معرفی بهترین سایت های تحلیل آنچین

  • 18:02 1403-02-21
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

معرفی بهترین سایت های تحلیل آنچین؛ آیا دوست دارین با این ابزارهای کاربردی آشنا بشین؟ اصلا می دونین تحلیل آنچین(On-Chain) به چه معنی هست؟ بهترین ابزارهای تحلیل آنچین کدامند؟ چرا باید با این سایت ها آشنا بشین؟ اهمیت پیدا کردن سایت های تحلیل آنچین چیست؟ داده های درون زنجیره ای رو از کجا پیدا کنیم؟چجوری میشه تحلیل آن چین انجام داد؟ آیا در دریافت انواع سیگنال ارز دیجیتال میشه از این تحلیل و سایت ها استفاده کرد؟

اگه می خواهین در بازار ارزهای دیجیتال، معاملات موفقی انجام بدین و سودهای زیادی از نوسانات قیمتی رمز ارزها به دست بیارین، باید با همه فوت و فن های این بازار به صورت کامل آشنا باشین. تحلیل آن چین و کار با وبسایت های مخصوص این تحلیل یکی از همین موارد هست. شما می تونین با استفاده از این سایت ها، تحلیل انچین انجام داده و معاملات خودتون رو بر اساس داده های به دست اومده انجام بدین. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تحلیل آنچین(On-Chain) بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین سایت های تحلیل آنچین بپردازیم و نحوه انجام تحلیل درون زنجیره ای رو به شما یاد بدیم.

تحلیل آنچین چیست؟

تحلیل آنچین چیست؟

بازار رمز ارزها نوسانات قیمتی زیادی داره که شما می تونین با استفاده از روش های مختلفی، این بازار رو تجزیه و تحلیل کرده و معاملات پرسودی انجام بدین. یکی از این روش ها، تحلیل آنچین(On-Chain) یا تحلیل درون زنجیره ای هست که شامل بررسی اصول سرمایه گذاری، فعالیت تراکنش های یه رمز ارز و داده های داخل بلاک چین اون میشه. تحلیلگران در بازار ارزهای دیجیتال سعی می کنند تا به کمک تجزیه و تحلیل معیارهای مختلف، درک خودشون رو درباره یه شبکه بلاک چینی تقویت کنند. همین مسئله باعث میشه تا تغییرات قیمتی یه رمز ارز پیش بینی بشه و معامله گران بتونن انتخاب های سودآوری داشته باشن.

تحلیل آنچین یا OnChain یکی از روش های تحلیل رمز ارزها با استفاده از اطلاعات و داده های موجود در بلاک چین هاست که ابزاری کاربردی و قدرتمند واسه تجزیه و تحلیل فعالیت های انجام شده در شبکه هست. تعداد آدرس های فعال و جدید، میزان تراکنش های انجام شده در شبکه، کارمزد تراکنش های مختلف، فعالیت سرمایه گذاران قدیمی و جابجایی نامتعارف رمز ارزها فقط بعضی از مواردی هست که به کمک این تحلیل قابل ثبت و ارزیابی هست.

هدف از تحلیل On-Chain چیست؟

توجه داشته باشین که خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال از تحلیل درون زنجیره ای یا تحلیل آنچین(On-Chain) واسه تصمیم گیری های هوشمندانه خودشون استفاده می کنند. به صورت کلی از تحلیل آنچین واسه چهار هدف اصلی مورد استفاده قرار می گیره:

•    ترکیب تحلیل آنچین با تحلیل های تخصصی واسه موفقیت در معاملات.
•    تحلیل آنچین واسه اندازه قدرت شبکه های بلاک چینی به کار برده میشه.
•    تحلیل آنچین(On-Chain) واسه فهمیدن اینکه محدوده خرید و فروش در چه حدی هست استفاده میشه.
•    دریافت معیارها و شاخص های قابل اعتماد واسه ارزیابی قیمت بیت کوین.

معرفی بهترین سایت های تحلیل آنچین

معرفی بهترین سایت های تحلیل آنچین

همونطور که گفتیم، تحلیل آنچین(On-Chain) یکی از روش های تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال هست که شما برای انجام این تحلیل به سایت ها و ابزارهایی نیاز دارین. سایت های برتر داده های درون زنجیره ای، نمودارها و جدول های تحلیلی مختلفی رو رسم می کنند که کمک زیادی به تحلیلگران و معامله گران بازار رمز ارزها می کنند. در ادامه بهترین سایت های تحلیل آنچین رو واستون معرفی می کنیم:

  • سایت CryptoQuant

یکی از بهترین سایت های تحلیل آنچین، وبسایت Cryptoquant یا کریپتو کوانت هست. شما می تونین در این سایت به داده های درون زنجیره ای دسترسی داشته باشین و بتونین تحلیل های خودتون رو انجام بدین. همچنین سایت کریپتو کوانت انواع مختلف نمودار و چارت واسه تحلیل آنچین رو واسه کاربران ارائه میده که یکی از مهم ترین چارت های اون، نمودار مبادلات خروجی و ورودی هست.

  • سایت Look Into Bitcoin

سایت Look Into Bitcoin هم یکی دیگه از بهرین سایت های تحلیل آنچین هست. یکی از اصلی ترین کارهایی که این سایت انجام میده، مدل سازی چرخه بازار بیت کوین هست. استفاده از امکانات و قابلیت های این ابزار به شکل رایگان واسه همه کاربران امکان پذیر هست. همچنین این سایت نوعی پایگاه ارائه دهنده اندیکاتورهای استخراج شده و داده ها از بلاک چین به صورت رایگان هست.

  • سایت Santiment

یکی دیگه از بهترین ابزارهای تحلیل آنچین بازار رمز ارزهاف سایت سانتیمنت یا Santiment هست. همه حساب های کاربری این سایت در 3 سطح مختلف رایگان، پرو و پرو پلاس ارائه شده که در حالت سوم کاربران این امکان رو دارن تا با پرداخت 249 دلار به صورت ماهانه از همه قابلیت ها و امکانات این سایت بهره ببرن. به این ترتیب، شما هم می تونین به صورت رایگان و به شکل پولی از این سایت استفاده کنین.

  • سایت گلس نود(Glassnode)

پلتفرم گلس نود یا Glassnode هم یکی دیگه از پرکاربردترین سایت های تحلیل آنچین هست. کاربرانی که می خوان از این ابزار استفاده کنند، هم می تونن به صورت پولی و هم به صورت رایگان از امکانات اون بهره مند بشن. در حقیقت، واسه دسترسی به داده های درون زنجیره ای در سایت گلس نود یه روش رایگان و یه روش با پرداخت هزینه وجود داره. این سایت دارای نمودارهای مهمی مثل نمودار تعداد آدرس های ارسال و دریافت ارز دیجیتال هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد تحلیل آنچین(On-Chain) بهتون ارائه بدیم، به معرفی بهترین سایت های تحلیل آنچین بپردازیم و نحوه انجام تحلیل درون زنجیره ای رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، تحلیل آنچین یا OnChain یکی از روش های تحلیل رمز ارزها با استفاده از اطلاعات و داده های موجود در بلاک چین هاست که ابزاری کاربردی و قدرتمند واسه تجزیه و تحلیل فعالیت های انجام شده در شبکه هست. شما واسه اینکه بتونین تحلیل آنچین انجام بدین، باید با ابزارهای کاربردی ارائه دهنده داده های درون زنجیره ای آشنا بشین.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معرفی بهترین سایت های تحلیل آنچین

در مورد معرفی بهترین سایت های تحلیل آنچین نظر دهید
سوال امنیتی :8+84 = ?