5 دلیل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "5 دلیل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی"


  • 16:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

در مقاله 5 دلیل تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی، قصد داریم به ارائه مطالبی در رابطه با سیگنال ارز دیجیتال، انواع سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال تلگرامی، و 5 دلیل عدم استفاده از سیگنال های تلگرامی، سیگنال ارزسنج و... بپردازیم تا بتوانید به آموزش تحلیل سیگنال های منتشر شده بپردازین. با توجه به موضوع مقاله بهتره در ابتدا توضیحاتی در رابطه با بازار ارز دیجیتال خدمتتون ارائه کنیم، چرا که بازار کریپتوکارنسی از بازارهای جدید مالی هست که بخاطر ویژگی های منحصربفردش کاربران زیادی رو از سراسر دنیا جذب کرده و کاربران زیادی در اون سرمایه گذاری کردن. 

بازار ارز دیجیتال چیست؟

بازار ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال نیز مانند سایر بازارهای مالی دارای نوسانات صعودی و نزولی بسیاری هست که این نوسانات ناشی از عوامل متفاوتی مانند میزان تقاضا و خرید مردم، اختلالات بین المللی، مشکلات اقتصادی و سیاسی بین کشورها، جنگ های اقتصادی و نظامی، شایعات و... هستن. از اونجاییکه بازار کریپتو نوعی بازار نوپا هست که مانند سایر بازارهای اقتصادی نوسانات قیمتی زیادی رو تجربه می کنه، اگه آموزش ها و مهارت های کافی در مورد کریپتوکارنسی ها داشته باشین و نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین می تونین سود عالی کسب کنین که برای پیدا کردن نقاط نقاط خرید و فروش می تونین از تحلیل تکنیکال استفاده کنین، در غیر این صورت از سیگنال ها استفاده کنین که در پارت بعد به توضیح سیگنال ارزهای دیجیتال می پردازیم.

در بازار کریپتوکارنسی کسب درآمد به دلار هست و این پوئن مثبتی محسوب میشه. در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل ویژگی های منحصربفرد ارزهای دیجیتال مانند غیرمتمرکز بودن، دیجیتالی بودن و... کسب درآمد به بهترین روش انجام میگیره اما باید به کلاه برداران این بازار نیز توجه کرد.

سیگنال ارز دیجیتال چیست؟

سیگنال ارز دیجیتال

برای پاسخ به سوال سیگنال ارز دیجیتال چیست؟ می تونیم اینطوری توضیح بدیم که سیگنال در بین کاربران بازار ارزهای دیجیتال به معنی هشدار یا علامتی سیگنال های معاملاتی کریپتو به دو صورت خودکار و دستی ایجاد میشن. سیگنال‌های معاملاتی رمزنگاری خودکار توسط نرم‌افزار معاملاتی که توسط کارشناسان آموزش دیده و توسعه‌دهندگان کد تکامل یافته، صادر میشن. اونها برای تجزیه و تحلیل داده های گذشته در مورد حرکت قیمت جفت ارز از شاخص های مختلف کمک می گیرن تا روندهایی رو که سپس به عنوان مشاوره تجاری ارسال می کنن، شناسایی کنن. 
سیگنال‌های معاملاتی دستی کریپتو از طریق بررسی‌های انجام شده توسط معامله‌گران صادر میشن. سیگنال‌های دستی از سیگنال‌های خودکار متفاوت هستن، زیرا معمولا از معاملات بزرگ‌تر با اهداف سودآور پشتیبانی می‌کنن و در نتیجه ممکن هست نرخ ریسک به پاداش بیشتری رو در دستورالعمل‌هاشون ارائه بدن. سیگنال‌های معاملاتی خودکار ارزهای دیجیتال، عنصر انسانی رو از معامله خارج می‌کنن و بدون هیچ گونه دلبستگی احساسی پشتیبانی می‌کنن، که گاهی اوقات در دنیای تجارت کریپتو به خوبی کار می‌کنه و برای القای سطوح بالاتر اعتماد در سیستم هاشون، مجددا آزمایش میشن. همون طور که قبلا اشاره کردیم بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین موضوع باعث شده تا فرصت های کسب سود زیادی برای کاربران فراهم بشه. 
بنابراین شما نیز می تونین با استفاده از همین فرصت ها سود به دست بیارین. البته باید بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کنین. برای این کار نیز می تونین از سیگنال های فاندامنتالی و تکنیکالی استفاده کنین. همچنین می تونین یکم زرنگی به خرج بدین و با تحلیل سیگنال ها و به دست اوردن تجربه، تحلیل تکنیکال یاد بگیرین. میتونین در این زمینه مقاله سیگنال های فاندامنتالی را چگونه اعتبارسنجی کنیم؟ رو مطالعه کنین.

سیگنال تلگرامی چیست؟

سیگنال تلگرامی

در این پارت از مقاله 5 دلیل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی به ارائه توضیحاتی در رابطه با سیگنال تلگرامی می پردازیم که از موضوعات قابل اهمیت مقاله هست. تلگرام اپلیکیشنی هست که کاربران انواع حوزه ها، فعالیت های مختلفی به شکل های گوناگونی که توسط اپلیکیشن تلگرام براشون فراهم شده، می کنن. ارز دیجیتال نیز یکی از حوزه هایی هست که از موارد مستثنی نیست و در کاربران بازار کریپتوکارنسی در تلگرام با ایجاد گروه ها و کانال های مختلف و ارائه خدمات آموزشی، معاملاتی و... کسب درآمد می کنن. بنابراین در تلگرام بعضی کانال ها و گروه ها هستن که سیگنال خرید و فروش ارائه میدن که اکثرشون فیک و تقلبی هستن و فقط برای کسب درآمد از طریق عضویت کاربران در کانال و گروه کسب درآمد می کنن و سیگنال های فیک به کاربران میدن.

حتی بعضی از چنل ها (کانال ها) برای جذب توجه و کسب درآمد بیشتر ادعا می کنن که سیگنال هاشون هر روز 1000 درصد سود میده و می تونه افراد در عرض چند ساعت میلیادر می کنه، ولی نقطه قابل توجه این هست که همه این تبلیغات و گفته ها شایعه هستن و فقط قصد جذب افراد به کانال ها رو دارن تا از این طریق به درآمد بیشتر برسن. قابل توجه هست که گرداننده های کانال های تلگرامی، سیگنال دهی افراد رو با پیام های سیگنال چند صد درصدی جذب کانال ها می کنن تا پولشون رو بالا بکشن. بنابراین در انتخاب سیگنال های تلگرامی در سرمایه گذاری هاتون نهایت دقت رو به خرج بدین و در حد امکان از سیگنال های تلگرامی استفاده کنین.

انواع سیگنال ارز دیجیتال کدامند؟

در این پارت از مقاله 5 دلیل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی به ارائه توضیحاتی در رابطه با انواع سیگنال ارز دیجیتال که به دو نوع (1. سیگنال کانال های تلگرامی 2. ربات های سیگنال دهی) تقسیم بندی میشن، می پردازیم.

•    سیگنال کانال های تلگرامی

یکی از انواع سیگنال ارز دیجیتال، کانال های تلگرامی هست. همون طور که در پارت قبل بیان کردیم، تلگرام یکی از پلتفرم هایی هست که کاربران بازار کریپتوکارنسی در اون فعالیت دارن. تلگرام چند صد میلیون (بیش از 500 میلیون) کاربر فعال داره که علاوه بر دنبال کردن کانال های خبری، آموزشی، اینترتنمنت و... به دنبال برخی از کانال های تلگرام سیگنال ارز دیجیتال هستن. 

سیگنال های خرید و فروش ارز دیجیتال که در برخی از کانال ها ارائه میشه، اغلب توسط معامله گران ماهر و با تجربه اداره میشن که قیمت ارزهای دیجیتال رو از طریق تحلیل های بنیادی و تکنیکال بررسی و تعیین می کنن و سیگنال هایی که توسط همین معامله گران خبره ایجاد شدن، ورود، خروج و حدود ضرر رو برای یک دارایی مشخص می کنن و که بیشتر این سیگنال های معاملاتی مبتنی بر تحلیل تکنیکال هستن. همونطور که گفتیم برخی از افراد ه برای کسب درآمد با ارائه سیگنال های تلگرامی فیک، از کاربران اخاذی می کنن و با جذب کاربران کریپتوکارنسی و فریب اونها به دارایی هاشون اضافه می کنن و باعث ضرر به سرمایه گذاران میشن. مقاله چگونه با تحلیل تکنیکال اعتبار سیگنال را بسنجیم؟ هم در این زمینه میتوهه برای شما مفید باشه.

•    ربات های سیگنال دهی

یکی دیگه از انواع سیگنال ارز دیجیتال، ربات های سیگنال دهی هست. ربات سیگنال یا در واقع ربات اتوماتیک سیگنال، نرم افزاری هست که از اون برای خودکار سازی معاملات ارز های دیجیتال استفاده میشه. در بازارهای ارز دیجیتال شما به عنوان یک فرد سرمایه‌گذار باید به صورت مداوم آمارهای بازار رو مورد بررسی قرار بدین تا متوجه بشین که کدوم ارزها در حال حاضر بیشتر معامله میشن و سپس نسبت به انتخاب این ارزها اقدام کنین. ربات سیگنال ارز دیجیتال یکی از نرم افزارهایی هست که از اون برای خودکار سازی فرایند معاملات ارز دیجیتال استفاده میشه. معاملات ارزهای دیجیتال نیاز به صرف زمان زیادی دارن تا سرمایه‌گذاران به خوبی با بخش‌های مختلف این سرمایه‌گذاری آشنا بشن، اما همه این افراد این زمان رو ندارن. به همین دلیل از این ابزارهای خودکار (ربات های سیگنال دهی) برای خرید و فروش استفاده می‌کنن.

5 دلیل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی:

سیگنال های تلگرامی

امروزه در فضای مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام و... کانال ها و گروه های زیادی به وجود اومدن که سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال صادر می کنن. اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از سیگنال های تلگرامی در اکثر موارد باعث ضرر میشه. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در حد امکان از سیگنال های تلگرامی و سیگنال های مشابه استفاده نکنین. به این منطور در ادامه دلایل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی رو براتون مورد بررسی قرار می دیم تا اطلاعاتی در این مورد داشته باشین و سرمایه گذاری و معامله عالی رو تجربه کنین.

1.    امکان کلاهبرداری

اولین دلیل برای عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی این هست که برخی افراد فعال در کانال های تلگرامی و... برای کلاهبرداری و جذب کاربران ر کانال های خودشون فعالیت می کنن و با انتشار سیگنال های فیک و دروغی، پول کاربران رو چپاول می کنن. پس در صورت امکان در سرمایه گذاری ها از استفاده از سیگنال های تلگرامی خودداری کنین تا ضرر نکنین و سرمایه گذاری بدون نقصی داشته باشین.

2.    ناشناس بودن هویت سیگنال دهنده

یکی از دلایل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی این هست که هویت شخص سیگنال دهنده ناشناس هست و شما اطلاعاتی در مورد کسی که سیگنال ارز دیجیتال صادر می کنه، ندارین و نمی دونین تا چه میزان تحلیل تکنیکال بلد هست. بنابراین ممکنه فردی که سیگنال ارز دیجیتال صادر می کنه، تحلیل تکنیکال بلد نباشه و سیگنال خرید و فروش رو شانسی و بر طبق حدس و گمان صادر بکنه یا به قصد درآمد بیشتر، ازتون کلاهبرداری کنه.

3.    مشخص نبودن نوع بازار

یکی دیگه از دلایل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی این هست که نوع بازار مشخص نیست. بهتره بدونین یکی از ویژگی های سیگنال ارز دیجیتال خوب این هست که نوع بازار مشخص بشه. برای مثال تعیین بشه که سیگنال منتشر شده برای بازار اسپات هست و یا فیوچرز. اگه نوع بازار مشخص نباشه احتمال فیک بودن سیگنال منتشر شده زیاده و ممکنه که سرمایه تون رو از دست بدین. پس قبل از دریافت سیگنال ها از نوع بازار اطلاعات کسب کنین.

4.    مشخص نبودن نقاط ورود و خروج

یکی دیگه از دلایل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی این هست که نقاط ورود و خروج مشخص نیستن. اگه تحلیل های تکنیکال صورت نگیرن و حرکت قیمت در بازارهیا مالی مورد بررسی و پیشبینی قرار نگیره، امکان ضرر وجود داره. پس در حد امکان از سیگنال های تلگرامی استفاده نکنین.

5.    تعیین نکردن حد سود و حد ضرر

یکی دیگه از دلایل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی این هست که سیگنال صادر شده بر روی نمودار مشخص نیست و شما نمی تونین با استفاده از تحلیل تکنیکال، سیگنال صادر شده رو اعتبارسنجی کنین و حد سود و حد ضرر رو مشخص کنین، در نتیجه امکا از دست دادن سرمایه و ضرر در سرمایه گذاری خیلی زیاده. بنابراین در صورت امکان سعی کنین تا از سیگنال های تلگرامی استفاده نکنین.

سیگنال ارزسنج چیست؟

سیگنال ارزسنج

در این پارت از مقاله 5 دلیل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی به ارائه توضیحاتی در رابطه با سیگنال ارزسنج می پردازیم. که از موضوعات مهم مقاله به شمار میره.

سیگنال ارز دیجیتال ارزسنج یک پلتفرم هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی هست که به همه بازار ارزهای دیجیتال رو نظارت میکنه و در صورت تشخیص ارزهای با احتمال افزایش یا کاهش قیمت به شما اطلاع میده و یک ابزار اختصاصی و منحصر بفرد هست که برای اولین بار در ایران در اختیار عموم قرار گرفته. این امکان وجود داره که سیگنال های خرید و فروش با موقعیت های لانگ و شورت روی نمودار اختصاصی ارزسنج نمایش داده بشن و شما میتونین با کلیک روی ارز مورد نظر نموار لحظه ای اون رو مشاهده کنین و ابزار همیار تریدر و همیار مک دی و ابر ارزسنج رو به همراه نمایش سطوح حمایتی و مقاومتی رو در نمودار در اختیار داشته باشین. به عبارت ساده تر سیگنال ارزسنج ربات هوشمند سیگنال دهی هست که نقاطط خرید و فروش رو روی نمودار به شما نشون میده و بنابراین توصیه می کنیم از سیستم سیگنال دهی ارزسنج استفاده کنین و از استفاده از سیگنال های تلگرامی ممانعت کنین.

نتیجه و جمع بندی:

تلاش کردیم در مقاله 5 دلیل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی به بیان اطلاعاتی در رابطه با سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال کانال های تلگرامی و ربات های سیگنال دهی، سیگنال تلگرامی، سیگنال ارزسنج و دلایل عدم استفاده از سیگنال های تلگرامی و... خدمتتون ارائه کنیم. همونطور که گفتیم، سیگنال خرید ارز دیجیتال در واقع داده هایی هستن که به شما این امکان رو میدن تا بتونین به کمک اون ها بازار یه نوع ارز دیجیتال مشخص رو بهتر درک کنین. همچنین شما می تونین با استفاده از تحلیل تکنیکال سیگنال ها رو اعتبارسنجی کنین. توصیه می کنیم قبل از اینکه از سیگنال ها استفاده کنین، از صحت و درستی اون مطمئن بشین و در حد امکان از سیگنال های تلگرامی که اطلاعات کاملی درمورد اونها ندارین، استفاده نکنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد 5 دلیل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی

در مورد 5 دلیل عدم تبعیت کورکورانه از سیگنال های تلگرامی نظر دهید
سوال امنیتی :3+72 = ?