معاملات مارجین(Margin Trading) چیست؟

  • 08:02 1403-02-20
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

معاملات مارجین(Margin Trading)؛ روشی برای خرید ارز دیجیتال و فروش آنها! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در مورد این معاملات به دست بیارین؟ آیا می دونین معاملات مارجین چیست؟ معاملات مارجین چجوری انجام میشه؟ چرا مارجین تریدینگ پرریسک هست؟ کدوم صرافی ها از معاملات مارجین پشتیبانی می کنند؟ کارمزدهای معامله مارجین ارز دیجیتال چقدر هست؟

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بهترین بازارهای مالی هست که شما می تونین با خرید و فروش رمز ارزها سود زیادی از نوسانات قیمتی به دست بیارین. روش های مختلفی واسه معاملات ارزهای دیجیتال وجود داره که باید یکی از این روش ها رو انتخاب کنین. معاملات مارجین یکی از روش های انجام معامله در بازار رمز ارزهاست که مزیت ها و مشکلات خاص خودش رو داره. به همین دلیل ما می خواهیم در این بخش از مباحث آموزش ارز دیجیتال ارزسنج، توضیحاتی در مورد معاملات مارجین یا Margin Trading بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب معاملات مارجین بپردازیم و نحوه انجام معامله در بازار مارجین رو به شما یاد بدیم تا با این روش آشنا بشین.

معاملات مارجین چیست؟

معاملات مارجین چیست؟

مارجین(Margin) یکی از بهترین روش های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال هست که در این روش تریدر دارایی های خودش رو به کمک یه واسطه مثل صرافی ارز دیجیتال چند برابر می کنه و به این طریق، قدرت خرید و سود احتمالی از معاملات پیش رو رو بیشتر می کنه. معاملات مارجین در خرید و فروش رمز ارزها باعث شده تا تریدرهای حرفه ای و موفق بتونن سودهای زیادی از معاملات مختلف و روندهای صعودی و نزولی بازار ارزهای دیجیتال به دست بیارن. معاملات مارجین با استفاده از اهرم، می تونه از لحاظ تئوری سود زیادی رو واسه تریدرها فراهم کنه.

جالب اینجاست که بدونین معاملات مارجین یا Margin Trading یکی از روش های خرید و فروش رمز ارزها با استفاده از سرمایه قرضی هست. حساب های مارجین نسبت به سایر حساب های معاملاتی امکان دسترسی به مقدار سرمایه و پول زیادی رو به کاربران خودشون فراهم می کنند و قابلیت اهرم گذاری روی موقعیت های معاملاتی رو فراهم می کنند. همچنین معاملات مارجین باعث تقویت نتیجه معاملات میشن و فرصت کسب سود زیادی رو واسه معامله گران و تریدرها بازار رمز ارزها رقم می زنن.

مقاله پیشنهادی: 6 روش کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

مزایا و معایب معاملات مارجین چیست؟

مزایا و معایب معاملات مارجین چیست؟

همونطور که گفتیم، معاملات مارجین(Margin Trading) یکی از روش های معامله در بازار رمز ارزهاست که بخشی از دارایی هایی که تریدر واسه انجام معاملات استفاده می کنه، توسط واسطه یا شخص دیگه ای به معامله گر قرض داده میشه. استفاده از معاملات مارجین مزیت ها و مشکلات زیادی به همراه داره. بعضی از مزیت های معاملات مارجین و معایب استفاده از این روش عبارت هستن از:

مزایای معاملات مارجین

•    یکی از مزایای معاملات مارجین این هست که به دلیل نسبی بیشتر موقعیت های معاملات می تونه به تریدرها کمک کنه تا سود زیادی از نوسانات قیمتی رمز ارزها به دست بیارن.
•    معاملات مارجین(Margin Trading) می تونن واسه تنوع معاملات مناسب باشن، چون تریدرها می تونن پوزیشن های مختلفی رو با مقادیر خیلی پایین از سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال باز کنند.
•    یکی دیگه از مزایای معاملات مارجین این هست که داشتن یه حساب Margin ممکنه باز کردن سریع پوزیشن های معاملاتی رو واسه تریدرها آسون می کنه، بدون اینکه مجبور باشن مبالغ زیادی رو به حساب معاملاتی خودشون منتقل کنند.

معایب معاملات مارجین

•    یکی از معایب معاملات مارجین این هست که همونطور که این معاملات می تونن سود رو افزایش بدن، ضرر رو هم می تونن بیشتر کنند.
•    برخلاف معاملات اسپات در بازار رمز ارزها، معاملات مارجین احتمال ضررهایی رو داره که بیشتر از سرمایه گذاری اولیه تریدرهاست و به این تریب، یه روش معاملات با ریسک بالا شمرده میشه.

مقاله پیشنهادی: بررسی تفاوت معاملات مارجین و فیوچرز

نحوه انجام معامله در بازار مارجین چگونه است؟

نحوه انجام معامله در بازار مارجین چگونه است؟

شما واسه اینکه بتونین از معاملات مارجین در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنین، می تونین از صرافی های مختلفی کمک بگیرین. ممکنه در زمان کار با این صرافی با با بعضی از تفاوت های جزئی روبرو بشین، ولی به طور کلی واسه انجام معاملات مارجین در بازار رمز ارزها باید مراحل شبیه به هم رو طی کنین. همچنین واسه اینکه بتونین از معاملات Margin استفاده کنین، باید حساب مخصوص مارجین داشته باشین. با کمک حساب مارجین، صرافی ارز دیجیتال به شما کمک می کنه تا بتونین واسه انجام معاملات خودتون قرض بگیرین و بتونین از اهرم های موجود استفاده کنین.
توجه داشته باشین که Margin Trading می تونه هم واسه نگهداری ارزهای دیجیتال به شکل طولانی مدت به کار برده بشه و هم به صورت کوتاه مدت. در نگهداری رمز ارزها به صورت طولانی مدت تصور میشه که قیمت ارزهای دیجیتال در آینده افزایش پیدا می کنند، در حالی که نگهداری رمز ارزها برای کوتاه مدت برعکس این قضیه هست. زمانی که حساب مارجین باز هست، ارزهای دیجیتال معامله گران به عنوان یه وثیقه واسه سرمایه قرض شده عمل می کنه. اگه تحلیل های شما درست از آب در نیاد، سرمایه خودتون رو از دست میدین.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد معاملات مارجین یا Margin Trading بهتون ارائه بدیم، به بررسی مزایا و معایب معاملات مارجین بپردازیم و نحوه انجام معامله در بازار مارجین رو به شما یاد بدیم تا با این روش آشنا بشین. همونطور که گفتیم، معاملات مارجین(Margin) یکی از بهترین روش های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال هست که در این روش تریدر دارایی های خودش رو به کمک یه واسطه مثل صرافی ارز دیجیتال چند برابر می کنه. شما می تونین با استفاده از معاملات مارجین، از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال سود چند برابری به دست میارین. همچنین در صورت اشتباه بودن تحلیل، ضررهاتون هم چند برابر میشه.
 

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد معاملات مارجین(Margin Trading) چیست؟

در مورد معاملات مارجین(Margin Trading) چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :2+52 = ?