والیوم پروفایل Volume Profile در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 16:02 1403-02-10
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

والیوم پروفایل(Volume Profile)؛ پرکاربردترین اندیکاتور در آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل بیت کوین! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این اندیکاتور به دست بیارین؟ آیا می دونین اندیکاتور والیوم پروفایل چیست؟  ولوم پرفایل به ما چی میگه؟ اجزای تشکیل دهنده والیوم پروفایل کدامند؟ نحوه معامله با والیوم پروفایل چجوریه؟ انواع ولوم پروفایل کدامند؟ اندیکاتور والیوم پروفایل چه کاربردی در بازار ارزهای دیجیتال داره؟

بیشتر تریدرها و معامله گران در ابتدای کار ترید به دنبال روش های تحلیل مختلفی میرن تا بهترین روش تحلیل تکنیکال رو پیدا کنند. والیوم پروفایل یکی از همین روش هاست که به نظر میرسه آخرین سطح تحلیلی برای ترید کردن هست. شما می تونین با استفاده از اندیکاتور والیوم پروفایل واسه خودتون استراتژی معاملاتی تشکیل بدین و معاملات پرسودی انجام بدین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله والیوم پروفایل چیست؟ اطلاعاتی درباره اندیکاتور والیوم پروفایل یا Volume Profile به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع ولوم پروفایل در تحلیل تکنیکال بپردازیم و نحوه معامله با والیوم پروفایل رو به شما یاد بدیم.

اندیکاتور والیوم پروفایل چیست؟

اندیکاتور والیوم پروفایل چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که اندیکاتور والیوم پروفایل چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که والیوم پروفایل یا Volume Profile اندیکاتوری هست که حجم در قیمت ارز دیجیتال رو نشون میده، یه به عبارتی دیگه حجم در یه قیمت یا حجم در یه محدوده قیمتی رو نشون میده. همچنین این اندیکاتور نشون میده موسسه های مالی بزرگ، پول خودشون رو در کجا وارد بازار می کنند و کمک می کنند تا بفهمیم قصد اون ها چیه و چه کاری رو دوست دارن انجام بدن تا سود زیادی به دست بیارن.

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور والیوم پروفایل یه شاخص پیشرفته هست که مقدار حجم معامله شده یه ارز دیجیتال رو در بازه زمانی مشخص در سطوح قیمتی تعیین شده نشون میده. دیدن حجم یه اندیکاتور به شما کمک می کنه تا سطوح قیمتی رو که در اون اقدامات مهم قیمت انجام شده و قیمت در این نواحی واکنش نشون داده رو مشخص کنین. حجم معاملات یه پارامتر مهم هست که بیشتر در تحلیل تکنیکال توسط بیشتر تریدرها و معامله گران رمزارزها نادیده گرفته میشه. این اندیکاتور در نواحی حمایتی و مقاومتی نقش مهمی رو ایفا می کنه.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور آرون(Aroon) در تحلیل تکنیکال چیست؟

انواع ولوم پروفایل در تحلیل تکنیکال

انواع ولوم پروفایل در تحلیل تکنیکال

همونطور که گفتیم، والیوم پروفایل میزان حجم معامله شده در هر سطح قیمتی تعیین شده در دوره زمانی مشخص رو به تریدرها و معامله گران نشون میده. این اندیکاتور به این شکل هست که حجم معاملات رو در صرافی انتخاب شده به ما نشون میده تا تحلیل های خودمون رو به صورت دقیق انجام بدیم. والیوم پروفایل انواع مختلفی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی انواع والیوم پروفایل در تحلیل تکنیکال بپردازیم تا بتونین با استفاده از اون ها وضعیت رمزارزها رو تجزیه و تحلیل کنین.

•    ولوم پروفایل Fixed Range

یکی از انواع ولوم پروفایل در تحلیل تکنیکال، ولوم پروفایل Fixed Range هست. با استفاده از این ابزار می تونیم پروفایل یه محدوده رو به دلخواه رسم کنیم. این نوع پروفایل با حرکات قیمت آپدیت نمیشه و بدون تغییر باقی می مونه و فقط پروفایل محدوده مشخص شده رو رسم می کنه. به عنوان مثال واسه تعیین لبه های معاملاتی در یه موج روندی یا یه محدوده رنج مورد استفاده قرار می گیره.

•    ولوم پروفایل Session/Periodic

یکی دیگه از انواع ولوم پروفایل در تحلیل تکنیکال، ولوم پروفایل Session/Periodic هست که معامله گران و تریدرهای ترید روزانه ازش استفاده می کنند. پروفایل سشن، دیتای یه محدوده مشخص، سشن معاملات رو در نظر می گیره و تا اتمام اون بازه زمانی پروفایل آپدیت میشه و تغییر می کنه. شما می تونین با استفاده از این اندیکاتور وضعیت رمزارزها رو تجزیه و تحلیل کنین.

•    ولوم پروفایل Composite

یکی دیگه از انواع ولوم پروفایل در تحلیل تکنیکال، ولوم پروفایل Composite هست. این نوع پروفایل همه بازه زمانی نمودار قیمتی که شما تعریف کردین رو رسم می کنه. مثلا 35 روز چارت یک ساعته ارز دیجیتال رو در تریدینگ ویو رسم کردین، پروفایل Composite لبه های معاملاتی این 35 روز رو مشخص می کنه. کاربرد این نوع پروفایل در تعیین محدوده های HVN/LVN های بلند مدت هست.

مقاله پیشنهادی: الگوی ماروبوزو(Marubozo) در تحلیل تکنیکال چیست؟

استراتژی معاملاتی والیوم پروفایل چگونه است؟

استراتژی معاملاتی والیوم پروفایل چگونه است؟

حائز اهمیت هست که بدونین ارزش اندیکاتور والیوم پروفایل در این هست که میشه اون رو تا حدودی با هر استراتژی معاملات ترکیب کرد. بعد از تجزیه و تحلیل بازار رمزارزها با استفاده از حجم های افقی، سیگنال ارز دیجیتال قابل اعتمادتری دریافت می کنین که می تونه برای تایید یا رد نقطه ورودی دریافت شده مورد استفاده تحلیل گران و تریدرهای حرفه ای مورد استفاده قرار بگیره. حجم های افقی در نمودار به عنوان مقیاس سطح نمایش داده میشن. با کمک اون ها می تونین قیمتی رو مشخص کنین که فعالان بازار حداکثر تعداد معاملات رو با اون انجام دادن.

نکته قابل توجه این هست که قوی ترین و قابل توجه ترین سطح با استفاده از اندیکاتور والیوم پروفایل قابل تشخیص هست، چون با طولانی ترین نوار و رنگی متفاوت نشون داده میشه. نمودار USDJPY در تایم فریم یک ساعته هست که اندیکاتور ولوم پروفایل یا حجم افقی روی اون قرار داده شده. با مشاهده نوار طولانی می تونین بلافاصله مشخص کنین که تریدرهای اصلی در چه سطحی وارد بازار شدن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله والیوم پروفایل چیست؟ اطلاعاتی درباره اندیکاتور والیوم پروفایل یا Volume Profile به شما ارائه کنیم و به بررسی انواع ولوم پروفایل در تحلیل تکنیکال بپردازیم و نحوه معامله با والیوم پروفایل رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، والیوم پروفایل یا Volume Profile اندیکاتوری هست که حجم در قیمت رو نشون میده، یه به عبارتی دیگه حجم در یه قیمت یا حجم در یه محدوده قیمتی رو نشون میده. شما می تونین با استفاده از این اندیکاتور وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنین و معاملات پرسودی انجام بدین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد والیوم پروفایل Volume Profile در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد والیوم پروفایل Volume Profile در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+73 = ?