چرا عرضه بیت کوین 10 درصد کاهش یافت؟

  • 23:02 1403-02-14
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

عرضه بیت کوین بعد از سقوط اخیر قیمت، 10 درصد کاهش یافت! آیا می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید؟ آیا بیت کوین می تواند رشد چشمگیری را تجربه کند؟ بیت کوین با چه سطوح قیمتی روبرو است؟ بیت کوین تا چه سطحی می تواند رشد کند؟ چرا عرضه بیت کوین کمتر شده است؟
بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده در دنیا محسوب می شود که قیمت بیت کوین به عوامل مختلفی بستگی دارد  و شما باید این عوامل را زیر نظر بگیرید تا از بالا و پایین شدن قیمت این ارز سود زیادی به دست آورید. اخیرا عرضه بیت کوین کاهش یافته و این مسئله تریدرها را نگران کرده است. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، وضعیت ارز بیت کوین(BTC) را آنالیز کنیم و به بررسی کاهش 10 درصدی عرضه بیت کوین بپردازیم.

تجزیه و تحلیل وضعیت ارز بیت کوین(BTC)

ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر با ارزش تقریبی 66200 دلار معامله می شود که نسبت به یک هفته گذشته بیش از 8 درصد ریزش کرده است. پیش بینی می شود که بازار ارزهای دیجیتال به ویژه ارز بیت کوین(BTC) برای سه ماهه دوم سال 2024 چشم انداز مثبتی خواهد داشت. از جمله عوامل مثبت می توان به رویداد هاوینگ بیت کوین و احتمال تصویب صندوق های مبادله ای پشتوانه دار بیت کوین اشاره کرد. همچنین علاقه نهادهای مختلف به حوزه رمز ارزها نیز همچنان رو به بالا است. تمام این دلایل در مجموع باعث می شوند تا به بازار سه ماهه جاری خوش بین باشیم.
اگر چارت قیمت هفتگی بیت کوین را نگاه کنید، می بینید که بیت کوین در تایم فریم هفتگی با مقاومت ها و حمایت های مهمی روبرو است. اگر بیت کوین بتواند از این مقاومت ها به خوبی عبور کند، می تواند رشد چشمگیری را تجربه کند و به سطوح بالایی برسد. مهم ترین حمایت بیت کوین، سطح 65 هزار دلار است. اگر بیت کوین نتواند این حمایت خودش را حفظ کند، ریزش می کند.

کاهش 10 درصدی عرضه بیت کوین

توجه داشته باشید که داده های آنچین نشان می دهد که عرضه بیت کوین(BTC) در سود به دنبال آخرین سقوط قیمت دارایی به سطح 65 هزار دلار کاهش یافته است. سود عرضه بیت کوین اکنون به حدود 90 درصد کاهش یافته است. همانطور که جیمز ون استراتن، تحلیلگر در پستی در X اشاره کرد، تقریبا 10 درصد از عرضه بیت کوین در حال حاضر در حالت زیان است. شاخص روی زنجیره درصد عرضه در سود است که درصد کل عرضه بیت کوین در گردش را که دارای سود غیرقابل تحقق است، ردیابی می کند.
ارزهایی که مبنای هزینه کمتری از قیمت نقدی فعلی ارز دیجیتال دارند، معمولا دارای سود هستند و به این ترتیب تحت عرضه در سود محاسبه می شوند. درصد عرضه در سود تمام این سکه ها را جمع می کند و محاسبه می کند که چه بخشی از کل عرضه را تشکیل می دهند. معیار مخالف، یعنی درصد عرضه در ضرر، سکه هایی را که این شرایط را برآورده نمی کنند، جمع می کند. از آنجایی که کل عرضه در گردش باید تا 100 درصد جمع شود، درصد عرضه در ضرر را می توان با کم کردن ارزش آن از 100 از درصد عرضه در سود محاسبه کرد. در این شرایط سوالی که پیش می آید این است که آیا افزایش قیمت بیت کوین(BTC) در راه است؟

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، وضعیت ارز بیت کوین(BTC) را آنالیز کنیم و به بررسی کاهش 10 درصدی عرضه بیت کوین بپردازیم. همانطور که گفته شد، بیت کوین یکی از ارزهای محبوب در دنیاست که اخیرا یک سقوط قیمتی را تجربه کرده و عرضه بیت کوین به 10 درصد کاهش یافته است. این کاهش عرضه بیت کوین به این معنی است که نهنگ ها مشغول جمع آوری بیت کوین هستند.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا عرضه بیت کوین 10 درصد کاهش یافت؟

در مورد چرا عرضه بیت کوین 10 درصد کاهش یافت؟ نظر دهید
سوال امنیتی :6+30 = ?