اندیکاتور الیگیتور(Alligator) چیست؟

  • 02:02 1403-02-18
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

اندیگاتور الیگیتور(Alligator)؛ تشخیص دقیق تر پایان روند قیمت ارز دیجیتال! آیا تا الان چیزی درباره این اندیکاتور شنیدین؟ آیا می دونین اندیکاتور الیگیتور چیست؟ اندیکاتور الیگیتور چه کاربردی در تحلیل تکنیکال داره؟ چجوری میشه با استفاده از اندیکاتور الیگیتور روند بازار رو شناسایی کرد؟ اجزای اندیکاتور Alligator کدامند؟ سیگنال دهی با اندیکاتور الیگیتور چجوری انجام میشه؟

اندیکاتور الیگیتور به شما این فرصت رو میده تا به صورت دقیق پایان یه روند قیمتی رمزارز رو تشخیص بدین و همچنین پیش بینی بهتری نسبت به قیمت جدید در بازار داشته باشین. میزان دقت بالای این اندیکاتور، استفاده از اعداد فیبوناچی در الگوریتم های اون و همچنین قابلیت استفاده در بازارهای مختلف از جمله دلایلی هستن که می تونن شما رو به کار با این اندیکاتور ترغیب کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله اندیکاتور الیگیتور چیست؟ اطلاعاتی درباره اندیکاتور الیگیتور یا Alligator به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای اندیکاتور الیگیتور بپردازیم و دریافت سیگنال ارز دیجیتال با اندیکاتور الیگیتور رو مورد بررسی قرار بدیم.

اندیکاتور الیگیتور چیست؟

اندیکاتور الیگیتور چیست؟

شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که اندیکاتور الیگیتور چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که اندیکاتور الیگیتور یا Alligator یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال هست که شما می تونین با استفاده از اون روند قیمتی رمزارزها رو پیش بینی کنین. این اندیکاتور ترکیبی از میانگین های متحرک هست که از هندسه فراکتال و پویایی غیرخطی استفاده می کنه. این اندیکاتور از سه خط آبی، قرمز و سبز رنگ تشکیل شده که هر کدوم به نوبه خودشون میانگین متحرک رو در بازار نشون میدن.

جالب اینجاست که بدونین اندیکاتور الیگیتور یا Alligator از مووینگ اوریج هایی تشکیل شده که هر کدوم ورودی های خاص خودشون رو دارن. این اندیکاتور سیگنال های خرید و فروشی به تریدرها میده که می تونه در هر استراتژی از اون استفاده کنه و هیچ محدودیتی نداره و همچنین می تونین در همه بازارهای مالی مثل فارکس، رمزارزها یا بورس ازش استفاده کنین و روند بازار رو پیش بینی کنین. با اینکه اندیکاتور الیگیتور روش سیگنال گیری بی عیب و نقصی نیست، ولی به جرئت میشه گفت اعتبار این اندیکاتور به اندازه اندیکاتور معروف مکدی هست.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور مکدی MACD چیست؟

اندیکاتور الیگیتور چه کاربردهایی دارد؟

اندیکاتور الیگیتور چه کاربردهایی دارد؟

همونطور که گفتیم، اندیکاتور الیگیتور بر اساس روانشناسی بازار عمل می کنه و جزو اون دسته از اندیکاتورهایی هست که واسه شناختن روند به کار میرن. این اندیکاتور روند رو دنبال می کنه و بر اساس چند میانگین متحرک به شما سیگنال های خرید و فروش میده. اندیکاتور الیگیتور(Alligator) کاربردهای زیادی در تحلیل تکنیکال داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی کاربردهای اندیکاتور الگیتور بپردازیم.

•    یکی از کاربردهای اندیکاتور الیگیتور، شناسایی روند و تغییر جهت در نمودار هست. خطوط اندیکاتور Alligator در تشخیص و شناسایی تغییر روند حرکتی ارز دیجیتال کاربرد زیادی دارن و می تونن سیگنال های خرید و فروش رو صادر کنند.
•    یکی دیگه از کاربردهای اندیکاتور الیگیتور، ترکیب مناسب با اندیکاتورهای دیگه هست. این اندیکاتور میانگین متحرک ارزهای دیجیتال رو می سنجه و با ترکیب اندیکاتورهای تغییرات سرعت و یا اندیکاتور RSI و ADX می تونه نتیجه بهتر و معتبری بده.
•    یکی دیگه از کاربردهای اندیکاتور الیگیتور، موج شماری در تحلیل تکنیکال هست. امواج الیوت در تحلیل تکنیکال کاربرد مهمی دارن. بنابراین، استفاده از اندیکاتور الیگیتور در موج شماری کارایی زیادی داره و دست تحلیلگران رو واسه ارائه تحلیل مناسب باز نگه می داره.
•    یکی دیگه از کاربردهای اندیکاتور الیگیتور، تشخیص حرکت بعدی ارز دیجیتال هست. وقتی خطوط اندیکاتور روی هم قرار میگیرن، اصطلاحا تمساح به خواب رفته و بعد از طی مدت زمان گذر از خواب باید منتظر شکار تمساح شد که در واقع وارد روند صعودی یا نزولی میشه.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور ATR در تحلیل تکنیکال چیست؟

استفاده از اندیکاتور Alligator در پلتفرم های معاملاتی

استفاده از اندیکاتور Alligator در پلتفرم های معاملاتی

شما می تونین با استفاده از اندیکاتور Alligator سیگنال های خرید و فروش رو تشخیص بدین. هر زمان خط قرمز رنگ خط سبز رو قطع کنه و به وضعیت قبلی خودش برگرده به معنی سیگنال خرید میشه. همچنین هر زمان خط قرمز بالای خط سبز و خط آبی بالای خط قرمز قرار بگیره، به معنی سیگنال فروش میشه. الان اگه خط سبز به نقطه ای بالاتر از دو خط قرار بگیره، به معنی پایان روند نزولی هست و زمان مناسبی رو واسه ورود به بازار نشون میده. یه راه دیگه که می تونه به راحتی وضعیت خرید و فروش رو به شما نشون بده، رابطه خط سبز و کندل هست. اگه کندل خط سبز رو به سمت پایین قطع کنه به معنی سیگنال فروش و اگه رو به بالا خط سبز رو قطع کنه به معنی سیگنال خرید میشه.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور آرون(Aroon) در تحلیل تکنیکال چیست؟

انواع مختلف حالت های اندیکاتور الیگیتور

اندیکاتور Alligator دارای سه حالت هست که به دلیل اینکه شباهت زیادی به تمساح داره، این سه حالت واسه تمساخ در نظر گرفته شده:

•    حالت گرسنگی: در این وضعیت بازار رمزارزها در حال آماده شدن واسه ورود به یه روند جدید هست و به طور کلی میشه گفت در بازار به مدت زمان مشخصی روندی وجود نداره.
•    حالت رضایت: این وضعیت وقتی اتفاق می افته که هر سه خط میانگین متحرک از همدیگه جدا هستن، در این حالت در بازار روند جدیدی در حال تشکیل هست.
•    حالت خوابیدن: یکی دیگه از حالت های مختلف اندیکاتور Alligator، حالت خوابیدن هست. وقتی انیدکاتور الیگیتور در این وضعیت قرار می گیره، ارز دیجیتال روندی دیده نمیشه و هر کدوم از سه میانگین شروع به همپوشانی همدیگه می کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله اندیکاتور الیگیتور چیست؟ اطلاعاتی درباره اندیکاتور الیگیتور یا Alligator به شما ارائه کنیم و به بررسی کاربردهای اندیکاتور الیگیتور بپردازیم و سیگنال دهی با اندیکاتور الیگیتور رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، اندیکاتور الیگیتور یا Alligator یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال هست که شما می تونین با استفاده از اون روند قیمتی رمزارزها رو پیش بینی کنین. تریدرها و تحلیلگران زیادی با استفاده از اندیکاتور الیگیتور می تونن روند بازار رو پیش بینی کرده و معاملات پرسودی انجام بدن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور الیگیتور(Alligator) چیست؟

در مورد اندیکاتور الیگیتور(Alligator) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :4+44 = ?