اندیکاتور RHODL در تحلیل تکنیکال چیست؟

  • 18:02 1403-02-21
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

اندیکاتور RHODL؛ یکی از پرکاربردترین و رایج ترین اندیکاتورها در مباحث آموزش تحلیل تکنیکال! آیا دوست دارین تا با این اندیکاتور آشنا بشین؟ آیا می دونین اندیکاتور RHODL چیست؟ شاخص RHODL چجوری ارزیابی میشه؟ نحوه خوندن اندیکاتور RHODL چجوریه؟ مشکلات اندیکاتور RHODL چیست؟ این اندیکاتور چه کمکی به تریدرها و معامله گران بازار رمز ارزها می کنه؟

تریدرها واسه شکار فرصت های مناسب معاملاتی از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند که یکی از مهم ترین ابزارها در تحلیل تکنیکال، اندیکاتورهاست. اندیکاتور RHODL شاخصی هست که با کمک اون میشه قیمت رمز ارزهای هولد شده رو در تایم فریم های کوتاه مدت و بلند مدت پیش بینی و بررسی کرد. بنابراین، میشه فهمید که جابجایی قیمت و رمز ارزها در بازه های زمانی مختلف چجوری بوده. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب از سری مباحث آموزش ارز دیجیتال، توضیحاتی در مورد اندیکاتور RHODL بهتون ارائه بدیم، به بررسی مشکلات اندیکاتور RHODL بپردازیم و نحوه استفاده از اندیکاتور RHODL در تحلیل تکنیکال رو به شما یاد بدیم.

اندیکاتور RHODL چیست؟

اندیکاتور RHODL چیست؟

شاید واستون جالب باشه که بدونین اندیکاتور RHODL یکی از ابزارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که معامله گران و تریدرهای زیادی از این اندیکاتور استفاده می کنند. همچنین این اندیکاتور واسه ارائه سیگنال فروش در نقاط اوج بیت کوین و سیگنال خرید در هر کف ارائه شده. این شاخص رو به عنوان یکی از اندیکاتورهای برتر بلاک چین در نظر می گیرن. اندیکاتور RHODL با استفاده از خروجی های خرج نشده تراکنش یا UTXOهای وزن دار یه بازه زمانی از طریق ارزش تمام شده کار می کنه.

معامله گران و تریدرها می تونن با استفاده از اندیکاتور RHODL ارزش تموم شده موجودی هولد شده ارز دیجیتال بیت کوین رو در بازه های زمانی مختلف مقایسه کنند. استفاده از این اندیکاتور امواجی رو که در بازه زمانی کوتاه یه هفته گذشته، اتفاق افتاده بر امواجی که در بازه زمانی یک تا دو سال گذشته ایجاد شده، تقسیم کرده و حاصل به دست اومده رو در تعداد روزهایی که شروع به جمع آوری داده ها کردیم، ضرب می کنیم. این اندیکاتور از نسبتی از امواج هولد با ارزش واقعی استفاده می کنه و به معامله گران داده های مهمی ارائه میده.

مقاله پیشنهادی: اندیکاتور VWAP در تحلیل تکنیکال چیست؟

نحوه محاسبه اندیکاتور RHODL چگونه است؟

نحوه محاسبه اندیکاتور RHODL چگونه است؟

توجه داشته باشین که واسه محاسبه اندیکاتور RHODL امواجی که در تایم فریم کوتاه تشکیل شده رو بر امواجی که در تایم فریم بلند مدت ایجاد شدن، تقسیم کرده و حاصل رو در تعداد روزهایی که از شروع جمع آوری داده ها می گذره، ضرب می کنند. مبدا این شاخص، فیلیپ سوئیفت جمع آوری مجموعه داده خودش رو از آگوست سال 2010 شروع کرده. همچنین با در نظر گرفتن اثر لیندی، اطمینان حاصل میشه که بیت کوین های گمشده یا فراموش شده هم ارزیابی و محاسبه میشن. امواج هم با توجه به UTXOهای موجود در کیف پول ها درست میشن.

نکته قابل توجه این هست که این UTXOها بر اساس آخرین باری که منتقل شدن، دسته بندی میشن. وقتی که این دسته بندی ها در چارت قیمتی قرار می گیرن، شبیه به امواجی به نظر میرسن. تریدرها و معامله گران بازار رمز ارز از اندیکاتور RHODL واسه دونستن اینکه آیا امواج کوتاه تر نسبت به امواج بلند مدت ارزش بیشتر یا کمتری دارن، استفاده می کنند. به این ترتیب، قسمتی از این اندیکاتور که دنباش هستیم، تغییرات در ارزش واقعی UTXO هاست.

مشکلات اندیکاتور RHODL چیست؟

مشکلات اندیکاتور RHODL چیست؟

همونطور که گفتیم، اندیکاتور RHODL یکی از شاخص های کاربردی در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال هست که تحلیلگران و معامله گران می تونن با استفاده از این اندیکاتور قیمت رمز ارزهای مورد نظر خودشون رو پیش بینی کرده و معاملات سودآوری انجام بدن. اندیکاتور RHODL ایرادات و مشکلاتی داره که باید بهشون پرداخته بشه. در ادامه برخی از مشکلات اندیکاتور RHODL رو بررسی می کنیم:

بیشتر بدانید: اندیکاتور پارابولیک سار(Parabolic SAR) چیست؟

•    چرخه های بازار

یکی از مشکلات اندیکاتور RHODL این هست که این شاخص به چرخه های بازار دقت نمی کنه. نسبت ارزش واقعی هولد از مقایسه بازهزمانی یک تا دو ساله با دوره کوتاه مدت تری که یه هفته در نظر گرفته میشه، استفاده می کنه. در حالی که به دلیل تاثیرات هاوینگ بیت کوین و تغییرات نرخ پذیرش در سه تا 5 سال آینده، ممکنه نشه چرخه های بازار ارزهای دیجیتال رو با این شاخص ارزیابی کرد.

•    ساختار بازار

یکی دیگه از ایرادات اندیکاتور RHODL این هست که ممکنه نوسانات مارکت کپ در بازار ارزهای دیجیتال با گذشت زمان کاهش پیدا کنه. این مسئله به توانایی سیگنال دهی این اندیکاتور تاثیر می ذاره. مثل سایر اندیکاتورها، در صورتی که در اینده شاهد ریزش طولانی مدت نوسانات قیمت و الگوی سقف گرد در قیمت بیت کوین باشیم، ممکنه در نشون دادن روند صعودی بازار مشکل داشته باشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد اندیکاتور RHODL بهتون ارائه بدیم، به بررسی مشکلات اندیکاتور RHODL بپردازیم و نحوه استفاده از اندیکاتور RHODL در تحلیل تکنیکال رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، اندیکاتور RHODL یکی از ابزارهای پرکاربرد در تحلیل تکنیکال هست که معامله گران و تریدرهای زیادی از این اندیکاتور استفاده می کنند. همچنین این اندیکاتور واسه ارائه سیگنال فروش در نقاط اوج بیت کوین و سیگنال خرید در هر کف ارائه شده. شما می تونین از این اندیکاتور برای انجام معاملات بهتر بهره ببرین.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد اندیکاتور RHODL در تحلیل تکنیکال چیست؟

در مورد اندیکاتور RHODL در تحلیل تکنیکال چیست؟ نظر دهید
سوال امنیتی :3+31 = ?