الزامات سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال 

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "الزامات سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال "


  • 00:02 1403-02-02
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

الزامات سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال موضوعی هستش که در این مقاله می خوایم بررسی کنیم. امروزه سرمایه گذاری کردن برای آینده یکی از مهمترین برنامه های هر فردی هستش و از طریق روش های مختلفی از جمله بیمه عمر، بورس، بازار ارز دیجیتال و غیره می توان شروع به سرمایه گذاری کرد و از این طریق رفاه خود و فرزندانمان رو فراهم کرد. در سال های اخیر سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال در کنار سایر بازار های مالی مورد استقبال مردم قرار گرفته و خیلی ها بفکر کسب سود از این بازار هستن. این گونه که سرمایه گذاری در بیمه عمر بر اساس پول ملی هست و تا اونجایی که در کشور ما پول ملی ارزشش روز به روز به دلیل تحریم کم میشه ولی سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال بر حسب دلار آمریکایی هست و ارزشش به سمت بالا حرکت می کنه.
بازار ارز دیجیتال به دلیل داشتن مزایای زیادی از جمله نقدینگی بالا، غیر متمرکز بودن، شفافیت و غیره نسبت به سایر بازار های مالی برتری داره، غیر متمرکز بودن به این معنی که ارز های دیجیتال توسط هیچ کشوری، نهادی اداره نمیشن؛ ما در این مقاله سعی داریم الزمات سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال رو بیان کنیم که در حوزه سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال و انواع آن مهم بوده و توجه و اهمیت به اون ها تا حدودی می تونه از ریسک های شما در این بازار جلوگیری کنه.

چرا سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال مهم هست

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال وجود داره که در ادامه به برخی از اون ها خواهیم پرداخت 

•    غیر متمرکز 

همان طور که گفتیم بازار ارز دیجیتال نسبت به سایر بازار های مالی از جمله بازار بورس تفاوت زیادی رو داره یکی از این تفاوت ها غیر متمرکز بودنش هست. این گونه که بازار های مالی به طور متمرکز اداره میشن یعنی دولتی یا مرکزی در اداره اون ها نقش داره، ولی در بازار ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز بوده به طوری که شخص خاصی در اداره و کنترل اون نقشی نداره. یعنی توسط کاربران خود اداره میشه.

•    شفافیت 

تراکنش های بازار ارز های دیجیتال شفاف هستن، برای مثال ارز دیجیتال بیت کوین در بستر بلاک چین قرار گرفته هست به گونه ای که تمام تراکنش ها نه تنها تایید و در داخل بلاک چین ضبط میشن پس از این که توسط ماینر ها تایید شدن، چیزی برای پنهان کاری وجود نداره و بلکه همه چیز شفاف هستش و هر کسی می تونه اون ها رو ردیابی کنه.

•    ارز های دیجیتال پول های آینده هستن

پیش بینی می شود که ارز های دیجیتال در آینده جای ارز های فیات رو خواهند گرفت این گونه که برای خرید و فروش، خرید لوازم خوراکی ...... از رمز ارزها استفاده خواهیم کرد. البته این کار با رسمیت شناخته شدن ارز های دیجیتال در همه کشور های دنیا مسیر هست.

•    جلو گیری از تورم

تورم زمانی به جود میاد که دولت ها و بانک ها پول زیادی رو چاپ می کنن. در این موقع عرضه افزایش پیدا می کنه و کم کم ارزش پولی که در دست مردم هستش، کاهش پیدا میکنه و مواردی که کمیاب هستن ارزششون بیشتر میشه. در مورد ارز دیجیتالی مثل بیت کوین میشه گفت که قابلیت این رو داره که از تورم در امان باشه، دلیل اون هم این هستش که تعداد کل کوین های این ارز 21 میلیون عدد بوده و بعد اون هیچ بیت کوین جدیدی تولید نخواهد شد و این باعث میشه به مرور زمان به ارزش این ارز اضافه بشه.

•    دسترسی

ارز های دیجیتال در هر زمان و مکان قابلیت دسترسی رو دارن. شما می تونین با داشتن یک کیف پول به راحتی تمامی دارایی خودتون رو در قالب ارزهای دیجیتال به هر نقطه ای از دنیا انتقال داده و یا هر زمانی که دوست دارین بهش دسترسی داشته باشین. مقاله انواع سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال چیست می تونه برای شما مفید باشه.

الزمات سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال 

ما تا این جایی مقاله سعی کردیم نکات مهم در مورد سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال برای شما بگیم که ارز های دیجیتال به خاطر قابلیت های و مزایای برتری که نسبت به سایر بازار های مالی دارن، پیش بینی میشه که آینده روشنی رو خواهند داشت. بنابراین سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال مهم هست ما در این قسمت مقاله می خواهیم شما رو با الزمات سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال آشنا کنیم.

1.    تحقیق کنید

نکته ای که باید یادتون بمونه این هستش که بازار ارزهای دیجیتال یکی از پر ریسک ترین بازار های دنیا هستش. بنابراین در این زمینه توصیه می کنیم تا حد ممکن تحقیق های لازم رو انجام بدین و با آگاهی وارد این بازار بشین. یادتون باشه که که فقط با تحقیق و بررسی می تونین ارزش این بازار و ریسک های اون رو بشناسین. در این زمینه توصیه میکنیم حتما در مورد انواع کیف پول و یا نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و از همه مهمتر نحوه انتقال ارزها و شناخت انواع شبکه انتقال ارزهای دیجیتال و مباحث دیگه مربوط به بازار ارزهای دیجیتال اطلاعات کسب کنین.

2.    مقداری از پولتان را سرمایه گذاری کنید

الزامات سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

در بازار پر ریسک ارز های دیجیتال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و همچنین قوانین مشخصی در این بازار وجود ندارن و نوسانات این بازار زیاد هست و عوامل زیادی از جمله اخبار خوب و بد به نرخ این بازار تاثیر دارن. بنابراین توصیه می کنیم مقداری از پول تون رو سرمایه گذاری کنین که توانایی از دست دادن اون رو دارین اگه هم از دست بدین زیاد براتون مشکل ساز نباشه. این نکته بسیار مهم هست که همه صاحب نظران بازار ارز دیجیتال همیشه به این نکته تاکید دارن که همه ی سرمایه ی خود را وارد این بازار نکنین.

3.    کنترل کردن هیجانات

کنترل کردن هیجانات در بازار ارزهای دیجیتال

ترس و نگرانی در بازار ارز دیجیتال رایج هست. ترس از دست دادن سرمایه می تونه کل دارایی شما رو به باد بده توجه داشته باشیم که هر چقدر در زمینه ارز دیجیتال تحقیقات لازم رو هم انجام بدیم و دانش لازم رو کسب کنیم ولی نتونیم هیجانات خود رو کنترل کنیم، باعث میشه که در هنگام معامله تمرکز رو از دست بدیم و هر آنچه که یاد گرفتم رو فراموش کنیم و شکست بخوریم. بنابراین قبل از وارد شدن به این بازار باید بدون استرس و نگرانی به معاملات پرداخت.

4.    به پروژه های با وعده های آنچنانی خوب شک کنید

با پیشرفت بازار ارز دیجیتال، کلاهبرداری و روش های کلاهبرداری هم پیشرفت کردن و با روش های مختلف دارایی افراد رو سرقت می کنن. همان طور که در قسمت بالا گفتیم بازار ارز دیجیتال با سود و زیان زیادی همراه هست و نمی توان بیش بینی کرد که قرار هست چی بشه، به همین دلیل پروژه های که همیشه از سود های ارز دیجیتال حرف می زنن و ضرر و زیان های این بازار بحث نمی کنن و تضمین میدن که حتما سود خواهید کرد باید مشکوک شد برای مثال پروژه ای که ادعا داره جای بیت کوین رو خواهد گرفت، احتمالا کلاهبرداری هست چون تا به الان هیچ پروژه ای نتونسته جایگاه بیت کوین رو بگیره.

5.    تحلیل های بازار رو یاد بگیرید

تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال از ابزار های تحلیلی مهم این بازار هستن که باید اون ها رو یاد گرفت تا بتوان تا حدودی آینده ارز های دیجیتال رو پیش بینی کرد اگر دقت داشته باشیم تریدر های حرفه ای بیشتر وقت خود رو در نمودار های تکنیکال و فدامنتال سپری می کنن و با توجه به داده های اون ها تصمیم گیری می کنن. درسته نمی توانیم نوسانات ارز های دیجیتال رو پیش بینی کنیم ولی با ابزار های از جمله تکنیکال و فاندامنتال تا حدودی می توان پیش بینی کرد و بر حسب اطلاعات اون ها اقدام به معامله کرد و سود به دست آورد.

6.    پیگیری کردن اطلاعات از طریق شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و ارزهای دیجیتال

امروز شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیسبوک نقش مهمی در نرخ قیمت ارز های دیجیتال دارن این گونه که با علاقه افراد مشهور به بازار ارز های دیجیتال طرفداران اون ها هم به این بازار روی می یارن وارد این بازار میشن. توصیه میکنیم حتما در شبکه های اجتماعی صرافی های بزرگ یا افراد مشهور و فعال در این بازار رو پیگیری کنین. کلا هر خبر مهمی پیرامون بازار رمزارزها می تونه رو قیمت های این بازار تاثیرگذار باشه. 

7.    سرمایه گذاری روی چند ارز 

نکته مهم دیگه این هستش که باید سرمایه تون رو در این بازار فقط روی یک ارز سرمایه گذاری نکنین و اون رو به خرید چند ارز اختصاص بدین. به حوزه های مختلف این بازار آگاهی پیدا کنین، مثل nft یا متاورس و وب تری و غیره و بهترین های هر حوزه رو پیدا کنین و روش سرمایه گذاری کنین. تنوع سرمایه گذاری باعث میشه که اگه قیمت یک ارز در سبد سرمایه گذاری شما پایین اومد، بالارفتن قیمت های سایر ارزها کاهش قیمت اون رو جبران کنن.

جمع بندی و نتیجه گیری 

ما در این مقاله سعی کردیم موضوع الزمات لازم برای سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال رو بررسی کنیم و توجه به این نکات باعث میشه که در بازار ارز دیجیتال با اطمینان بیشتری قدم برداریم. ما در این مقاله دونستیم که قبل از وارد شدن به بازار ارز دیجیتال باید تحقیق لازم رو کرد تا با آگاهی بیشتری وارد این بازار شد. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه و بتونین بهترین ها رو در این بازار کسب کنین. صرافی اینانس در کنار شماست تا بتونین بهترین نتایج رو در این بازار کسب کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد الزامات سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال 

در مورد الزامات سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال  نظر دهید
سوال امنیتی :1+73 = ?