انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟"


  • 06:01 1403-01-30
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد معامله ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع روش های معامله ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه کسب سود از ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از روش های گفته شده خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو انجام داده و سود به دست بیارین.

بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار مالی هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال معامله گران و تریدرهای زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با مارکت کپ بالا تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو در اختیار معامله گران و تریدرهای بازار قرار میده. به این ترتیب شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین.

البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کرده و در این نقاط معامله انجام بدین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و بتونین بهترین نقاط ورود و خروج معامله رو تشخیص بدین. همچنین می تونین از سیگنال های خرید و فروش نیز استفاده کنین.

شما می تونین در بازار ارزهای دیجیتال با استفاده از روش های مختلفی معامله انجام داده و سود کسب کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد معامله ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع روش های معامله ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه کسب سود از ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: آموزش ترید ارز های دیجیتال

معامله ارزهای دیجیتال چگونه است؟

انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که معامله ارزهای دیجیتال چگونه است؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که معامله ارزهای دیجیتال می تونه سودده باشه، البته به شرطی که ابتدا آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با دانش و اطلاعات کافی معاملات خودتون رو انجام بدین. همچنین برای این کار می تونین با جستجوی منابع آموزشی، همه اطلاعات و اموزش های لازم رو پیدا کنین.

سپس بعد از اینکه آموزش های لازم رو فرا گرفتین و با انواع اصطلاحات و مفاهیم بازار اشنایی پیدا کردین، می تونین به راحتی وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین. برای اینکه بتونین بازدهی خوبی از معامله های خودتون کسب کنین، باید بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و شما می تونین از این نوسانات به عنوان فرصت های کسب سود استفاده کنین و سود به دست بیارین. همچنین برای اینکه بتونین بازدهی خوبی داشته باشین، باید برای خودتون استراتژی معاملاتی تعیین کنین و معامله ها و خرید و فروش های خودتون رو بر اساس استراتژی خاصی جلو ببرین.

بهتره بدونین هر معامله گر حرفه ای در بازار ارزهای دیجیتال برای خودش استراتژی خاصی داره و شما نیز می تونین با توجه به میزان سرمایه و هدف سرمایه گذاری خودتون سود کسب کنین. البته توجه داشته باشین که استراتژی های معامله گری ارزهای دیجیتال می تونه سود زیادی برای شما به ارمغان بیاره.

معامله گران و سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال به دو بخش سرمایه گذاران بلند مدت و سرمایه گذاران کوتاه مدت تقسیم میشن. به این ترتیب، شما نیز می تونین با در نظر گرفتن بازه زمانی مورد نظر خودتون سرمایه گذاری خودتون رو شروع کرده و خرید و فروش رو انجام بدین. پیدا کردن ارزهای دیجیتال مستعد رشد نیز می تونه یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان سود شما باشه.

مزایای معامله ارزهای دیجیتال چیست؟

انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

سرمایه گذاری و معامله ارزهای دیجیتال مزایای زیادی به همراه داره و شما می تونین با خرید و فروش ارزهای دیجیتال از این مزایا برخوردار بشین. همین موضوع نیز باعث شده تا ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی به دست بیارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟ به بررسی مزایای معامله ارزهای دیجیتال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

•    یکی از مزایای معامله ارزهای دیجیتال، سادگی انجام معاملات هست. بهتره بدونین معاملات ارزهای دیجیتال رو میشه از طریق صرافی های آنلایت معتبر به راحتی و امنیت بالا انجام داد. به این ترتیب، شما می تونین از طریق یه صرافی و با پول رایج کشور از طریق همه کارت های بانکی تنها با ثبت نام در یه صرافی شروع به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین.
•    یکی دیگه از مزایای معامله ارزهای دیجیتال، سودده بودن معاملات هست. از اونجایی که بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره، شما می تونین با پیدا کردن بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال سودهای زیادی به دست بیارین.
•    یکی دیگه از مزایای معامله ارزهای دیجیتال، زمان تسویه و کارمزد کم معاملات هست. بهتره بدونین برخی از مردم ارز دیجیتال رو برای سرمایه گذاری می خرن، ولی برخی از افراد وجود دارن که به خاطر کارمزد بیشتر بانک ها برای مبادلات مالی از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.
•    یکی دیگه از مزایای معامله ارزهای دیجیتال این هست که شما می تونین به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنین. همین موضوع نیز باعث شده تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار بگیره.

مقاله پیشنهادی: محل انجام معاملات ارزهای دیجیتال کجاست؟

انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

 انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد معامله ارزهای دیجیتال و بررسی مزایای معامله ارزهای دیجیتال دوست داشته باشین تا شما نیز اقدام به خرید و فروش و ترید ارزهای دیجیتال کنین. بنابراین، ابتدا باید با انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال آشنا باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا با این روش ها اشنا بشین.

•    ترید بر اساس فاندامنتال

یکی از انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال، معامله بر اساس فاندامنتال هست. بهتره بدونین یه تریدر فاندامنتال رویدادها و اتفاقات خاص ارز دیجیتال رو تجزیه و تحلیل می کنه تا تصمیم بگیره که اون ارز دیجیتال رو بخره یا نه و اینکه چه زمانی ممکنه برای خرید سودده باشه. همچنین معامله گران فاندامنتالی بر اساس منطق و حقایق تصمیم می گیرن و معمولا به جای روش های معاملاتی کوتاه مدت بر استراتژی های بلند مدت یا خرید و نگهداری تمرکز می کنند.

به این ترتیب، شما نیز می تونین با تجزیه و تحلیل اخبار ها و رویدادهای پیش روی ارزهای دیجیتال معاملات خودتون رو انجام داده و سودهای زیادی به دست بیارین.

•    ترید بر اساس تکنیکال

یکی دیگه از انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال، معامله بر اساس تکنیکال هست. بهتره بدونین معامله گران تکنیکال از نمودارها، گراف ها و سایر ابزارهای لازم برای تحلیل تکنیکال و بررسی داده های گذشته ارزهای دیجیتال استفاده می کنن و به دنبال نشونه های قوی هست که می تونه زمان خوبی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو نشون میده. شما نیز می تونین با یادگیری تحلیل تکنیکال، معاملات پرسودی انجام بدین.

•    نوسانگیری ارزهای دیجیتال

 انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

یکی دیگه از انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال، نوسان گیری هست. جالب اینجاست که بدونین نوسان گیری یکی از استراتژی های معاملاتی پرسود هست که معمولا زمانی بین خرید و فروش ارزهای دیجیتال از یه روز بیشتر و از یه ماه کمتر هست. در اصل معامله گر یا تریدر ارزهای دیجیتال می تونه ارز دیجیتال یا دارایی مالی رو خریداری کنه و بعد از یکی دو هفته که قیمتش افزایش پیدا کرد، اون رو بفروشه.

سپس دوباره چند روز تا چند هفته صبر کنه تا بتونه بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنه و دوباره وارد معامله بشه. معامله گرانی که از روش نوسان گیری ارزهای دیجیتال استفاده می کنند، معمولا با هدف کسب سود از موج های مختلف نوسانی که چند روز تا چند هفته ادامه پیدا می کنه، وارد معامله میشن.

•    ترید روزانه

یکی دیگه از انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال، ترید روزانه هست. بهتره بدونین ترید روزانه مشهورترین معامله هست. یه معامله گر روزانه در عرضه یه روز وارد معامله شده و در زممان مناسب هم از اون خارج میشه. به عبارت دیگه، تریدرهای روزانه سعی دارن تا از تغییرات قیمتی یه دارایی یا ارز دیجیتال در همون روز سود به دست بیارن.

برای مثال ارز دیجیتالی ممکنه صبح یه قیمت و عصر قیمت دیگه ای داشته باشه، ولی علیرغم سوددهی بالایی که این تریدرها دارن، فشار و استرس زیادی رو مجبورن تحمل کنند. همچنین بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین موضوع نیز باعث میشه تا فرصت های نوسان گیری زیادی برای معامله گران و تریدرها به وجود بیاد. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین.

•    ترید اسکالپینگ(Scalping)

 انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

یکی دیگه از انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال، استفاده از روش اسکالپینگ هست. بهتره بدونین اسکالپینگ نوعی استراتژی معاملاتی کوتاه مدت هست که در این روش معامله گران باید بدون اینکه زمان زیادی برای تصمیم گیری صرف کنند، وارد پوزیشن بشن.

همچنین اسکالپرها زمانی وارد عمل میشن که علاقه به یه ارز دیجیتال خاص به حجم بالا و نقدینگی خوب شکل بگیره. برخلاف رویدادهایی که در یه دوره طولانی تر انجام میشه، معامله گران اسکالپ به شدت به رویدادهای کوتاه مدت متکی هستن که به دلیل برخی از اخبار باعث افزایش علاقه به دارایی ها و ارزهای دیجیتال میشه، استفاده از این روش برای افراد تازه کار توصیه نمیشه به دلیل اینکه نیاز به درک عمیقی از نحوه عملکرد بازار داره و باید بازار رو به طور کامل شناخت.

•    Range Trading

یکی دیگه از انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال که می تونین با استفاده از این روش سودهای زیادی از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال به دست بیارین، روش Range Trading هست. بهتره بدونین این روش نوعی استراتژی فعال هست که محدوده قیمتی رو مشخص می کنه که سرمایه گذار در یه دوره کوتاه مدت عمل خرید و فروش رو انجام میده. برای مثال زمانی که یه ارز دیجیتال با قیمت 35 دلار معامله میشه و شما می دونین که تا 40 دلار افزایش پیدا می کنه، شما با خرید اون ارز دیجیتال در قیمت 35 دلار و فروش اون در قیمت 40 دلار سود به دست میارین. این روند تا زمانی که شما تشخیص دادین برای مدتی از این محدوده قیمتی بالاتر یا پایین تر نمیره، به عبارت در قیمت 30 تا 40 دلار نوسان می کنه، ادامه پیدا می کنه و می تونین سود به دست بیارین. استفاده از این روش در زمانی که شرایط بازار نه نزولی هست نه صعودی توصیه میشه.

•    Intraday Trading

یکی دیگه از انواع روش های ترید ارزهای دیجیتال، Intraday Trading هست. همونطور که می دونین بازار ارزهای دیجیتال برخلاف سایر بازارهای مالی دیگه ساعت یا روز مشخصی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا معامله اون ها وجود نداره و افراد در هر ساعت از شبانه روز می تونن استراتژی ترید کردن رو به کار بگیرن و از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارن. این روش برخلاف روش اسکالپینگ به معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال این کمک رو می کنه تا پوزیشن های خودشون رو بیش از یه روز نگهداری کنند تا بتونن در شرایط مناسبی از قیمت ارز دیجیتال مورد نظر خودشون رو بفروشن.

مقاله پیشنهادی: 8 اشتباه رایج تریدر های ارز دیجیتال را بشناسید

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟ اطلاعاتی در مورد معامله ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع روش های معامله ارزهای دیجیتال بپردازیم و نحوه کسب سود از ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

همونطور که گفتیم، معامله ارزهای دیجیتال می تونه مزایای زیادی به همراه داشته باشه و شما نیز با خرید و فروش ارزهای دیجیتال از این مزایا برخوردار بشین. همچنین شما می تونین با استفاده از روش های گفته شده معاملات خودتون رو انجام داده و سود کسب کنین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

در مورد انواع ترید در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟ نظر دهید
سوال امنیتی :9+39 = ?