بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال"


  • 21:02 1403-02-05
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال؛ بازار ارز دیجیتال برخلاف بازار های سنتی، تعطیلی نداره و در واقع میشه گفت که به هیچ عنوان در طول 24 ساعت، متوقف نمیشه. یکی از دلایلی که باعث افزایش نوسان ارز دیجیتال شده، فعالیت 24 ساعته بازار ارز دیجیتال در کل 7 روز هفته هستش. 

وجود بازار بلاکچین باعث افزایش حجم معامله های بازار ارز دیجیتال میشه. زمانی که حجم معامله در یک بازار افزایش پیدا میکنه، فعالیتش هم بیشتر میشه. بحث بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال به یکی از مهم ترین مواردی تبدیل شده که در کلاس های آموزشی، کمتر بهش اشاره میشه. 

با اینکه فعالیت این نوع بازار به صورت 24 ساعته هستش، اما در روزها و زمان های خاصی، انجام معامله اهمیت بیشتری پیدا میکنه. ما تو این مقاله شما رو با اهمیت بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال آشنا می کنیم تا بتونین در بهترین ساعات و روز ها نسبت به انجام یک معامله عالی و سودده اقدام کنین. 

قبل از اینکه با بهترین زمان برای انجام معامله در بازار ارز دیجیتال آشنا بشیم، بهتره در مورد اهمیت اون اطلاعات بیشتری به دست بیاریم تا بدونیم شناخت کافی در مورد بهترین زمان و ساعت معامله تا چه میزان در افزایش میزان سوددهی معامله انجام شده موثر هستش. پس بیاین بریم ادامه مقاله تا در مورد اهمیت زمان در این نوع بازار بیشتر بدونیم.

مقاله پیشنهادی: آموزش نحوه ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال

دلیل اهمیت آشنایی با زمان در بازار ارز دیجیتال 

همونطور که می دونین، بازار ارز دیجیتال به یکی از بهترین بازارهای معاملاتی در دنیا تبدیل شده که به طور 24 ساعته فعالیت داره و هیچگاه متوقف نمیشه. جالبه بدونین که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین ارتباط مستقیمی با شروع ساعت کاری بورس نیویورک داره. به خاطر همین کاربران این نوع ارز، باید به ساعت کاری بورس نیویورک توجه کافی داشته و هر لحظه پیگیری کنن تا بتونن متوجه آخرین نوسانات و تغییر قیمت ها در بازار ارز دیجیتال بیت کوین بشن.

بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال

این مورد یکی از مثال هایی هستش که به خوبی اهمیت زمان رو در بازار ارز دیجیتال نشون میده. مطمئنم براتون سوال پیش اومده که بهترین ساعات انجام معامله در این بازار، چه ساعتی هستش. بریم ادامه مقاله تا با هم به جواب این سوال برسیم. 

بهترین زمان و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال

با توجه به بررسی های صورت گرفته، رابطه مستقیمی بین نوسان ارز های مختلف بازار دیجیتال و نوسان بازار های سهام آمریکا در ساعات اولیه فعالیت و کارکرد اون، وجود داره. در همین حین، مطالعاتی روی بازار سهام آسیا و لندن هم انجام شد اما نتایج نشون داد که این دو بازار کمترین تاثیر رو بر نوسانات بازار ارز دیجیتال به خصوص ارز بیت کوین داره. 

ارز بیت کوین رو در نظر بگیرین. با توجه به بررسی ها و مطالعاتی که در مورد رابطه میان ارز بیت کوین و بازار سهام صورت گرفته، میشه گفت بهترین ساعت و بازه معاملاتی برای ارز بیت کوین، ساعت 4 به وقت گرینویچ و یا ساعت هشت و نیم صبح به وقت تهران هستش. میزان نوسانات ارز دیجیتال در اواسط هفته خیلی بیشتره و در روز های تعطیل، بازار ثابت بیشتری داره. 

با این حال، بهتره بدونین که انجام معامله در بازار ارز دیجیتال، ریسک خیلی زیادی داره حتی اگه در بهترین بازه های معاملاتی هم انجام بشه باید ریسک و احتمال عدم موفقیت رو در نظر داشته باشین. تحلیل گران با بررسی بازار ارز های دیگه به این نتیجه رسیدن که بهترین زمان برای انجام معامله ارز، در حدود ساعت 2 تا 3 بعد از ظهر و 11 شب هستش. 

بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال

پس اگر می خواین معامله ای انجام بدین، بهتره که در این ساعات روز باشه تا بتونین به سود خوبی دست پیدا کنین. از روش های دیگه ای که می تونین از اون برای تخمین بهترین زمان انجام معامله استفاده کنین، بررسی بازار گاوی و خرسی بازار ارز دیجیتال هستش. جالبه بدونین زمانی که بازار گاوی باشه، قیمت ها صعودی میشن و زمانی که بازار خرسی باشه، قیمت ها نزولی میشه و باید صبر کنین. 

مقاله پیشنهادی: محل انجام معاملات ارزهای دیجیتال کجاست؟

اگر بازار گاوی باشه، باید زودتر نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنین و یا ریسک نکنین و صبر کنین. 

بهترین زمان برای فروش ارز های دیجیتال 

در ادامه مقاله بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال نوبت میرسه به بررسی بهترین زمان برای فروش ارزهای  دیجیتال؛ زمان فروش ارز های دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی داره. جالبه بدونین ارزهای شناخته شده مثل بیت کوین، از نوع ارز هایی هستن که آینده فوق العاده ای دارن و به خاطر همین شما می تونین این نوع ارز ها رو به مدت طولانی حفظ کنین. اما ارز هایی که چندان هم شناخته شده نیستن، سود زیادی دارن و شما می تونین در مدت کوتاهی به سرمایه خوبی از این طریق برسین. 

بهترین زمان فروش ارز دیجیتال زمانی هستش که قیمت ارز به نقطه اوج خودش برسه. 

ساعت انجام  بالاترین معاملات ارز دیجیتال

بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال

بهترین زمان برای معامله ارز دیجیتال به نوع بازار بستگی داره. با توجه به مطالعات و بررسی های انجام شده، به عنوان مثال وقتی که بازار مالی سنتی آمریکا فعال باشه، معاملات صورت گرفته در ارز دیجیتال نوسانات زیادی خواهد داشت. همونطور که گفته شد، بهترین ساعت انجام معامله در بازار ارز دیجیتال، بین ساعت 4 تا 9 بعد از ظهر هستش که با توجه به بازار های آمریکا، بالاترین حجم معاملات رو به خودش اختصاص داده. 

  • زمان نادرست ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال

زمانی ریسک انجام معامله در بازار ارز های دیجیتال افزایش پیدا میکنه که بازار ارز، معامله گر نداشته باشه. روز های آخر هفته، بدترین زمان برای انجام معامله هستن. همونطور که می دونین روز های شنبه و یکشنبه در بازار جهانی تعطیل محسوب میشه. به هیچ عنوان در این دو روز نسبت به انجام معامله اقدام نکنین. 

قبل از انجام عمل سرمایه گذاری، اخبار اقتصادی و سیاسی جهان رو بررسی کنین تا متوجه بشین چه تاثیراتی بر روی معامله انجام شده خواهند داشت. 

  • تفاوت میان ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال با بازار بورس 

 معاملات ارز های دیجیتال تنها در صورتی متوقف میشن که صرافی ها دچار اشکال شده باشن. در غیر این صورت معاملات این بازار به صورت 24 ساعته انجام میشه. قیمت این بازار در هر ثانیه تغییر میکنه. اما بازار بورس برخلاف بازار ارز دیجیتال عمل می کنه. معاملات بورس ساعات خاصی داره و به طور 24 ساعته فعال نیستش.

بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال

به عنوان مثال بازار بورس تهران از ساعت 9:30 صبح شروع میشه و تا ساعت 4 ادامه پیدا میکنه. در بقیه ساعات، تحلیل گر ها شرایط رو بررسی می کنن تا در روز بعد، بهترین نتیجه گیری رو به دست بیارن. یکی دیگه از تفاوت های ارز دیجیتال و بازار بورس در این هستش که، در بازار ارز دیجیتال، معامله گرها باید از قیمت ارز ها مطلع باشن تا بتونن تصمیم درستی در مورد سرمایه گذاری به دست بیارن. 

اما در بازار بورس، معامله گر ها با توجه به برنامه جلو میرن و به نوسان قیمت توجه نمیکنن. جالبه بدونین که بازار بورس برخلاف ارزهای دیجیتال، در تعطیلات رسمی و آخر هفته ها تعطیله. با تعطیل شدن بازار بورس، قیمت ها تغییری نمیکنن اما در بازار ارز دیجیتال، قیمت ارزها هر لحظه در حال تغییره. 

  • بهترین ساعت برای نوسان گیری در بازار ارز های دیجیتال 

با توجه به مطالعات به دست امده میشه گفت که بازار ارز دیجیتال در اواسط هفته، نوسان زیادی در میزان قیمت ارز ها داره و در روزهای تعطیل آخر هفته هم به ثبات بسیار خوبی می رسه. 

مقاله پیشنهادی: 10 ویژگی اساسی یک تریدر حرفه ای 

سخن پایانی 

بازار ارز دیجیتال، بازاری هستش که به صورت 24 ساعته و در کل روزهای هفته در حال فعالیت هستش. این بازار برخلاف بازار های سنتی و یا حتی بازار بورس، توقف و  تعطیلی نداره. به خاطر همین قیمت ارز ها هر لحظه در حال تغییر و نوسان هستش. با توجه به این مقاله، بهترین بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال از ساعت 4 تا 9 بعد از ظهر هستش تا بتونین در این مدت به بهترین سود حاصل دست پیدا کنین.

در این مقاله سعی کردیم شما رو با بهترین بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز دیجیتال آشنا کرده و تفاوت میان بازار ارز دیجیتال و بازار بورس رو شرح بدیم. با کسب اطلاعات کافی در این موارد، می تونین به خوبی در مورد نوسان گیری و نحوه سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال عمل کرده و به سود خیلی خوبی برسین. یادتون نره، در روز های تعطیل هفته، به هیچ عنوان روی ارز های دیجیتال سرمایه گذاری نکنین. چرا که بازار ارز دیجیتال ارتباط مستقیمی با بازار سهام آمریکا داره. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال

در مورد بازه های معاملاتی و ساعات معامله در بازار ارز های دیجیتال نظر دهید
سوال امنیتی :8+38 = ?