استراتژی معاملاتی Covered Call چیست؟

  • 09:02 1403-02-22
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

استراتژی معاملاتی Covered Call؛ یکی از سبک های معاملاتی کم ریسک و پرسود! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این استراتژی به دست بیارین؟ آیا می دونین استراتژی کاورد کال چیست؟ چجوری میشه با استفاده از استراتژی Covered Call در تحلیل بیت کوین موجودی بیت کوین رو افزایش داد؟ عوامل موثر بر استراتژی Covered Call کدامند؟ این استراتژی برای چه کسایی مناسب هست؟

همزمان با رشد قابل توجه و فراهم شدن فرصت های سرمایه گذاری در بازار رمزارزها یا سایر بازارهای مالی، معامله گران زیادی با هدف کسب سودهای بالا وارد این بازار شدن و اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می کنند. یکی از روش های کسب سود در بازار رمزارزها، استفاده از معاملات آپشن بیت کوین هست. شما باید سعی کنین تا استراتژی معاملاتی واسه خودتون تدوین کنین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استراتژی معاملاتی Covered Call بهتون ارائه کنیم، به بررسی عوامل موثر بر استراتژی کاورد کال بپردازیم و زمان استفاده از استراتژی Covered Call رو مورد بررسی قرار بدیم.

استراتژی Covered Call چیست؟

استراتژی Covered Call چیست؟

آیا می دونین استراتژی Covered Call چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استراتژی معاملاتی Covered Call یکی از روش های معاملاتی پرسود و کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال هست که تریدرها و معامله گران زیادی از این روش واسه انجام معاملات با هدف کسب سود زیاد استفاده می کنند. توجه داشته باشین که کاورد کال نوعی استراتژی معاملاتی دو بخشی هست که در اون ارز دیجیتال خریداری میشه و اختیار خریدرها به اندازه رمزارزهای خریداری شده فروخته میشه. یعنی اگه هزار واحد ارز دیجیتال بخریم، یه اختیار می فروشیم. به این ترتیب، این استراتژی فرایند خاصی رو طی می کنه.

جالب اینجاست که بدونین در استراتژی کاورد کال(Covered Call) شما همزمان می تونین موجودی ارز دیجیتال بیت کوین خودتون رو نگه دارین و هم معادل اون بیت کوین های خودتون رو بفروشین. البته نه بیت کوین! بلکه اختیار خرید بیت کوین خودتون رو به شخص دیگه ای می فروشین. اگه این استراتژی به خوبی پیاده سازی بشه و مقادیر مشخص شده در محدوده مناسبی باشن، استراتژی Covered Call می تونه واسه سرمایه گذاران بلندمدت یا هولدرها سود زیادی در پیش رشد سرمایه اون ها داشته باشه.

ویدیوی پیشنهادی: بررسی استراتژی معاملاتی دابل RSI

بررسی عوامل موثر بر استراتژی کاورد کال

بررسی عوامل موثر بر استراتژی کاورد کال

همونطور که گفتیم، استراتژی معاملاتی کاورد کال(Covered Call) شامل سرمایه گذاری بلند مدت بیت کوین و فروش آپشن های خرید، 15 تا 20 درصد بالاتر از قیمت لحظه ای بیت کوین در بازار کریپتو هست. منطقی نیست که این استراتژی رو یه روش معامله با درآمد ثابت بشناسیم، چون این روش با هدف افزایش موجودی بیت کوین انجام میشه. عوامل مختلفی در این استراتژی موثر هستن. در ادامه برخی از عوامل موثر بر استراتژی کاورد کال رو بررسی می کنیم:

•    یکی از عوامل موثر بر استراتژی کاورد کال(Covered Call) طول مدت زمان قرارداد هست. بهتره بدونین هرچقدر این زمان طولانی تر باشه، میزان وجه تضمین یا همون پریمیوم افزایش پیدا می کنه.
•    تغییرات بازار و نوسانات قیمتی شدید هم می تونه بر استراتژی معاملاتی Covered Call تاثیر بذارن.
•    یکی دیگه از عوامل تاثیرگذار بر روش معاملاتی کاورد کال، نزدیک بودن قیمت قرارداد به قیمت فعلی در بازار ارزهای دیجیتال هست.

در استراتژی معاملاتی کاورد کال فروشنده اختیاری مبنی بر نفروختن ارزهای دیجیتال ثبت شده در قرارداد نداره و اگه خریدار از قرارداد آپشن خودش استفاده کنه، فروشنده باید اون رو به خریدار واگذار کنه. ولی اگه خریدار از خرید خودش منصرف بشه، کافیه مبلغ پریمیوم رو پرداخت کنه. از اونجایی که قیمت قرارداد و مدت زمان اون از قبل مشخص شده، پیش بینی میزان سود یا ضرر تا حدودی ممکن هست و میزان پریمیوم هم از این پیش بینی تاثیر می گیره.

ویدیوی پیشنهادی: استراتژی معاملاتی با ترکیب فیبوناچی

زمان مناسب استفاده از Covered Call

استراتژی معاملاتی Covered Call چیست؟

توجه داشته باشین که بهترین زمان به منظور استفاده از استراتژی معاملاتی کاورد کال به عنوان فروشنده ارز دیجیتال، وقتی هست که مطمئن هستین یا حداقل حدس می زنین که قیمت رمزارزهای شما در مدت زمان مورد توافق نوسان زیادی نمی کنند. به عنوان مثال، شما می دونین که قیمت بیت کوین در 6 ماه آینده تغییرات زیادی نمی کنه و سود زیادی به دست نمیارین. بنابراین، با فروختن اختیار خرید به فرد دیگه ای می تونین از پریمیوم به عنوان سود بهره ببرین. در طی این 6 ماه اگه تغییرات قیمتی بیت کوین جزئی باشه، شخص خریدار از استراتژی معاملاتی کاورد کال استفاده نمی کنه، چون باید پریمیوم و هزینه تراکنش رو پرداخت کنه.

استراتژی کاورد کال در بازارهای خرسی

یکی از مسائلی که فروشنده های اختیار خرید رو با نگرانی ها و ریسک هایی روبرو می کنه ثبت استراتژی معاملاتی Covered Call در بازارهای خرسی هست. اگه قیمت ارز دیجیتال مربوطه بعد از ثبت قرارداد ریزش شدیدی کنند، خریدار تلاش می کنه تا با پرداخت پریمیوم از اون بیرون بیاد و فروشنده باید تا زمان تموم شدن قرارداد ارزهای دیجیتال خودش رو که هر روز داره دچار رکود میشه در حسابش نگه داره.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استراتژی معاملاتی Covered Call بهتون ارائه کنیم، به بررسی عوامل موثر بر استراتژی کاورد کال بپردازیم و زمان استفاده از استراتژی Covered Call رو مورد بررسی قرار بدیم. همونطور که گفتیم، استراتژی معاملاتی Covered Call یکی از روش های معاملاتی پرسود و کم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال هست که تریدرها و معامله گران زیادی از این روش واسه انجام معاملات با هدف کسب سود زیاد استفاده می کنند. این روش از معامله هم مزیت های خاص خودش رو به همراه داره که باعث میشه تا محبوب بشه.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد استراتژی معاملاتی Covered Call چیست؟

در مورد استراتژی معاملاتی Covered Call چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+60 = ?