سفارش کوه یخ(Iceberg) در معاملات چیست؟

  • 13:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

سفارش کوه یخ(Iceberg)؛ سفارش معاملاتی بزرگ که به بخش های کوچیک تر تقسیم میشه! منظور از سفارش کوه یخ در معاملات چیست؟ چرا تریدرها از سفارش های کوه یخ استفاده می کنند؟ به نظر شما سفارشات کوه یخ چجوری کار می کنند؟ چجوری سفارش کوه یخ رو ثبت کنیم؟ هدف از ثبت سفارش کوه یخ در ترید و معامله گری ارزهای دیجیتال چیست؟ سفارشات کوه یخ چه مزایا و معایبی به همراه دارن؟

اگه تا الان در بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی خرید و فروش انجام داده باشین یا سیگنال ارز دیجیتال دریافت کرده باشین، احتمالا می دونین که واسه خرید یا فروش هر نوع دارایی به ویژه رمزارزها باید سفارش ثبت کنین. سفارش در بازار ارزهای دیجیتال انواع مختلفی داره که از جمله از اون ها میشه به لیمیت، استاپ لیمیت، سفارش بازار اشاره کرد. در این میان نوع دیگه از سفارش به اسم کوه یخ وجود داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله سفارش کوه یخ چیست؟ اطلاعاتی درباره سفارشات کوه یخ یا Iceberg به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب سفارشات کوه یخ بپردازیم و نحوه ثبت سفارش کوه یخ در بازار رمزارزها رو به شما یاد بدیم.

سفارش کوه یخ چیست؟

سفارش کوه یخ چیست؟

احتمالا این سوال واستون پیش اومده باشه که سفارش کوه یخ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که سفارش کوه یخ یا Iceberg Order نوعی سفارش معاملاتی بزرگ هست که بخش های کوچیک تری تقسیم میشه. سفارش کوه یخ راهی واسه خرید ارز دیجیتال و فروش مقدار زیادی از انها هست. اگه تغییرات زیادی در بازار وجود داشته باشه، به طور همزمان تراکنش در دفتر سفارش برجسته میشه. معمولا ریزش شدید قیمت رمزارزها باعث اختلال در بازار میشه. نه تنها واسه شخصی که سفارش میده، بلکه واسه همه تریدرهای دیگه!

جالب اینجاست که بدونین سفارشات کوه یخ با توجه به نوع دارایی و نوع صرافی با یکدیگه تفاوت هایی دارن. مثلا سفارش کوه یخ در بازار سهام کمی متفاوت از سفارش کوه یخ در بازار رمزارزهاست، ولی میشه گفت سازوکار و هدف استفاده از اون در همه بازارهای مالی شبیه هم هست. وقتی که تریدرها می خوان معاملات بزرگی انجام بدن، اون ها رو به سفارشات کوچیک تر تقسیم می کنند. در بین همه کارهای موجود در بازار، هیچ کس از معاملات کوچیک تر مطلع نمیشه و وقتی کسی متوجه میشه، تریدر تراکنش ها رو قبلا انجام داده.

مزایا و معایب سفارشات کوه یخ در معاملات

مزایا و معایب سفارشات کوه یخ در معاملات

همونطور که گفتیم، سفارشات کوه یخ(Iceberg) در معاملات به سرمایه گذاران و تریدرها کمک می کنه تا میزان معاملات بزرگی رو که انجام میدن، مخفی کنند و همچنین سفارشات کوه یخ شناسایی میزان خرید و فروش بزرگ رو سخت تر می کنه. سفارشات کوه یخ مزایا و معایب زیادی به همراه دارن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب سفارشات کوه یخ بپردازیم.

مقاله پیشنهادی: جفت ارز دیجیتال چیست و چگونه معامله می شوند؟

مزایای سفارشات کوه یخ

•    یکی از مزایای استفاده از سفارشات کوه یخ این هست که این تکنیک واسه تریدرها و معامله گران نهادی که معمولا سفارش های بزرگی دارن، مناسب هست.
•    یکی دیگه از مزایای سفارشات کوه یخ این هست که روش عالی واسه خرید و فروش مقادیر زیادی رمزارز با مناسب ترین قیمت ممکن و بدون ایجاد اختلال در بازار هست.
•    سفارش کوه یخ یا Iceberg به دلیل مخفی کردن حجم سفارش از افزایش ترس در بازار ارزهای دیجیتال جلوگیری می کنه.

معایب سفارشات کوه یخ

•    یکی از معایب سفارشات کوه یخ این هست که واسه سرمایه گذاران و معامله گران کوچیک کاربرد زیادی نداره، چون سفارش های کوچیک به تنهایی تاثیر قابل توجهی روی بازار ندارن.
•    سفارشات کوه یخ واسه معاملات دستی ایده آل نیست و بیشتر به صورت خودکار انجام میشه.
•    یکی دیگه از معایب سفارشات کوه یخ یا Iceberg Order این هست که استفاده از اون به دانش معاملاتی و سرمایه زیادی نیاز داره.

نحوه ثبت سفارش کوه یخ در بازار رمزارزها

نحوه ثبت سفارش کوه یخ در بازار رمزارزها

چجوری سفارش کوه یخ رو در بازار ارزهای دیجیتال ثبت کنیم؟ شما واسه این کار باید از پلتفرمی استفاده کنین که در اون دسترسی مستقیم به دفترهای سفارش و بازار دارین، یه حساب در اون به وجود آورده و در مراحل کوچیک معاملات مقادیر بزرگ رو شروع کنین. نکته قابل توجه این هست که سفارشات کوه یخ(Iceberg Order) در پلتفرم های معاملاتی معمولی امکان پذیر نیستن. شما فقط می تونین این سفارشات رو در پلتفرم هایی ثبت کنین که امکان دسترسی مستقیم به بازار رو فراهم می کنند.

بعد از ایجاد یه حساب کاربری در یه پلتفرم معاملاتی، می تونین خرید و فروش های خودتون رو شروع کنین. اول باید نوع سفارش(Order) خودتون رو انتخاب کنین و به جای سفارش فوری، لیمیت یا استاپ، سفارش کوه یخ یا Iceberg رو انتخاب کنین.

مقاله پیشنهادی: استراتژی رنج تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟

چرا از سفارش کوه یخ استفاده کنیم؟

حائز اهمیت هست که بدونین سفارش کوه یخ از تغییرات و نوسانات عمده در بازار رمزارزها مثل اختلال های قیمت و ایجاد ترس در بازار جلوگیری می کنه. بر اساس طرحی لجستیکی، تراکنش ها و معاملات به شکل ساختاریافته انجام میشن. این کار از تغییرات اساسی در رمزارزها و میزان تقاضا جلوگیری می کنه. نکته مهم دیگه این هست که معاملات رو معمولا یه کارگزار انجام میده تا وقتی که زمان بندی تکمیل و کل سفارش تسویه بشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله سفارش کوه یخ چیست؟ اطلاعاتی درباره سفارشات کوه یخ یا Iceberg به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب سفارشات کوه یخ بپردازیم و نحوه ثبت سفارش کوه یخ در بازار رمزارزها رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، سفارش کوه یخ یا Iceberg Order نوعی سفارش معاملاتی بزرگ هست که بخش های کوچیک تری تقسیم میشه. سفارش کوه یخ راهی واسه خرید و فروش مقدار زیادی ارز دیجیتال هست. تریدرها و معامله گرانی از سفارش کوه یخ استفاده می کنند که قصد انجام معاملات بزرگ تری رو دارن. سفارش کوه یخ در بازار ارزهای دیجیتال مزایا و معایب زیادی به همراه داره.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد سفارش کوه یخ(Iceberg) در معاملات چیست؟

در مورد سفارش کوه یخ(Iceberg) در معاملات چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+83 = ?