تحلیل فاندامنتال اتریوم 

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "تحلیل فاندامنتال اتریوم "


  • 12:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 8 دقیقه

تحلیل فاندامنتال اتریوم، برای کار با بازار ارز دیجیتال، علاوه بر اینکه باید اطلاعات کاملی در مورد انواع رمز ارز ها و نحوه استفاده از اونا به دست بیارین، تحلیل وضعیت آتی واحد های ارزی نیز اهمیت خیلی زیادی داره. تحلیل فاندامنتال یکی از بهترین روش های تحلیل وضعیت آتی واحد های ارزی شناخته میشه. 
ارز دیجیتال اتریوم، دومین ارز پرطرفدار و محبوب در دنیای ارز دیجیتال هستش که بالاترین تعداد کاربر رو به خودش اختصاص داده و تونسته به رشد خیلی خوبی برسه. جالبه بدونین برخی از کاربر ها بر این باور بودن که ممکنه اتریوم با این حجم از رشد و سرعت از بیت کوین هم جلو بزنه و به صدر ارزهای دیجیتال برسه. ارز دیجیتال اتریوم، اتر هستش. از دلایل محبوبیت این نوع ارز در اینه که نسبت به بیت کوین، کاربرد های بیشتری داره. علاوه بر این، از نوع برنامه های غیرمتمرکز بوده و دارای قرارداد های هوشمند هستش. 

ما تو این مقاله شما رو با تحلیل فاندامنتال اتریوم آشنا می کنیم و نحوه استفاده درست از اون رو بهتون یاد میدیم. اما قبل از اینکه به بررسی و توضیح این نوع تحلیل کاربردی بپردازیم، بهتره کمی در مورد ارز دیجیتال اتریوم صحبت کنیم تا بتونیم با این نوع رمز ارز آشنا شده و سپس نحوه تحلیل اون رو یاد بگیریم. 

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: آموزش تحلیل فاندامنتال

آشنایی با ارز دیجیتال اتریوم 

ارز دیجیتال اتریوم بعد از بیت کوین به عنوان دومین ارز محبوب در دنیای ارز دیجیتال شناخته میشه. این نوع ارز در سال 2014، به طور رسمی کار خودشو اغاز کرد.ویتالیک بوترین شخصی بود که باعث ایجاد و توسعه ارز دیجیتال اتریوم شد. اتریوم دارای امکانات بیشتری نسبت به بیت کوین هستش. 
یکی از این امکانات، داشتن قرارداد هوشمندDAO هستش که به کاربر ها اجازه میده تا بتونن داراییشون رو به صورت غیرمتمرکز به اشتراک بذارن. این پروژه تونست سود زیادی به توسعه دهنده های ارز اتریوم برسونه و فروش اونو چند برابر کنه. 

نحوه عملکرد ارز اتریوم 

تحلیل فاندامنتال اتریوم

یکی از ویژگی های جالب ارز اتریوم اینه که برای انجام کارها و یا حتی ثبت نام نیازی به گوگل و یا هر مرورگر دیگه ای نداره. این مورد باعث ایجاد یه انقلاب بزرگ در تکنولوژی و اینترنت شد. در واقع میشه گفت این نوع ارز روی شبکه های غیرمتمرکزی اجرا میشه که تحت نظارت هیچ نوع نهاد و سازمان منحصر به فردی نیستن. 

در واقع ارز اتریوم با این هدف به وجود اومد که کاربرها بتونن با استفاده از شبکه های غیرمتمرکز، برنامه خودشون رو ایجاد کنن. این نوع ارز از نوع ارزهای غیرمتمرکز هستش یعنی این که هیچ نهادی بر نحوه عملکرد اون نظارت نداره و توسط کاربرها اداره میشه. اتر، ارز دیجیتال شبکه اتریوم هستش که از اون برای انجام پرداخت های آنلاین و ایجاد انگیزه در کاربرها برای افزایش فعالی های شبکه میشه. هزینه کارمزد ها و پاداش ماینر ها با استفاده اتر پرداخت میشه. 

ماشین مجازی اتریوم چیست؟

ماشین مجازی اتریوم در واقع نوعی ماشین حساب هستش که اجرای قرارداد های هوشمند رو مدیریت میکنه. در واقع کار این نوع ماشین، محاسبه وضعیت شبکه هستش. با استفاده از این نوع ماشین می تونین کامپیوتر رو روی کامپیوتر دیگه ای اجرا کنین. علاو بر این میشه از اون در سیستم های مختلف استفاده کرد.

چرا که دارای قدرت انتقال بالایی هستش و سطح امنیتی فوق العاده ای داره. پس میشه گفت از انعطاف بالاتری برخوردارن و یه نوع سرویس مجازی منحصر به فرد به حساب میاد. کد ماشین مجازی اتریوم به زبان solidity هستش و میتونه قرارداد های هوشمند رو ایجاد کنه. با استفاده از ماشین مجازی اتریوم میشه قرار دادهای هوشمند رو به راحتی اجرا کرد. این ماشین ویژگی های فوق العاده ای داره که تونسته اون رو در میان کاربر های شبکه اتریوم با محبوبیت زیادی همراه کنه. 

ماشین مجازی اتریوم دارای سطح امنیتی فوق العاده ای هستش. از اونجایی که این نوع سیستم دارای دستور العمل های خاص و محدودهستش، کد های غیرقابل اعتماد رو به راحتی اجرا میکنه. این نوع ماشین به صورت غیرمتمرکز کار میکنه و به هیچ واسطه ای نیاز نداره. جالبه بدونین ماشین مجازی اتریوم از هزاران هزار گره ایجاد شده که حتی اگه همه گره ها هم از بین برن، این ماشین می تونه فقط با استفاده از یک گره به کار خودش ادامه بده. 

تحلیل فاندامنتال اتریوم
 

همچنین می تونیم با استفاده از این سیستم، برنامه های غیرمتمرکز زیادی رو به راحتی اجرا کنیم. وجود این ماشین در شبکه اتریوم خیلی مهمه و از اون به عنوان عاملی برای ایجاد اکوسیستم اتریوم استفاده میشه. کاربرها با استفاده از این نوع سیستم می تونن بدون نیاز به اعتماد، هر نوع کدی رو اجرا کنن و از نتیجه اون مطمئن باشن.یادتون باشه برای اینکه بتونین با ماشین مجازی اتریوم کار کنین، نیاز دارین که مقدار اتر برای پرداخت گس شبکه کنار بذارین. بدون پرداخت گس نمی تونین کار رو جلو ببرین. گس در واقع سوخت و یا کارمزد هستش. 

کاربرد های ارز دیجیتال اتریوم 

همونطور که در بخش های قبل بهش اشاره کردیم، ارز دیجیتال اتریوم نسبت به ارز بیت کوین دارای ویژگی های بسیار زیادی هستش و برای همین خیلی ها بر این باور هستن که ممکنه روزی اتریوم از بیت کوین پیشی بگیره. در واقع وجود این ویژگی ها باعث افزایش محبوبیت ارز اتریوم در میان کاربران شده. 
•    یکی از این ویژگی ها، وجود قرارداد هوشمند هستش. این نوع قرار داد بدون نیاز به واسطه، به صورت خودکار معاملات ارزی رو انجام میده و در شبکه بلاکچین ذخیره میشه. از این قرارداد نه تنها برای معاملات ارزی بلکه برای دارایی هایی مثل خونه و ماشین هم استفاده میشه. 
•    یکی دیگه از ویژگی های اتریوم، استفاده از اون در انجام خدمات بانکی و مالی هستش. از این نوع ارز برای پرداخت اوراق قرضه، امور بیمه ای و یا هر نوع پرداخت دیگه ای استفاده میشه. 
•    همچنین، استفاده از این نوع ارز در بازارهای پیش بینی شده مثل آگر و جنوسیس خیلی محبوب و طرفدار های زیادی داره. منظور از بازار های پیش بینی، بازار هایی پیش بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری و یا بازی های فوتبال هستش که شرکت کننده ها با حدس نتیجه، روی اون سرمایه گذاری می کنن. 
•    در بازار ارز دیجیتال، مفهومی به نام توکن های اوراق دار وجود داره. این نوع اوراق در واقع دارایی هایی مثل سهام، املاک و... رو نشون می دن. با استفاده از این نوع توکن ها میشه به راحتی نسبت به انجام معامله اقدام کرده و به راحتی دارایی هارو انتقال داد. در واقع اتریوم بستر مناسبی برای انجام این کار به شمار میاد. 

تحلیل فاندامنتال اتریوم

•    جالبه بدونین که مرورگر هایی مثل گوگل، اطلاعات شخصی کاربران رو ذخیره می کنن و اونا رو برای کسب درامد به سایت های تبلیغاتی می فروشن اما ارز اتریوم این امکان رو نداره و در نتیجه حریم خصوصی رو با امنیت بالایی حفظ می کنه. 
•    همونطور که می دونین ممکنه در انتخابات مقام های اصلی کشور به خصوص مقام ریاست جمهوری، تخلف هایی به وجود بیاد. اما این تخلف ها در ارز اتریوم ممکن نیست. این نوع ارز به صورت غیر متمرکز عمل می کنه و به خاطر همین کسی بر نحوه عملکرد اون نظارت نداره تا بتونه نتایج رو تغییر بده. 
•    ارز اتریوم دارای قرارداد های هوشمند هستش و این مورد یکی از بهترین ویژگی های ارز دیجیتال اتریوم شناخته میشه. این نوع ارز تمامی اطلاعات رو با امنیت بالا حفظ می کنه و کاربر خودش تصمیم میگیره که کدوم اطلاعات نشون داده بشه و کدوم یک نشون داده نشه. 
•    تقلب در تمامی سیستم های مالیاتی وجود داره. اما ارز اتریوم مانع از نقلب میشه و در نتیجه سیستم های مالی دارای شفافیت فوق العاده ای خواهند بود. اگه پرداخت ها با قرارداد هوشمند انجام بشن، افراد از پرداخت جریمه مالیات معاف میشن. 

تحلیل فاندامنتال چیست؟

اول از همه بهتره در مورد ماهیت اصلی این نوع تحلیل اطلاعات خوبی به دست بیاریم و در بخش های بعدی در مورد جزئیات اون صحبت کنیم.
تحلیل فاندامنتال به معنای تحلیل بنیادی هستش. این نوع تحلیل برای بررسی تغییرات مالی و اقتصادی دنیای ارز دیجیتال استفاده میشه و به ما کمک میکنه ارزش داراییمون رو در زمان حال و آینده به خوبی بررسی کنیم. عوامل بسیاری در تحلیل درست این نوع بررسی به ما کمک میکنن. 

تحلیل فاندامنتال اتریوم

عوامل موثر در تحلیل فاندامنتال اتریوم کدامند: 

قبل از اینکه وارد بازار ارز دیجیتال بشین، باید نوع سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال مورد نظر رو انتخاب کنین که آیا این سرمایه گذاری به صورت بلند مدت خواهد بود یا کوتاه مدت. تحلیل فاندامنتال زمانی به درد میخوره که سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشین. خب بریم تا با عوامل موثر در این نوع تحلیل آشنا بشیم. 

  • ارزش بازار: 

جالبه بدونین برای اینکه بخواین ارزش کل بازار ارز دیجیتال اتریوم رو به دست بیارین باید به سرمایه ی اون در بازار ارز دیجیتال توجه کنین نه به قیمت ارز تتر. اگر بعد از بررسی ارز اتریوم متوجه شدین که این نوع ارز میزان بالایی از مارکت رو به خودش اختصاص داده، به این معنی هستش که می تونین با خیال راحت روی این نوع ارز سرمایه گذاری کنین. 

  • حجم معاملات:

حجم معاملات انجام شده ارز دیجیتال اتریوم در مدت 24 ساعت یکی دیگه از عوامل موثر در تحلیل فاندامنتال شناخته میشه. اگر بعد از بررسی متوجه شدین که حجم معاملات ارز اتریوم افزایش یافته، به این معنی هستش که کاربران زیادی مشغول خرید و فروش این نوع ارز هستن.
اما اگر با افزایش قیمت، حجم معاملات این نوع ارز کم باشه، یعنی اینکه ممکنه قیمت اون هم به مرور زمان کاهش پیدا کنه. 

  • رقبا: 

با بررسی رقبای ارز اتریوم، متوجه میشیم که کدوم یک از ارزها عملکرد بهتری خواهند داشت. 

  • میزان بازگشت سرمایه: 

با استفاده از تحلیل فاندامنتال اتریوم می تونیم میزان سود به دست اومده از اولین قیمت تا الان رو محاسبه کنیم.علاوه بر مواردی که گفته شد، میزان به صرفه بودن استخراج، راهکارها، برنامه ها، تیم پروژه، صرافی ها، کاربرد ها، نحوه کارکرد و.. هم در انجام بهتر این نوع تحلیل موثر هستن. 

آینده ارز اتریوم 

تحلیل فاندامنتال اتریوم  

ارز اتریوم در چند وقت قبل، قیمت ثابتی داشته، به همین دلیل نمیشه در مورد آینده این نوع ارز پیش بینی های خوبی داشت. اما به طور کل، آینده روشنی در انتظار این نوع ارز دیجیتال هستش. 
امروزه، اتریوم به یکی از ارز هایی تبدیل شده که با سرمایه گذاری بلند مدت در اون میشه به بهترین و بالاترین سود رسید. حتی شاید در زمان های آینده بتونه جایگزین پول و ارز های فیات مثل دلار و یورو بشه. حالا که بحث از سود ارز اتریوم شده، بیاین بریم ببینیم سود دهی این نوع ارز چطوره؟ 

میزان سوددهی ارز دیجیتال اتریوم 

میزان سود دهی ارز دیجیتال اتریوم به دو مورد بستگی داره. اینکه چه زمانی این نوع ارز رو بفروشین و یا بخرین. یادتون باشه که بازار ارز دیجیتال پر از خطرات و چالش های زیادیه. ممکنه هست در یه لحظه سود خوبی کنین و یا اوضاع درست پیش نره که در این صورت نه تنها چیزی عایدتون نمیشه بلکه متحمل ضرر هم میشین. 

مقایسه تحلیل فاندامنتال اتریوم و بازار بورس 

جالبه بدونین که تحلیل فاندامنتال اتریوم فقط به بازار ارز دیجیتال محدود نمیشه بلکه بازار های مالی دیگه مثل بورس هم می تونن از این نوع تحلیل برای بررسی سرمایه گذاری های خودشون استفاده کنن. 

شبکه های اجتماعی پشتیبان ارز اتریوم 

شبکه های اجتماعی بهترین راه برای دریافت و ایجاد ارتباط با کاربران اتریوم هستش. توئیتر و فیس بوک با داشتن بالاترین میزان کاربر، از بهترین شبکه های اجتماعی هستند که می توان از طریق آن ها به تیم توسعه دهنده این نوع ارز دست یافت. 

مقاله پیشنهادی: چرا باید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بلد باشیم؟

سخن پایانی 

در این مقاله سعی کردیم شما رو با ماهیت این نوع تحلیل، ویژگی های اون و همچنین ماهیت کلی ارز اتریوم آشنا کنیم تا بتونین به اطلاعات دقیقی از این مورد دست پیدا کنین.بازار ارز دیجیتال پر از رمز ارزهای مختلف هستش. ارز اتریوم یکی از بهترین و محبوب ترین ارز های دیجیتال شناخته میشه که تونسته در مدت ظهورش، بالاترین میزان کاربر رو به خودش اختصاص بده. این نوع ارز برای سرمایه گذاری های بلند مدت بهترین انتخاب هستش. 

تحلیل فاندامنتال اتریوم به ما در تحلیل و بررسی وضعیت حال و آتی ارز اتریوم کمک می کنه تا بدونیم آیا با سرمایه گذاری در این راه می تونیم به درآمد خوبی برسیم یا نه. در این مقاله سعی کردیم شما رو با ماهیت این نوع تحلیل، ویژگی های اون و همچنین ماهیت کلی ارز اتریوم آشنا کنیم تا بتونین به اطلاعات دقیقی از این مورد دست پیدا کنین. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تحلیل فاندامنتال اتریوم 

در مورد تحلیل فاندامنتال اتریوم  نظر دهید
سوال امنیتی :2+98 = ?