چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟"


  • 01:02 1403-02-08
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

ما سعی می کنیم در مقاله چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟ اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای تحلیل تکنیکال بپردازیم و اهمیت تحلیل فاندامنتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین.

بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

ممکنه اسم ارزهای دیجیتال رو به صورت گذرا شنیدین و یا سرمایه گذاری باشین که دوست داره تا بخشی از پول خودش رو بر روی یکی از ارزهای دیجیتال به امید سوددهی بالا سرمایه گذاری کنین. در هر صورت بازار ارزهای دیجیتال وسیع و متنوع هست. همین موضوع نیز عرصه قابل توجهی رو برای استراتژی های عالی درآمد ارائه میده، ولی به صورت همزمان مشکلات خطرناک زیادی برای سرمایه گذاران مشتاق برای حرکت وجود داره.

قبل از سرمایه گذاری در حوزه کریپتوکارنسی ها ضروری هست که زمان و توجه لازم رو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر چیزی که شامل مزایا و خطرات اون میشه، اختصاص بدین.

برای اینکه بتونین در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین، باید تحلیل تکنیکال بلد باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟ اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای تحلیل تکنیکال بپردازیم و اهمیت تحلیل فاندامنتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: بهترین استراتژی ها

تحلیل تکنیکال چیست؟

 چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟

اگه در بازار کریپتوکارنسی ها فعالیت داشته باشین، قطعا اسم تحلیل تکنیکال رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما پیش اومده باشه که تحلیل تکنیکال چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که تحلیل تکنیکال دانش تخصصی بررسی وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از این روش وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و قیمت رمز ارزها رو برای اینده پیش بینی کنین و با انجام معاملات بر اساس پیش بینی های خود سود به دست بیارین. بنابراین، هرچقدر پیش بینی های شما دقیق تر باشه، شما می تونین سود زیادی کسب کنین.

جالب اینجاست که بدونین یکی از تحلیل های پرکاربرد به منظور فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی دارای نوسان، تحلیل تکنیکال یا دانش تخصصی بررسی وضعیت ارزهای دیجیتال هست. در این تحلیل به کمک نمودارها و اطلاعات مربوط مثل قیمت، حجم، تکنیک ها و ابزارهای مختلف، وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال مختلف بررسی میشه.

تعریف کامل تری که به پاسخ تحلیل تکنیکال چیست میشه داد این هست که این تحلیل یه استراتژی معاملاتی برای ارزیابی سرمایه گذاری ها و تعیین فرصت های معامله هست. این فرصت ها به کمک تجزیه و تحلیل روندهای آماری و با استفاده از فعالیت های معاملاتی مثل تحرکات قیمتی و حجم معاملات انجام میشه.

تحلیل تکنیکال با تحلیل تکنیکی که به انگلیسی بهش Technical Analysis گفته میشه، روشی برای پیش بینی قیمت در بازارها بر اساس مطالعه و بررسی تاریخچه قیمت و حجم معاملات در اون بازار هست. بهتره بدونین تحلیل تکنیکال در بازار بورس، ارز دیجیتال و فارکس مورد استفادع معامله گران قرار می گیره. به این ترتیب، شما نیز می تونین با استفاده از تحلیل تکنیکال قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کرده و معامله های کوتاه مدت خودتون رو انجام داده و سود زیادی به دست بیارین.

مزایای تحلیل تکنیکال چیست؟

چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟ 

جالب اینجاست که بدونین تحلیل تکنیکال مزایای زیادی به همراه داره و شما نیز می تونین با استفاده از تحلیل تکنیکال و تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال، از این مزایا برخوردار بشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟ به بررسی مزایای تحلیل تکنیکال بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این مزایا اشنا شین.

•    پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال

یکی از مزایای تحلیل تکنیکال که باعث میشه اکثر معامله گران و تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی ازش استفاده کنند این هست که شما می تونین با استفاده از این روش وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین و معامله هایی بر اساس پیش بینی های خود انجام بدین. بنابراین، اگه پیش بینی ها شما دقیق باشه، سود مورد نظر خودتون رو به دست میارین.

•    شناسایی الگوهای نمودار قیمتی

یکی دیگه از مزایای تحلیل تکنیکال این هست که شما می تونین با استفاده از این روش الگوهای نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال رو شناسایی کرده  و بتونین این الگوها رو تشخیص بدین. از جمله از الگوهای تشکیل شده روی نمودار می تونیم به الگوی چکشی، الگوی پرچم، الگوی فنجانی و... اشاره کنیم.

•    تعیین سطوح حمایتی و مقاومتی

یکی دیگه از مزایای تحلیل تکنیکال این هست که شما می تونین با استفاده از دانش تخصصی تحلیل تکنیکال، وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و سطوح حمایتی و مقاومتی قیمت رو مشخص کنین و اوردرهای خرید و فروش خودتون رو در نزدیکی این سطوح قرار بدین.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟

تحلیل فاندامنتال نیز یکی دیگه از روش های تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال هست که شما می تونین با استفاده از این روش تاثیرات اخبار و رویدادها بر روی قیمت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین و بتونین ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدین.

همچنین تحلیل فاندامنتال روش تجزیه و تحلیل از بالا به پایین هست که سعی می کنه تا از طریق ارزیابی ارزش یه دارایی یا ارز دیجیتال با توجه به عوامل اقتصادی و اجتماعی موثر بر این دارایی ارزش اون رو محاسبه و پیش بینی کنه. پایه گذار این تحلیل نیز شخصی به اسم بنجامین گراهام هست که یکی از مدیران بزرگ سرمایه گذاری، اقتصاددان معروف و یکی از فعالان حوزه بورس ایالات متحده آمریکا هست.

جالب اینجاست که بدونین تحلیل فاندامنتال روشی برای ارزیابی یا اندازه گیری ارزش ذاتی ارز دیجیتال با بررسی عوامل اقتصادی و مالی مربوط به اون هست. تحلیل گران و معامله گران با استفاده از این روش هر چیزی رو که می تونه بر ارزش ارز دیجیتال تاثیر بذاره رو مورد بررسی قرار بدن.

از عوامل اقتصادی کلان می تونیم به وضعیت اقتصادی و شرایط صنعت گرفته تا عوامل اقتصاد خرد مثل اثربخشی مدیریت پروژه اشاره کنیم. همچنین هدف نهایی تحلیل فاندامنتال رسیدن به قیمتی هست که سرمایه گذار بتونه اون رو با قیمت فعلی ارزهای دیجیتال مقایسه کنه و مطلع بشه که ایا ارز دیجیتال کمتر از مقدار منصفانه ارزش گذاری شدن یا بیشتر.

در تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی، تحلیلگر به بررسی و تحلیل شرایط یه پروژه یا شرکت در جنبه های مختلف می پردازه و اخبار و رویدادهای مهم اون رو دنبال می کنه. آنالیز همه جوانب و عوامل موثر بر یه پروژه یا شرکت به طوری که بشه ارزش ذاتی و پتانسیل های یالقوه اون رو تشخیص داد به عنوان تعریف فاندامنتال شناخته میشه.

برای مثال اگه خبر پذیرش بیت کوین توسط آمازون منتشر بشه و فردی احتمال بده که قیمت بیت کوین افزایش پیدا می کنه و بیت کوین بخره، او در اصل به نوعی از تحلیل فاندامنتال استفاده کرده.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: تحلیل فاندامنتال چیست؟

عملکرد تحلیل فاندامنتال چگونه است؟

قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به دنبال اخبار، رویدادها و حتی شایعات می تونه تغییر کنه. بخش زیادی از نوسانات ارزهای دیجیتال که طی چند سال اخیر شاهد اون بودیم، به دلیل احساساتی شدن برخی سرمایه گذاران اتفاق افتاده. بنابراین ضروری هست که در صورت عدم داشتن تجربه کافی در تحلیل فاندامنتال از نظرات افراد با تجربه برای پیش بینی قیمت بیت کوین بهره مند بشین تا بتونین بهترین تصمیم رو برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا معامله رمز ارزها بگیرین.

چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟

همچنین اگه تصمیم گرفتین که به سراغ این مدل از تحلیل ارزهای دیجیتال یعنی تحلیل فاندامنتال برین، حتما موارد زیر رو نقش مهمی در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال دارن رو مورد توجه قرار بدین:

•    نحوه عرضه و استخراج ارزهای دیجیتال در طولانی مدت
•    میزان تقاضا برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال
•    وضعیت فعلی بازار کریپتوکارنسی

تحلیل بنیادی روشی مناسب برای پیش بینی بازار:

همونطور که گفتیم، تحلیل بنیادی یکی از روش های تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال بر اساس اخبارها و رویدادهای مهم بازار هست. همچنین تحلیل فاندامنتال کار زیاد سخت و پیچیده ای نیست، ولی نیازمند جمع آوری اطلاعات صحیح و تحلیل هست.

بنابراین، اگه به دنبال پیدا کردن بهترین ارزهای دیجیتال یا ارزهای دیجیتال مستعد رشد برای سرمایه گذاری هستین، این مدل تحلیلی یه روش بسیار مطمئن برای بررسی وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال هست. با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار ارز دیجیتال در دنیا وجود داره، قطعا تحلیل فاندامنتال می تونه برای انتخاب مناسب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت بسیار موثر باشه.

مقاله پیشنهادی: برای شروع ارزهای دیجیتال چقدر سرمایه لازم است؟

چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟ بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و برای اینکه بتونین سودهای زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین، باید روش های مختلف تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال رو بلد باشین. تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال نیز نمونه هایی از روش های تحلیل وضعیت کلی بازار یا ارزهای دیجیتال محسوب میشن که هر کدوم از این روش ها ارزهای دیجیتال رو از جنبه های مختلفی تجزیه و تحلیل می کنند.

برای مثال، تحلیل تکنیکال وضعیت ارزهای دیجیتال رو از جنبه تکنیکالی و تحلیل بنیادی نیز وضعیت ارزهای دیجیتال رو از جنبه اخبار و رویدادها بررسی می کنه.

اگه دوست دارین در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین و بتونین سودهای زیادی از نوسانات قیمت و تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال به دست بیارین، باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال رو به طور کامل بلد باشین و بتونین قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین.

به این ترتیب، هرچقدر پیش بینی های شما دقیق تر باشه و درست از آب در بیاد، سودهای زیادی از معاملات کسب می کنین. همچنین اکثر معامله گران حرفه ای در بازار ارزهای دیجیتال برای خودشون استراتژی معاملاتی دارن و معاملات خودشون رو بر اساس استراتژی های خودشون جلو می برن. بنابراین شما نیز می تونین برای خودتون استراتژی معاملاتی تعیین کنین که برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین.

چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟

جالب اینجاست که بدونین تحلیل تکنیکال برای معاملات کوتاه مدت و تحلیل فاندامنتال برای معاملات بلند مدت مورد استفاده قرار می گیرن. بنابراین اگه دوست دارین تا سرمایه گذاری های بلند مدت با هدف سوددهی بالا انجام بدین، می تونین از تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی کمک بگیرین.

همچنین اگه دوست دارین تا معاملات کوتاه مدت انجام بدین و از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال سود کسب کنین، می تونین از تحلیل تکنیکال استفاده کرده و وضعیت کلی بازار و ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین. هرچقدر پیش بینی های شما دقیق تر باشه میزان سوددهی معاملات بیشتر میشه، بنابراین سعی کنین تا تحلیل های درستی انجام داده و قیمت ارزهای دیجیتال رو به درستی پیش بینی کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟ اطلاعاتی در مورد تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای تحلیل تکنیکال بپردازیم و اهمیت تحلیل فاندامنتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و سرمایه گذاران فراهم می کنه. به این ترتیب، شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیارین.البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو شناسایی کنین. برای این کار نیز باید یکی از روش های تحلیل بازار رو یاد بگیرین که از جمله از این روش ها می تونیم به تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال اشاره کنیم.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟

در مورد چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+86 = ?