چرا در السالوادور هکرها کیف پول دولتی بیت کوین را هک کردند؟

  • 16:02 1403-02-13
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

اخیرا در کشور السالوادور گزارش شده است که یک گروه هکری، کیف پول های دولتی بیت کوین را هک کردند و مقدار زیادی بیت کوین(BTC) را به سرقت برده اند! با توسعه و گسترش بازار رمز ارزها، هکرها نیز با روش های جدیدتر و پیچیده تری نسبت به هک پلتفرم ها و کیف پول ها اقدام می کنند.
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، بدون شک می دانید که امروزه افراد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند. همچنین اگر اخبار بازار را دنبال کنید، می بینید که روزانه پلتفرم ها و کیف پول های مختلفی هک می شوند. شما باید امنیت دارایی های خودتان را تامین کنید. ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد امنیت در بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی هک شدن کیف پول های دولتی بیت کوین در السالوادور بپردازیم.

امنیت در بازار ارزهای دیجیتال

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که امنیت در بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که امروزه امنیت در بازار ارزهای دیجیتال حرف اول و آخر را می زند. شما باید بتوانید امنیت دارایی های دیجیتال خودتان را تامین کنید. برای این کار باید از کیف پول ارز دیجیتال معتبر برای ذخیره رمز ارزهای خود استفاده کنید. ارزهای رمزنگاری شده معمولا ساختار امنی دارند، چون دستکاری در جزئیات مالکیت و معاملات آنها غیرممکن است. با این وجود، آسیب پذیری های دیگری در ارز دیجیتال وجود دارد که باید آنها را زیر نظر بگیرید.
جالب است بدانید، اگر در بازار ارزهای دیجیتال چیزی را از دست دادید و یا دارایی هایتان به سرقت برده شد، دیگر نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. چون کسی نیست که با آن تماس بگیرید و دارایی های خودتان را پیگیری کنید. حملات سایبری پیچیده تر شده و هکرها در حال تست روش های جدیدی برای حمله به صرافی ها هستند. میزان سرقت ارز دیجیتال از صرافی ها هر سال بیشتر شده است و گزارش ها نشان می دهد که در سال 2022 سرمایه گذاران مقدار زیادی ارز دیجیتال را در سرقت ها از دست داده اند.

هک شدن کیف پول های دولتی بیت کوین در السالوادور

توجه داشته باشید که در کشور السالوادور هکرها کد کیف پول دولتی بیت کوین را فاش کردند. کیف پول بیت کوین همچنان به گسترش خود ادامه می دهد، چون هکرها اطلاعات حساس تر مربوط به کیف پول را در معرض نمایش قرار می دهند. گروه هکر معروف به CiberInteligenciaSC بخشی از کد منبع را انجمن جرایم هک کلاه سیاه BreachForums در 23 آوریل منتشر کرد. این گروه هکری می گوید، اینبار من کدی را که داخل دستگاه های خودپرداز کیف پول بیت کوین چیوو در السالوادور است می آورم. به یاد داشته باشید که یک کیف پول دولتی است و همانطور که می دانید ما نمی فروشیم، همه چیز رد رایگان برای شما منتشر می کنیم.
این اقدام به دنبال مجموعه ای از رویدادهای مرتبط با هک Chivo از جمله افشای عمومی اطلاعات شخصی 5.1 میلیون نفر از ساکنان السالوادور انجام می شود که در اوایل آوریل گزارش شد. پروژه امنیت سایبری محلی VanariX در 22 آوریل به X منتقل شد تا به مردم در مورد افشای اطلاعات آینده هشدار دهد. در سپتامبر 2021، السالوادور اولین کشور در دنیا بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت، با دولت چیوو را به عنوان کیف پول رسمی بیت کوین برای شهروندان خود معرفی کرد. یکی از مسائل امنیتی مهم در معاملات ارز دیجیتال و ساخت کیف پول ارز دیجیتال توجه به نکات مهم ساخت کیف پول ارز دیجیتال است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد امنیت در بازار ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی هک شدن کیف پول های دولتی بیت کوین در السالوادور بپردازیم. همانطور که گفته شد، در کشور السالوادور یک گروه هکری به اسم CiberInteligenciaSV کیف پول دولتی بیت کوین را هک کرده و رمز ارزهای زیادی را به سرقت برده است. این خبر امنیت ارزهای دیجیتال را با مشکل مواجه کرده است.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا در السالوادور هکرها کیف پول دولتی بیت کوین را هک کردند؟

در مورد چرا در السالوادور هکرها کیف پول دولتی بیت کوین را هک کردند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+40 = ?