دائوی اجتماعی چیست؟ Social DAO در بازار رمز ارزها

  • 07:02 1403-02-19
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

 دائوی اجتماعی؛ معرفی بهترین Social DAO در بازار رمز ارزها! آیا دوست دارین تا اطلاعاتی درباره این مفهوم به دست بیارین؟ آیا می دونین دائوی اجتماعی چیست؟  دائوی اجتماعی چه ویژگی هایی داره؟ عملکرد دائوی اجتماعی چجوریه؟ معروف ترین دائوهای اجتماعی در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟ انواع فعالیت دائوها چجوریه؟ چرا باید با بهترین دائوهای اجتماعی آشنا بشین؟

اگه تا الان از امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای استفاده کرده باشین، می دونین که عملکرد این امور مالی بر اساس سازمان ها یا موسسه های غیرمتمرکزی به اسم دائو هست. کاربران سعی می کنند در این موسسه ها انتقادات و پیشنهادهایی رو برای توسعه و پیشرفت دیفای ارائه بدن. یکی از اصطلاحات جدید در این زمینه، دائوی اجتماعی هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب از مباحث آموزش ارز دیجیتال، توضیحاتی در مورد دائوی اجتماعی یا Social DAO بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های دائوی اجتماعی بپردازیم و معروف ترین دائوهای اجتماعی در بازار رمز ارزها رو واستون معرفی کنیم.

دائوی اجتماعی چیست؟

دائوی اجتماعی چیست؟

آیا می دونین دائوی اجتماعی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که دائوی اجتماعی یا Social DAO به عنوان جایی واسه دیدار با افراد با علایقه مشابه و نوعی قبیله بومی دیجیتال محسوب میشه. با توجه به سرعت تغییرات در متاورس کریپتو، تعریفی که از دائو اجتماعی وجود داره، ممکنه کامل تر بشه. با تحلیل موارد اشاره شده به وسیله Coopahtroopa میشه به یه تعریف کلی از دائوی اجتماعی دست پیدا کرد. همچنین Coopahtroopa توسط دسته بندی پروژه های زیر اشاره ای به دائوی اجتماعی کرده: FWB، Cabin DAO، Song Camp، Meta Gamma Delta، Bright Moments و....

جالب اینجاست که بدونین هم اکنون نمیشه به صورت دقیق تعیین کرد که کدوم سازمان های غیرمتمرکز و مستقل در دسته دائوی اجتماعی(Social DAO) قرار می گیرن، ولی چیزی که مشخصه این هست که دائوهای اجتماعی به جای تمرکز بر سرمایه افراد، به سرمایه اجتماعی تمرکز می کنند. همچنین دائوهای اجتماعی رو میشه به عنوان تکامل طبیعی گفتگوهای دوستانه و گروهی در نظر گرفت که در آخر باعث همکاری افراد با علایق مشترک میشه. از اونجایی که دائوی اجتماعی ویژگی های زیادی داره، منحصر به فرد هست.

ویدیوی پیشنهادی: آموزش پروتکل MakerDAO

دائوی اجتماعی چه ویژگی هایی دارد؟

دائوی اجتماعی چه ویژگی هایی دارد؟

همونطور که گفتیم، در سال های اخیر مفهومی به اسم دائوی اجتماعی(Social DAO) به سر زبون ها افتاده که نشون میده جذب و حفظ سرمایه اجتماعی ارزشمند از تمرکز بر سرمایه فیزیکی هست. دائوی اجتماعی ویژگی های خاصی داره که باعث میشه تا مورد توجه خیلی از افراد قرار بگیره. سعی می کنیم در ادامه برخی از ویژگی های دائوی اجتماعی رو بررسی کنیم:

•    یکی از ویژگی های دائوی اجتماعی این هست که DAO دارای سلسله مراتبی نیست و تصمیم های اون توسط ذینفعان یا اعضا و مدیران اون گرفته میشن. با این وجود، بعضی از حوزه های خاص از تصمیم گیری ممکنه به یه تیم اصلی یا منتخب واگذار بشه.
•    دائوی اجتماعی باید منبع باز باشه. هر کسی می تونه کد قرارداد هوشمند رو بررسی کنه و یا تاریخچه تراکنش های DAO رو در بلاک چین ببینه.
•    دائوی اجتماعی نوعی سازمان غیرمتمرکز هست که با کمک قوانین و روش های خود، به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان انجام میده. همچنین دائو نوعی سازمان مسطح هست که تصمیم های اون توسط اعضا یا مدیران اون گرفته میشه.
•    یکی دیگه از ویژگی های دائوی اجتماعی این هست که Social DAO واسه اجرا به قراردادهای هوشمند متکی هست. با این وجود، بعضی وقت ها اعضای دائوی اجتماعی ممکنه کارکنان و توسعه دهنده ها رو واسه رفع اشکالات یا بروزرسانی استخدام کنند.

مقاله پیشنهادی: بهترین پروژه های دائو برای سرمایه گذاری

انواع پروژه های دائوی اجتماعی کدامند؟

انواع پروژه های دائوی اجتماعی کدامند؟

با توجه به تغییرات سریع در اصطلاحات موجود در بازار ارزهای دیجیتال، هر تعریفی که واسه دائوی اجتماعی ایجاد کنیم، ممکنه در آینده تکامل پیدا کنه. پروژه های مختلفی در زمینه دائوی اجتماعی فعالیت می کنند. این پروژه ها می تونن به ایجاد فضایی واسه اتصال و همکاری بین افراد کمک کنند. برخی از پروژه هایی که با دائوی اجتماعی(Social DAO) در ارتباط هستن، عبارت هستن از:

Seed Club

یکی از بهترین پروژه های دائوی اجتماعی، پروژه Seed Club هست که به توسعه دهنده ها این امکان رو میده تا توکن های اجتماعی رو ایجاد کنند. بابت این کمک، پروژه Seed Club درصدی از توکن های خودش رو به دست میاره. این پروژه توسط The LAO پشتیبانی میشه و دارای کارشناسان قوی در بین اعضای خودش هست. این پروژه یه فرصت خوب واسه افرادی هست که دوست دارن در حوزه توکن های اجتماعی کار کنند.

Radicle

Radicle هم یکی دیگه از بهترین پروژه های دائوی اجتماعی هست که به ایجاد یه شبکه مستقل و تحت کنترل جامعه واسه ساخت برنامه مشترک اختصاص داره. این شبکه به سازنده ها کمک می کنه تا در یه محیط امن و قابل اعتماد با هم همکاری کنند و برنامه های جدید رو به طور مشترک توسعه بدن. همچنین پروژه Radicle یه فرصت خوب واسه افرادی هست که به دنبال ایجاد برنامه های جدید در یه محیط همکاری هستن.

Cabin DAO

یکی دیگه از بهترین پروژه های دائوی اجتماعی، پروژه Cabin DAO هست. بهتره بدونین Cabin DAO نوعی سازمانی هست که از افرادی تشکیل شده که به وب 3 متصل هستن. این سازمان از مناطق ویژه از در شهرهایی مثل نیویورک و سانفرانسیسکو استفاده می کنه. کابین دائو یه فرصت خوب واسه افرادی هست که به دنبال اتصال به سایر افراد در جامعه ای مجاری هستن.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد دائوی اجتماعی یا Social DAO بهتون ارائه بدیم، به بررسی ویژگی های دائوی اجتماعی بپردازیم و معروف ترین دائوهای اجتماعی در بازار رمز ارزها رو واستون معرفی کنیم. همونطور که گفتیم، دائوی اجتماعی یا Social DAO به عنوان جایی واسه دیدار با افراد با علایقه مشابه و نوعی قبیله بومی دیجیتال محسوب میشه. با توجه به سرعت تغییرات در متاورس کریپتو، تعریفی که از دائو اجتماعی وجود داره، ممکنه کامل تر بشه. همونطور که گفتیم، دائوی اجتماعی ویژگی های زیادی داره که باعث میشه تا این پروژه منحصر به فرد بشه.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد دائوی اجتماعی چیست؟ Social DAO در بازار رمز ارزها

در مورد دائوی اجتماعی چیست؟ Social DAO در بازار رمز ارزها نظر دهید
سوال امنیتی :2+47 = ?