بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا (معرفی 12 ارز دیجیتال برتر با پشتوانه طلا)

  • 08:02 1403-02-07
  • زمان مطالعه: 11 دقیقه

بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا (معرفی 12 ارز دیجیتال برتر با پشتوانه طلا)؛ از دیربار تا به امروز طلا همیشه یکی از بارارزش ترین فلزات جهان بوده که پادشاهان زیادی حتی برای دستیابی به آم جنگ ها به راه اندداخته اند و این روزها هم با تلاطم های بازارهای مالی یکی از بهترین گزینه های پیشرو برای سرمایه گذاری به شمار میاد. حتی اگه شما تاریخچه قیمتی اون رو در سال های قبل بررسی کنین متوجه این نکته میشین که همیشه کسانی که روی این فلز با ارزش سرمایه گذاری کردن سودهای خوبی ازش بردن. شاید تنها ایرادی که طلا و سرمایه گذاری روی اون رو میشه بهش اشاره کرد این هستش که نگهداری فیزیکی اون دردسرهای خاص خودش رو داره و خیلی وقت ها دزد ها به قصد غارت این سرمایه ارزشمند اقدام به دزدی میکنن.

حالا دوست دارین در بازار ارزهای دیجیتال روی طلا سرمایه گذاری کنین و از افت و خیزهای قیمتی اون سود ببرین بدون اینکه دردسرهای نگهداری اون رو داشته باشین؟ اگه جواب تون مثبت هستش ما پیشنهاد می کنیم این مقاله رو حتما بخونین و با بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا آشنایی پیدا کنین. 
کسانی که میخوان تو انواع ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنن معمولا روی ارز هایی سرمایه گذاری میکنن که بی ثباتی نداشته باشن و پشتوانه ای داشته باشن.

ما تو این مقاله سعی داریم ارز دیجیتال هایی که وابسته به طلا هستند و پشتوانه اون ارز ها طلاست رو بهتون معرفی کنیم. همچنین سعی داریم بهترین و برترین نوع ارزها با پشتوانه طلا رو معرفی کنیم و با دیگر ارز های دیجیتال مقایسه کنیم. 

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا یعنی چه؟

بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا (معرفی 12 ارز دیجیتال برتری با پشتوانه طلا)

در بازار ارزهای دیجیتال انواع مختلف توکن با کاربردهای مختلف داریم. مثلا بعضی توکن ها بطور اختصاصی برای حوزه مالی و بعضی ها برای حوزه سلامت و بعضی حوزه هایی مثل دیفای و غیره طراحی شدن. دسته ای از توکن ها رو هم داریم که بهشون استیبل کوین میگن و قیمت اون ها همیشه ثابت و معادل یک دلار یا پوند و هر واحد پولی دیگه ای در نظر گرفته میشه. حالا یکسری از توکن ها هم به خوزه طلا و سرمایه گذاری در این حوزه وارد شدن. یعنی شما توکنی رو خریداری میکنین که قیمت اون بر اساس نوسانات جهانی طلا بالا پایین میشن و بجای خرید فیزیکی طلا میتونین اون توکن رو خریداری کنین و در زمان های مناسب بعد از کسب سود اقدام به فروش اون کنین.

ارزهای دیجیتال وابسته به طلا توکن هایی هستن که بها و اهمیت اون ارز ها رو با قیمت طلا مقایسه میکنن. سرمایه گذاران بازدهی افزایش یافته بعضی از ارز های دیجیتال ها را از قیمت گذاری طلا کسب میکنن. بعضی از این ارز های دیجیتال با نسبت (1:1)یک به یک پشتیبانی میشن، یعنی 1 توکن با 1 گرم طلا برابره. این مقدار طلایی که برای حمایت اون ارز دیجیتال استفاده میشه رو تو ذخایر طلا نگه میدارن، مثلا تو بانک ها یا تو موسسه های شخص ثالث.

ویژگی های ارزدیجیتال با پشتوانه طلا 

شما میتونین بدون نگهداری فیزیکی ارزی با ارزش مشابه طلا رو داشته باشین. برای ورود به بازار وسایل و کالا راهی ساده تر تو جلوتون قرار میگیره و همچنین طلا مثل دیگر پشتوانه ها نیست و ارزشش بیشتره و خیلی کم تر تو معرض نوسان های قیمتی هستش.

بنابراین از ویژگی های اصلی توکن های وابسته به طلا میشه این رو عنوان کرد که شما با خرید این توکن ها انگار معادل پول تون طلا خریداری کردین. دومین ویژگی این توکن ها این هستش که همه این توکن ها پشتوانه طلا دارن. یعنی به ازای هر توکن از این رمز ارزها در بازار ارزهای دیجیتاال معادل اون

حالا بر اساس اون یا گرم یا هر واحد باشه؛ در یک بانک یا موسسه معتبر طلا نگهداری میشه. سومین ویژگی این ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا هم این هستش می تونین به راحتی اون ها رو در اکثر صرافی های ارز دیجیتال خریداری یا به فروش برسونین و این معاملات رو بر خلاف معاملات حضوری طلا که ساعات مشخص دارن، بصورت 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته می تونین انجام بدین.

علاوه بر ویژگی های خوب ارز های دیجیتال با پشتوانه طلا، این ها معایبی نیز دارند که در ادامه به توضیحات این موضوع میپردازیم. 

 بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا (معرفی 12 ارز دیجیتال برتری با پشتوانه طلا)

ارز هایی با پشتوانه طلا سرمایه و دارایی هایی ثابت و بدون تغییر برای سرمایه گذارانی هستن که به دنبال ثبات تو سبد دیجیتال شون هستن. مثلا رشد این بازار مثل دیگر بازاره ارزهای دیجیتال ها نیست و سوددهی تو این بازار کند هستش. طلا پشتوانه خوبیه و میتونه از جنبه های بد محافظت کنه ولی بازدهی خوبی از نظر تاریخی مشابه ( بی تی سی ) یا ( ای تی اچ ) برای ارزهای دیجیتال نداره. یکی دیگه از معایب این نوع ارز اینه که شما نمیتونین به شکل سنتی از آنها محافظت کنین چون ماهیت فیزیکی ندارند، دارایی های دیجیتالی مانند دارایی های فیزیکی نیستن و درکل کمی خطرات ذاتی دارن.

آشنایی با برترین ارز های دیجیتال که پشتوانه طلا دارند

طبیعتا افرادی که میخوان سرمایه گذاری کنن، تو ارزدیجیتال هایی سرمایه گذاری میکنن که پشتوانه خوبی داره و آخرش از اون سرمایه گذاری سود خوبی بردارن. ما تو این مقاله از دوازده نوع ارز دیجیتالی که پشتوانه خوبی مثل طلا دارن رو نام بردیم و کاربردشون، معایب و مضرات سرمایه گذاری تو اون ارز رو توضیح داریم.
این ارز ها عبارتند از: 
•    (Tether Gold) XAUT
•    Paxos Gold (PAXG)
•    Meta Gold
•    Anthem Gold
•    (Perth Mint Gold Token) PMGT 
•    AurusGOLD ( AWG )
•    DigixGlobal ( DGX )
•    Cash Telex ( CTLX )
•    Meld Gold by Algorand 
•    AABB Gold Token (AABBG) 
•    Gold Coin (GLC)
•    Paymon (PMN)
نکته مهم 
مطالبی که تو این مقاله خدمت تون عارضیم، صرفا برای دانش روزتون و برای بالا بردن معلوماتتون هست. 

بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا (معرفی 12 ارز دیجیتال برتری با پشتوانه طلا)

1.    ارز دیجیتال تتر گلد Tether Gold (XAUT)

تتر یکی از معروف ترین توکن های بازار ارزهای دیجیتال هستش که خیلی وقت ها بیشترین حجم معاملاتی کل بازار رو به خودش اختصاص میده. این ارز استیبل کوین دلار رو داره و جدیدا تتر گلد رو هم وارد بازار ارزهای دیجیتال کرده. در واقع توکن تترگلد یکی از رمزارز های شرکت تتر هستش که پشتوانش طلاست. طلای پشتوانه این ارز دیجیتال رو تو خزانه سوئیس نگه داری میکنن، هر یک رمزارز تتر گلد معادل یک اونس تروا از یه شمش طلاست. ارز دیجیتال تتر گلد تو سال 2020 شناخته شد، ارزش این ارز تو کل بازار آمریکا تا 160 میلیون دلار بالا رفت. تتر گلد خدمات زیادی رو با مبادله یا بازخرید طلای فیزیکی به پول نقد ارائه میده. 
مزایا و معایب سرمایه گذاری در ارز تتر گلد
طلای فیزیکی این رمز ارز رو با شماره سریال، وزن دقیق و میزان خلوصش رو روش ثبت میکنن که قابل شناسایی باشه. 
شما می تونین این توکن رو در اکثر کیف پول های امن و معروف بازار نگهداری کنین و اگه قصد فروشش رو هم داشتین به راحتی در صرافی هایی که معامله این توکن رو انجام میدن، بفروشین. از اون جایی که شرکت تتر یکی از شرکت های معتبر بازار ارزهای دیجیتال هستش که سابقه خوبی داره اگه قصد سرمایه گذاری روی ارز با پشتوانه طلا دارین این توکن میتونه گزینه خوبی برای شما به شمار بیاد.

 بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا (معرفی 12 ارز دیجیتال برتری با پشتوانه طلا)

2.    ارز دیجیتال پکسوس گلد (Pax Gold) 

پکسوس گلد یه نوع ارز دیجیتاله که پشتوانش طلاست. این ارز دیجیتال توسط شرکت پکسوس ساخته شده. این طلای پکسوس رو هم میشه بعنوان فیوچرز هم معاملش کرد.
این ارز یک توکن بر بستر بلاکچین اتریوم با استاندارد ERC 20 هستش که هر توکن اون معادل یک اونس از شمش طلای 400 اونسی لندن در نظر گرفته میشه.
مزایای سرمایه گذاری در این ارز 
این توکن یکی از معدود توکن هایی هستش که دارندگان اون در خارج از کشور میتونن اون رو با شمش های طلای Good Delivery با با اعتبار LBMA معامله کنین. بهترین نکته ای که در مورد این توکن میشه بهش اشاره کرد این هستش که میتونین این توکن رو با معادل فیزیکی اون بازخرید کنین که البته این برای کسانی که در داخل ایران این توکن رو خریداری کردن امکان پذیر نیستش.

3.    ارز دیجیتال متا گلد

در اصل متاگلد حاصل همکاری یک استارتاپ فناوری استرالیایی با بلاکچین الگورند بوده که در اثر این همکاری یک توکن طلای غیرمتمرکز با پشتوانه طلا رو بوجود آوردن. شما میتونین توکن این شرکت رو به قیمت طلا از شرکت مادر این توکن یا صرافی هایی که خرید و فروش متاگلد رو انجام میدن، خریداری نمایید. همچنین کاربران این توکن می تونن اون رو با معادل طلای فیزیکی این توکن هم مبادله کنن.
مزایا سرمایه گذاری در این ارز 
از مزایای این ارز دیجیتال میشه به امکان داد و ستد این توکن ها با طلای مجازی با فیزیکی اشاره کرد.

 بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا (معرفی 12 ارز دیجیتال برتری با پشتوانه طلا)

4.    ارز دیجیتال Anthem gold

ارز دیجیتال انتم گلد رو شرکت Anthem Vault ساخته. سکه هایی که پشتوانه ارز دیجیتال انتم گلد هستش تو یک اپراتور غیر بانکی ذخیره و نگه داری میشن. توکن انتم گلد هم در سال 2019 وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است.
مزایا سرمایه گذاری در این ارز 
شرکت این ارز، توکن هایی که عرضه میکنه رو هر کدوم یک از این توکن ها رو با یک گرم طلای فیزیکی پشتیبانی میکنه. طلا هایی که پشتوانه این ارز هستش کاملا تضمینی هستن. 

5.    توکن طلای ضرابخانه پرث (PMGT)

توکن PMGT در اکتبر سال 2018 وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و یه توکن بر بستر شبکه اتریوم بوده و در اصل میشه گفت یه توکن ERC 20 هستش. هر واحد این توکن معادل یک اونس طلای فیزیکی بوده که بطور ایمن در بانک مرکزی Perth Mint نگهداری میشه.
ارز دیجیتال پرث مینت گلد توکن رو با نام اختصاری پی ام جی تی نشون میدن. این ارز دیجیتال نیز به طلا وابسته هستش و یکی از قابل اعتماد ترین ارز های با پشتوانه طلاست. این طلای دیجیتال تو استرالیای غربی ساخته شده و این ارز رو دولت استرالیا تایید کرده.
مزایا سرمایه گذاری در این ارز 
بالا تو توضیحات این ارز نیز خدمتتون عرض کردیم که این ارز یکی از قابل اعتمادترین ارز هایی هست که به راحتی میتونین روش سرمایه گذاری کنین.ذخیره این ارز خیلی آسون تر از دیگر ارز هاست، علاوه بر نگه داری آسون این ارز هزینه کم بیمه و جایگزین رقابتی و به صرفه تر میان سرمایه گذار ها خیلی مشهوره و این توکن ها با بلاکهای طلای واقعی ضامنت میشن.

6.    AurusGOLD ( AWG )

AurusGOLD (AWG) یک توکن با پشتوانه صددرصدی طلا در بلاکچین اتریوم هستش. شرکت مادر این توکن هم در سال 2018 تاسیس شده 
ارز دیجیتال آروس گلد با نام اختصایه (ای دبیلیو جی) شناخته میشه. این ارز نیز پشتوانه اش طلاست. همچنین این ارز قابل باز خرید هست که توسط پالایشگاه های گواهی (ال بی ام ای) با 1 گرم طلا 99.99 درصد وثیقه شدن. 

مزایای سرمایه گذاری در این ارز 
یکی از مزایای این ارز اینه که میتونه جایگزین به عنوان ارز های فیات ناپایدار یا هم اولین و بهترین راه برای سرمایه گذاری تو طلا استفاده بشه.

7.    DigixGlobal ( DGX )

این ارز نیز پشتوانه اش طلاست و شرکتش تو سنگاپور هست. نسبت این توکن با طلا 1:1 هستش که هر توکن با یه اونس طلا برابره. این توکن، با مقایسه دیگر توکن های با پشتوانه طلا ارزش منحصر به فردی داره. طلای پشتیبانی این توکن تو ذخایر سنگاپور و کانادا نگه داری میشه.
در اصل شرکت DIGIX در سال 2014 در سنگاپور راه اندازی شده و این توکن رو بر بستر بلاکچین اتریوم راه اندازی کردن. 

بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا (معرفی 12 ارز دیجیتال برتری با پشتوانه طلا)

مزایا سرمایه گذاری در این ارز 
یکی از مزایای این توکن ها اینه که، چون از دو نقطه ای از جهان این طلا های پشتوانه نگه داری میشه، ریسک ذخیره کردنشونم کمتره.
ارزش بازار این توکن ها 1.183.867 دلار آمریکاست.

8.    تلکس نقدی ( CTLX ) 

پشتوانه این کش تلکس ها نیز طلاست. هر یک از کوین کش تلکس ها با یک گرم طلا برابره. این ارز قابل تایید عمومی هستش و برای سرمایه گذاری مورد مناسبیه، چون تمام طلای های پشتوانه اش بیمه شده و حسابرسی شده هستن.
مزایا و معایب سرمایه گذاری در این ارز 
از مزایای این کوین کش ها میشه به این یه مورد اشاره کرد که این کوین کش تلکس ها به صندوق های متفاوتی از نقره، الماس، طلا و املاک مرتبط هستن. 

9.    توکن  Meld Gold by Algorand 

این نوع توکن علاوه بر داشتن پشتوانه ای مثل طلا، برای هر نوع سرمایه گذاری هم موقعیت فراهم میکنه. این نوع نوکن برای سرمایه گذار ها دربرابر تورم زیاد محافظت میکنه. این توکن هارو میشه تو کیف پول دیجیتال خودش به راحتی نگه داشت. 

بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا (معرفی 12 ارز دیجیتال برتری با پشتوانه طلا)

مزایا و معایب سرمایه گذاری در این ارز 
این نوع توکن هارو میشه تو صرافی ها به هر نوع ارز فیات و کریپتو تبدیل کرد و بعد به گواهی طلای فیزیکی اون برگردوند.
حداقل خریدش: محدودیت نداره.
عرضه کلش: بینهایته
قیمت تقریبیش: حدودا 55.68 دلار

10.    AABB Gold Token (AABBG) 

بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا (معرفی 12 ارز دیجیتال برتری با پشتوانه طلا)

این ارز مثل دیگر توکن های طلایی نیستش و از منبع های کاملا متفاوت و مختلفی به دست میان. شرکت تولید کننده این توکن منبع هاش رو به عرضه و فروختن فلزهای گرون و پایه متمرکز به تولید کرده.
مزایا و معایب سرمایه گذاری در این ارز

معایبی که این ارز داره اینه که شرکت تولید کننده این توکن قبلا هیچ تجربه ای در مورد ارز های دیجیتال نداره، تا حدودی از نمونه های نا متعارف تو فضا های رمزنگاریه این ارز.
ارزش فعلی این توکن 97.382.859.21 هستش که فقط با استفاده از کیف پول دیجیتال میشه خریداری کردش. 
این ارز برای انجام تراکنشش به اتریوم و بیت کوین نیاز داره.

11.    Gold Coin (GLC)

این توکن گلد کوین استاندارد (ای آر سی-20) داره که دیجیتال گلد ال تی دی ساخته و عرضه کرده. این ارز رو گروهی که زیاد شدن آزادی اقتصادی اعتقاد دارن ساختن و نگه داری میکنن. نسبت این ارز به این شکله که به ازای 1000 جی ال سی، یک اونس طلا پشتوانشه.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در این ارز

ارزش بازار این رمزارز 1.105.749 دلاره. کسایی که با این ارز سرمایه گذاری کردن به تایید دو دیقه این ارز که یک ویژگی منحصربه فردیه دسترسی دارن.

12.    Paymon (PMN)

رمزارز پیمان تو سال 1397 تو ایران ساخته شده، این ارز رو شرکت ققنوس با همکاری چهارتا بانک، (بانک ملی، ملت، پارسیان، پاسارگاد) رو نمایی کردن که پشتوانه این رمزارز هم همانند دیگر ارز های این مقاله، طلاست. 
مزایا و معایب سرمایه گذاری در این ارز

پشتوانه اولیه این رمزارز، دو کیلو گرم طلاست، که به ارزش یه سوت طلای 24 عیار هستش. این رمزارز رو میشه با تتر و ریال خریداریش کرد. وضغیت بازار رمزارز تو ایران زیاد مشخص نیست. 

نحوه خرید ارزهایی که پشتوانه طلا دارند به چه صورت است؟

بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا (معرفی 12 ارز دیجیتال برتری با پشتوانه طلا)

نحوه خرید ارز های با پشتوانه طلا نیز مثل ساید ارز های دیجیتال ها هستن و شرایط خاصی ندارن و این ارز های وابسته به طلا رو میشه با کیف پول دیجیتال خریداریشون کرد.سرمایه گذاری در این نوع ارز دیجیتالی که پشتوانه اش طلا است بهتر است یا سرمایه گذاری در ارز های غیر متمرکز و بدون پشتوانه؟ 

ارزهای با پشتوانه طلا نیز مثل سرمایه گذاری تو طلاست فقط باید به نسبت اون ارز و پشتیبانی اون طلا بیشتر دقت کنین. چون طلا قدمت دیرینه ای داره بنابراین مزیت های بیشتری هم داره. سرمایه گذار ها میتونن تو سرمایه گذاری در این مدل ارز سود بالایی رو کسب کنن. سرمایه گذاری تو این نوع ارز معایبی هم داره مثل: قیمت سکه و طلا تو حوادث سیاسی جهان بالا پایین میشه.پس قبل از اینکه روی ارزهایی با پشتوانه طلا سرمایه گداری کنین حتما تحقیق زیادی انجم بدید.

ارز های دیجیتالی غیر متمرکز از امنیت خوبی برخوردارن، سرمایه گذاری تو بعضی از این ارز ها هم ریسک زیادی داره هم پر سوده، این ارزها نوسان های زیادی تو قیمت هاشون دارن، نظارت و قوانین خاصی روشون تنظیم نشده و در بعضی از این ارز ها کلاهبرداری زیادی وجود داره. پس باید مثل ارزهای با پشتوانه طلا، تو این ارزهای دیجیتال نیز قبل از سرمایه گذاری حتما تحقیقات لازم رو درموردشون انجام بدین.

مقاله پیشنهادی: آینده ارز های دیجیتال چگونه خواهد بود؟

نتیجه گیری

همونطوری که میدونین از هزاران سال قبل تا به امروز طلا مورد توجه مردان و زنان سرتاسر کره زمین قرار گرفته و این روند تا به امروز ادامه دار بوده است. با گسترش بازار ارزهای دیجیتال هم طلا راه خودش رو مثل دلار به این حوزه باز کرده 
تو این مقاله با بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا آشنا شدین، سپاس گذاریم که تا آخرین این مقاله ما رو همراهی کردین.نظرات و پیشنهادات خودتون رو در مورد این مقاله با ما در بخش نظرات در میان بزارین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا (معرفی 12 ارز دیجیتال برتر با پشتوانه طلا)

در مورد بهترین ارزهای دیجیتال وابسته به طلا (معرفی 12 ارز دیجیتال برتر با پشتوانه طلا) نظر دهید
سوال امنیتی :9+41 = ?