ریفای ( refi) چیست؟ بررسی امور مالی احیا کننده یا regenerative finance

"بجای خواندن مقاله به آن گوش دهید"

پادکست صوتی "ریفای ( refi) چیست؟ بررسی امور مالی احیا کننده یا regenerative finance"


  • 16:02 1403-02-03
  • زمان مطالعه: 6 دقیقه

ریفای ( refi) چیست؟ بررسی امور مالی احیا کننده یا regenerative finance؛ سیستم ارز دیجیتال پر از مفاهیم و اصطلاحات جدیدی هستش که اشنایی با اونا خالی از لطف نیست. از اونجاییکه این نوع بازار روز به روز داره پیشرفته تر میشه و به توسعه خودش ادامه میده، پس اگر شما هم جزئی از کاربران دائمی بازار ارز دیجیتال هستین، آشنایی و کسب اطلاعات در مورد مفاهیم جدید ارزهای دیجیتال رو فراموش نکنین. 

با کسب دانش کافی در مورد این نوع مفاهیم، می تونین بهترین استفاده رو از بازار ارز دیجیتال و سیستم های جدید اون داشته باشین. یکی از سیستم های جدید بازار ارز دیجیتال ریفای و یا بررسی امور مالی احیا کننده هستش. از این سیستم برای بازسازی سیستم امور مالی استفاده میشه که دچار اختلال اساسی شدن. 

 ریفای ( refi) چیست؟ بررسی امور مالی احیا کننده یا regenerative finance

جالبه بدونین که کسب درامد و به دست آوردن سود زیاد در این سیستم اهمیت زیادی نداره. تنها چیزی که مهمه اینه که بتونیم در آینده از این سیستم برای تامین مالی پروژه های در حال توسعه استفاده کنیم. این نوع سیستم به جای انباشت سرمایه ، از گردش سرمایه استفاده می کنه. 
در این مقاله سعی می کنیم شما رو با مفهوم دقیق ریفای یا بررسی امور مالی احیا کننده و تمام ویژگی های اون اشنا کنیم. پس در ادامه مقاله همراه ما باشین تا اطلاعات کافی در این مورد به دست بیارین. بهتره قبل از هر چیزی شما رو با ماهیت دقیق ریفای آشنا کنیم و به سوال ریفای( refi) چیست؟ جواب بدیم.

مقاله پیشنهادی: دیفای DeFi چیست؟

آشنایی با ریفای و یا بررسی امور مالی احیا کننده 

کلمه ریفای ( refi) به معنای بررسی امور مالی احیا کننده هستش که در اصطلاح انگلیسی با عنوان regenerative finance شناخته می شه. از این مفهوم برای توضیح و توصیف بودجه لازم برای انجام پروژه های متن باز در زمان آتی استفاده میشه. در واقع از سیستم ریفای زمانی استفاده میشه که پروژه مورد نظر بتونه تامین کننده رو از لحاظ مالی تامین کنه. 

 ریفای ( refi) چیست؟ بررسی امور مالی احیا کننده یا regenerative finance

عملکرد ریفای به گونه ای هستش که از پول به عنوان یه ابزار برای رفع مشکلات مربوط به احیای امورمالی جوامع استفاده می کنه. همونطور که می دونین در بازار ارز دیجیتال، هدف کسب سود هستش، اما در سیستم ریفای هدف نه تنها کسب سود بلکه دستیابی به پیشرفت های عالی تر از طریق سود به دست آمده هستش. 
با استفاده از این سیستم، می تونیم سیستم های مالی مختل رو هم بازسازی کنیم. بهتره در ادامه این مقاله به بررسی سیستم جدید مالی احیا کننده و سیستم سنتی مالی و تفاوت های اونا اشاره کنیم تا بتونیم مقایسه خوبی بین این دو سیستم به دست بیاریم. 

تفاوت امور مالی سنتی با امور مالی احیاکننده 

جالبه بدونین که تفاوت زیادی بین امور مالی سنتی و امور مالی احیا کننده وجود داره. امور مالی سنتی موفقیت رو، میزان بازده مالی براساس سرمایه اولیه می دونه. این نوع سیستم مالی تحت تاثیر مثبت شرایط اجتماعی و زیست محیطی قرار داره. 

مقاله پیشنهادی: شبکه دیفای چین چیست؟

ویژگی های سیستم ریفای یا بررسی امور مالی احیا کننده 

سیستم ریفای هم مثل هر نوع سیستم دیگه ای ویژگی های منحصر به فرد خودش رو داره. این نوع سیستم، بسیار جامع و فراگیر بوده و می تواند رابطه بسیار خوبی میان علت و معلول به وجود بیاره. یکی از ویژگی های جالب این نوع سیستم در این هستش که تنها به اجرای تراکنش ها محدود نمیشه بلکه شما می تونین با همکاری عالی با افراد شایسته به بهترین نتایج برسین.

ریفای ( refi) چیست؟ بررسی امور مالی احیا کننده یا regenerative finance

جالبه بدونین که در سیستم ریفای یا بررسی امور مالی احیا کننده، تصمیم گیری های هرمی وجود نداره بلکه هر فردی که وجودش برای توسعه پروژه لازمه می تونه در حل مسائل و یافتن راهکارهای لازم، تصمیم بگیره و بتونه نسبت به حل مشکل اقدام کنه. در این نوع سیستم، فرد و نحوه انتقال سرمایه هم به اندازه خود سرمایه گذاری مهمه و باید بهش توجه داشت. 

همونطور که میدونین سیستم دیفای یا امور مالی غیر متمرکز از قرارداد های هوشمند استفاده می کنه که با عنوان همتا به همتا نیز شناخته میشه. سیستم ریفای سعی می کنه تا رابطه ای با سیستم دیفای به وجود بیاره و اون رو در حمایت از پروژه های تجدید پذیر کمک کنه. 

رابطه سیستم ریفای یا بررسی امور مالی با ارز های دیجیتال 

همونطور که تا این بخش از مقاله متوجه شدین، ریفای یکی از جدید ترین سیستم های بازار ارز دیجیتال هستش که توانایی بازسازی ساختارهای اقتصادی رو داره. این سیستم می تونه ساختارهای اقتصادی رو به یه ساختار منظم و جامع تبدیل کنه که این مورد اهمیت خیلی زیادی داره. 

فضای وب 3، یکی از مواردی هستش که نیاز شدیدی به سیستم ریفای داره. به عنوان مثال، این نوع فضا برای اینکه بتونه تصمیمی در مورد حذف آلاینده های کربنی بگیره و یا اینکه با استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر نسبت به توسعه شهر اقدام کنه، و حتی برای حذف زباله های شهری نیاز به سیستم ریفای داره تا بتونه با موانع موجود در این مسیر مقابله کنه. 

جالبه بدونین که سیستم ریفای با استفاده از تکنولوژی بلاکچین مانع از ثبت زیاد اعتبار میشه. به عنوان مثال، سیستم ریفای مانع از این میشه که دو شخص بر روی یک اعتبار سرمایه گذاری کنن. مگر اینکه اعتبارات آن چین رو بسوزونن و بتونن ادعای مالکیت کنن. 

مثالی از ریفای یا بررسی سیستم امور مالی 

اگه بخوایم یه مثال از سیستم ریفای بزنیم، می تونیم به پروتکل توکان toucan اشاره کنیم. این نوع پروتکل یه بلاک چین هستش که از اون برای دسترسی به تجارت کربن استفاده میشه. جالبه بدونین که این سیستم یه پل به اسم پل کربن داره که به کاربر ها این اجازه رو میده تا بتونن اعتبارات کربنی خودشون رو به شکل توکن انتقال بدن.

ریفای ( refi) چیست؟ بررسی امور مالی احیا کننده یا regenerative finance

یکی از معایب این پل این هستش که یه طرفه ست و فقط می تونیم از این طریق اعتبارات کربنی رو به بلاک چین منتقل بدیم. یک طرفه شدن این نوع پل اجازه نمیده که بیشتر از یه اعتبار داشته باشین. اعتبارهای کربنی اول باید قبل از انتقال، از گردش خارج بشن. این مورد نشون می ده که این نوع توکن ویژگی منحصر به فردی داره. جالبه بدونین که این نوع توکن تونسته بالاترین میزان موفقیت رو به دست بیاره. 

مزایای ریفای 

•    سیستم ریفای یک نوع سیستم دموکراتیک هستش که از پول همتا به همتا یا سیستم دیفای برای تامین مالی جامعه استفاده می کنه. ریفای یه نوع سیستم باز هستش که تامین مالی اون توسط جمعیت انجام میشه. 
•    سیستم ریفای یا سیستم امور مالی بیشتر روی کیف پول های امن سرمایه گذاری می کنه. 
•    این نوع سیستم زمان کمی رو نسبت به خودش اختصاص داده برای همین منفعت زیادی برای عموم داره. 

پروژه های ریفای 

یکی از پروژه های ریفای، به امور مالی گیت کوین مربوط می شه که برای تامین مالی و ساخت پروژه از وب 3 استفاده می کنه. این نوع پروژه ها از نوع پروژه های خدماتی بوده و می تونن خیلی از مشکلات جامعه رو حل کنن. در واقع می شه گفت سرمایه گذاری روی پروژه هایی هستش که به تامین مالی زیاد نیاز دارن. 

گیت کوین رو میشه یکی از سازندگان منبع باز دونست. پلتفرم گیت کوین به کاربر ها اجازه می ده تا بتونن همتا هایی پیدا کنن که بتونن مهارت اونارو تحسین کنن. 

یکی دیگه از پروژه های ریفای، پانوالا هستش که از نوع سیستم های غیرمتمرکز هستش. این نوع پروژه دارای یه شبکه اصلی و چهار بخش به نام پیشنهاد ها، لوح های حکومتی، برگه های کمک هزینه و برگه های رای هستش. افرادی که نیاز به کمک هزینه دارن میتونن به طور مستقیم پیشنهادشون رو به برنامه اضافه کنن و یا اون رو برای ایجاد کننده فهرست بفرستن. 

ریفای ( refi) چیست؟ بررسی امور مالی احیا کننده یا regenerative finance

این سیستم در چهارمرحله جلو میره که عبارتند از ارسال اسلاید، وقفه، رای گیری تعهد و افشای رای. همه این مراحل پشت سر هم تکرار میشن. وقتی به مرحله رای گیری می رسیم، افرادی که دارای توکن هستن حق رای دارن. جالبه بدونین هر سه ماه فقط یه برگه حکمرانی می تونه برنده بشه. 

Whalerdo یکی دیگه از سیستم های ریفای هستش که از محققین، سازنده ها، و کارشناسان حقوقی تشکیل یافته که از امورمالی غیرمتمرکز یا دیفای برای حل مشکلات جامعه استفاده می کنن. 

Tree یکی دیگه از سیستم های ریفای به شمار می ره که به نفع اهداف خیریه ایجاد شده. ارزش این نوع سیستم به چند مورد اختصاص یافته که یکی از اونا استخر خیریه هستش. علاوه بر این به عنوان نشان حکومتی استخر خیریه tree هم عمل می کنه. جالبه بدونین که افراد دارنده این نوع سیستم در مورد اینکه چه میزان هزینه به صندوق خیریه تعلق میگیره رای گیری می کنن. 

مقاله پیشنهادی: رمپ دی فای(Ramp DeFi) چیست؟

سخن پایانی 
سیستم ریفای یا بررسی امور مالی احیا کننده یکی از مباحث جدید بازار ارز دجیتال هستش که از اون برای بازسازی سیستم مالی استفاده میشه که دچار اختلال شدیدی هستن. همینطور بهترین سیستم برای تامین امور مالی پروژه های آتی شناخته میشه که به صورت متن باز توسعه پیدا می کنن. این سیستم نوظهور تونست بهترین موفقیت و بالاترین کاربر رو در مدت کوتاه به خودش اختصاص بده.

در این مقاله، سعی کردیم شما رو با ماهیت سیستم ریفای، ویژگی ها و مزایای اون آشنا کنیم. در پایان، چند نمونه از پروژه های سیستم ریفای رو توضیح دادیم که آشنایی با اون ها خالی از لطف نیست. با مطالعه دقیق این مقاله می تونین به جواب سوال ریفای ( refi) یا بررسی امور مالی احیاکننده برسین. 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد ریفای ( refi) چیست؟ بررسی امور مالی احیا کننده یا regenerative finance

در مورد ریفای ( refi) چیست؟ بررسی امور مالی احیا کننده یا regenerative finance نظر دهید
سوال امنیتی :6+85 = ?