز ارزها بپردازیم و آینده دار بودن ارز دیجیتال پرداخت رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استفاده از ارزهای دیجیتال واسه از بین بردن واسطه ها مثل بانک مرکزی بود. در حقیقت این فناوری با داشتن ساختاری غیرمتمرکز و غیروابسته نسبت به سیستم های تراکنش مالی بانکی، باعث پیشرفت فرایند تراکنش در جوامع میشه. شما می تونین با استفاده از ارزهای دیجیتال، عملیات پرداخت رو انجام بدین. این کار مزیت ها و معایب زیادی به همراه داره که شما قبل از استفاده از درگاه های پرداخت ارز دیجیتال باید با این موارد آشنا بشین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چگونه می توان از ارزهای دیجیتال برای پرداخت ها استفاده کرد؟

در مورد چگونه می توان از ارزهای دیجیتال برای پرداخت ها استفاده کرد؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+46 = ?