استراتژی پوزیشن تریدینگ(Position Trading) چیست؟

  • 15:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

پوزیشن تریدینگ(Position Trading)؛ بهترین استراتژی معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال! آیا می خواهین تا اطلاعاتی درباره این روش معاملاتی به دست بیارین؟ اصلا می دونین پوزیشن تریدینگ چیست؟ پوزیشن تریدینگ چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ تریدرها چجوری از پوزیشن تریدینگ استفاده می کنند؟ عوامل موثر در پوزیشن تریدینگ کدامند؟ پوزیشن تریدینگ چه تفاوتی با سوئینگ تریدینگ چیست؟ چگونه از پوزیشن تریدینگ برای بررسی سیگنال ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

بازار داغ رمزارزها باعث شده تا خیلی از افراد واسه کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال، به یکی از رایج ترین تکنیک ها یعنی معامله گری روی بیارن. به همین دلیل معامله گران و تریدرها مجبور به شناخت ابزارها و استراتژی های مختلف به منظور کسب سود بیشتر هستن. یکی از رایج ترین و پرکاربردترین روش ها استفاده از استراتژی پوزیشن تریدینگ هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله پوزیشن تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی درباره استراتژی پوزیشن تریدینگ یا Position Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب پوزیشن تریدینگ بپردازیم.

پوزیشن تریدینگ چیست؟

پوزیشن تریدینگ چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که پوزیشن تریدینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که پوزیشن تریدینگ یا Position Trading یکی از روش های ترید در بازار ارزهای دیجیتال هست که خیلی از معامله گران و تریدرها با استفاده از این روش معاملات پرسودی انجام میدن. تریدر در این روش یه پوزیشن معاملاتی رو واسه یه دوره طولانی نگه می داره تا حداکثر سود معامله رو به دست بیاره. همچنین پوزیشن تریدر معمولا با نگاه بلند مدت به موقعیت معاملاتی خودش نگاه می کنه و بدون در نظر گرفتن نوسان های کوتاه مدت، پوزیشن معاملاتی خودش رو واسه مدت طولانی باز نگه می داره.

جالب اینجاست که بدونین پوزیشن تریدینگ(Position Trading) نوعی استراتژی معاملاتی بلند مدت هست که می تونه در تایم فریم های ماهانه تا چند ساله ادامه پیدا کنه. از طرف دیگه، در این استراتژی معاملاتی به نسبت معامله های کوتاه مدت، به مراتب بیشتر از تحلیل بنیادی یا تحلیل فاندامنتال و تغییرات قیمتی روزانه در اون نادیده گرفته میشه. به همین دلیل، پوزیشن تریدینگ یکی از آسون ترین و راحت ترین روش ها واسه ورود افراد مبتدی به بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال محسوب میشه.

ویدیوی پیشنهادی: استراتژی معاملاتی با ترکیب فیبوناچی

مزایا و معایب پوزیشن تریدینگ

مزایا و معایب پوزیشن تریدینگ

همونطور که گفتیم، پوزیشن تریدینگ(Position Trading) یکی از استراتژی های معاملاتی محبوب در بازار ارزهای دیجیتال هست که دارای یه موقعیت واسه مدت زمان طولانی، معمولا چند ماهه تا چند ساله هست. برخلاف معاملات روزانه، تریدرها نگران نوسانات و تغییرات کوتاه مدت قیمت رمزارزها نیستن. پوزیشن تریدینگ مزایا و معایب زیادی به همراه داره که در ادامه اون ها رو بررسی می کنیم:

مزایای پوزیشن تریدینگ

•    یکی از مزایای پوزیشن تریدینگ این هست که پتانسیل سود زیادی داره. هدف تریدرها در این استراتژی کسب سود از روندهای قیمتی بلند مدت هست و به طور چشمگیری می تونن سود زیادی در طول زمان به وجود بیارن. اگه در تکنیک هایی که روی نوسان کار می کنند، ممکنه این سود به دست نیاد.
•    یکی دیگه از مزایای پوزیشن تریدینگ این هست که استرس و ریسک معاملاتی رو کاهش میده. این استراتژی می تونه استرس کمتری نسبت به سایر روش های معاملاتی داشته باشه، چون نیازی به بررسی مداوم بازار رمزارزها نیست. در اصل این روش سرمایه گذاری بلند مدت هست و استرس و ترس رو کمتر می کنه.
•    با دوری کردن از معاملات پشت سر هم، تریدرها پوزیشن تریدینگ می تونن هزینه های مرتبط با معاملات، مثل کمیسیون یا کارمزد رو کاهش بدن.
•    تریدرهایی که از استراتژی پوزیشن تریدینگ استفاده می کنند، این امکان رو دارن تا سود خودشون رو در طول زمان دوباره سرمایه گذاری کنند تا سود بیشتری به دست بیارن. بنابراین، این تریدرها سود مرکب کسب می کنند و در طول زمان سرمایشون چند برابر میشه.

مقاله پیشنهادی: آموزش استراتژی معاملاتی نقطه زنی با کندل اسنایپر

معایب پوزیشن تریدینگ

•    یکی از معایب پوزیشن تریدینگ این هست که بازار می تونه غیرقابل پیش بینی باشه و روندها می تونن خیلی سریع تغییر کنند که همین امر باعث میشه تا تریدرها و معامله گران محتمل ضررهای بیشتری بشن. معمولا تریدرهایی که از این روش استفاده می کنند، برنامه ریزی بلند مدتی دارن.
•    پوزیشن تریدرها با خطر حفظ فرصت های از دست رفته واسه مدت طولانی روبرو هستن که در صورت عدم کنترل درست و اصولی محتمل ضررهای بزرگی میشن.
•    با حفظ یه موقعیت واسه مدت زمان طولانی، پوزیشن تریدرها ممکنه فرصت های بالقوه دیگه رو در بازار رمزارزها از دست بدن. البته این یه انتخابه، ولی به هر حال وقتی پوزیشن تریدرها سعی می کنند تا موقعیت های فعلی خودشون رو حفظ کنند و به نوسانات کاری ندارن، می تونن فرصت های زیادی رو از بین ببرن.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله پوزیشن تریدینگ چیست؟ اطلاعاتی درباره استراتژی پوزیشن تریدینگ یا Position Trading به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایا و معایب پوزیشن تریدینگ بپردازیم. همونطور که گفتیم، پوزیشن تریدینگ یا Position Trading یکی از روش های ترید در بازار ارزهای دیجیتال هست که خیلی از معامله گران و تریدرها با استفاده از این روش معاملات پرسودی انجام میدن. پوزیشن تریدینگ مزیت های زیادی به دنبال که همین امر موجب میشه تا محبوبیت زیادی کسب کنه. با این وجود، معایبی هم در این میان دیده میشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استراتژی پوزیشن تریدینگ(Position Trading) چیست؟

در مورد استراتژی پوزیشن تریدینگ(Position Trading) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :5+36 = ?